تاریخ انتشار : شنبه 3 مهر 1400 - 23:20
کد خبر : 825

آیت‌الله «حسن زاده آملی» به ملکوت اعلی پیوست

آیت‌الله «حسن زاده آملی» به ملکوت اعلی پیوست
لحظاتی پیش روح بلند و ملکوتی فقیه انقلابی فیلسوف حضرت آیت الله علامه «حسن حسن زاده آملی» به ملکوت اعلی پیوست.

لحظاتی پیش به تایید رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران فقیه انقلابی فیلسوف حضرت آیت الله علامه «حسن حسن زاده آملی» که به علت عارضه ریوی در بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان آمل بستری بودند به ملکوت اعلی پیوست.

رحلت این عالم ربانی را به حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف و نایب بر حق ایشان مقام معظم رهبری و عموم ارادتمندان به ایشان تسلیت عرض می‌کنیم.

مرحوم علامه «حسن حسن‌زاده آملی» (متولد ۱۳۰۷ش)  آثار بسیاری در فلسفه، عرفان، ریاضی، نجوم، ادبیات فارسی و عربی دارد. همچنین برخی از مهم‌ترین آثار فلسفی و عرفانی چون اشارات، شفا و شرح فصوص الحکم را تصحیح کرده و بر آنها شرح و حاشیه نگاشته است.کتاب‌هایی چون نهج‌البلاغه، اسفار اربعه، کشف المراد، کلیله و دمنه و گلستان سعدی را تصحیح کرده و دیوان اشعاری نیز به چاپ رساندند.

مهدی الهی قمشه‌ای، علامه شعرانی، علامه طباطبایی و سید محمدحسن الهی از اساتید ایشان بودند. علامه حسن‌زاده آملی، آثار فلسفی و عرفانی مهمی مانند شرح منظومه، اشارات، اسفار اربعه و شرح فصوص قیصری را در دوره‌های متعدد تدریس کرد. مرحوم علامه همچنین حدود ۱۷ سال به تدریس ریاضیات، هیأت مشغول بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.