تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 شهریور 1400 - 18:24
کد خبر : 651

مدیر شعب بانک ملی مازندران:

دغدغه‌ی بانک‌ها رفع مشکلات مالی و معیشتی مردم است

دغدغه‌ی بانک‌ها رفع مشکلات مالی و معیشتی مردم است
به گزارش پایگاه خبری «حامی شمال» جلسه شورای هماهنگی مدیران اقتصادی ادارات تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در مازندران با حضور حجت‌الاسلام ثقفی مشاور وزیر اقتصاد در امور ایثارگران، سید اسماعیل هاشمی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی، مدیران بانک‌ها و ادارات تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

خانعلی رشیدی مدیر شعب بانک ملی استان مازندران در این نشست گفت: شبکه بانکی در حقیقت یکی از ارکان مهم و اصلی اقتصاد هر کشور به شمار می‌رود.

وی بابیان اینکه شبکه بانکی نقش بسزایی در توسعه کشور و شکوفایی اقتصاد و رفاه مردم دارد، افزود: بانک‌ها از یک‌سو وظیفه‌ی جذب وجوه سرگردان در جامعه را بر عهده داشته و از سوی دیگر وظیفه هدایت این وجوه به سمت تولید، اشتغال تأمین نیازهای افراد به نقدینگی را بر عهده‌دارند.

رشیدی بیان داشت: همواره سیستم بانکی کشور همراه و پشتیبان نظام و دولت‌ها بوده و سعی نموده با ارائه‌ی طرح‌های متنوع رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

وی خاطرنشان کرد: اولویت و دغدغه‌ی بانک‌ها رفع مشکلات مالی و معیشتی مردم است.

مدیر شعب بانک ملی مازندران گفت: ۱۳ بانک عضو شورای هماهنگی بانک‌های استان می‌باشند که تعدادی از آن‌ها دولتی و تعدادی نیمه‌دولتی می‌باشند.

وی یادآور شد: بانک‌های عضو شورای هماهنگی دارای ۶۳۰ شعبه در سطح استان می‌باشند و ۶۵۰۰ نفر پرسنل در شعبات سراسر استان مشغول ارائه‌ی خدمات بانکی به مشتریان می‌باشند.

وی اذعان داشت: بر اساس آخرین آمار منتشرشده از سوی بانک مرکزی، ۴۷/۲ درصد از منابع کشور در اختیار شبکه بانکی استان مازندران می‌باشد که به لحاظ رتبه و جایگاه در بخش حجم نقدینگی و منابع مازندران جایگاه هفتم شبکه بانکی کشور را به خود اختصاص داده است.

رشیدی تصریح کرد: در حوزه مصارف سهم مازندران حدود ۲/۲ درصد کل مصارف کشور است که به لحاظ جایگاه و رتبه، شبکه بانکی استان در جایگاه پنجم کشور قرار دارد که نشان‌دهنده مشارکت بالای شبکه بانکی در اقتصاد استان می‌باشد.

وی افزود: حدود ۷۶ درصد از کل منابع استان در ۱۳ بانک شورای هماهنگی بانک‌های استان متمرکزشده است و ۲۴ درصد باقیمانده در اختیار بانک‌های خصوصی دیگر می‌باشد.

رشیدی گفت: با عضویت شورای هماهنگی بانک‌های استان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، امروز شاهد تأمین ملی طرح‌ها و پروژه‌های استان از سوی بانک‌های عضو شورای هماهنگی هستیم.

وی بابیان اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از واحدهای تولیدی دچار آسیب‌های بسیاری شدند گفت: طبق آخرین آمار بالغ‌بر ۵۵۵ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ‌های ترجیحی از سوی بانک‌های مازندران به گروهای آسیب‌دیده پرداخت شد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان اظهار داشت: ۹۲ درصد از افرادی که برای دریافت تسهیلات کرونا (آسیب دیدگان کرونا) در سامانه ثبت‌نام کردند مشمول این طرح‌شده و تسهیلات خود را دریافت کردند که شبکه بانکی استان مازندران در ارزیابی‌های صورت گرفته در پرداخت تسهیلات کرونا رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: بر اساس بخشنامه صادره از سوی سازمان اداری و امور استخدامی کلیه دستگاه‌های اجرایی که مشمول ماده ۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به امور ایثارگران بودند در این خصوص اقدامات لازم را در دستور کار خود قرار دادند.

مدیر شعب بانک ملی مازندران بیان داشت: تمامی بانک‌های استان در این زمینه فعال عمل نموده و اقدامات اولیه را برای اجرای کامل این بخشنامه در دستور کار قرار داده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.