تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهریور 1400 - 1:19
کد خبر : 531

مجید افضلی/فعال اجتماعی

مؤلفه های انتخاب مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یران

مؤلفه های انتخاب مد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌یران

چند نکته درباره انتخاب استاندار و سایر مدیران استانی: ۱- دو مشکل اصلی مردم در حال حاضر عدم اعتماد به مسئولین و احساس تبعیض می‌باشد، وزرای محترم در انتصابات مدیران میانی حتماً باید به دو معیار سرمایه اجتماعی و عدالت‌خواهی توجه ویژه داشته باشند. ۲- رزومه باید بر مبنای عملکرد افراد باشد چه‌بسا فردی در

چند نکته درباره انتخاب استاندار و سایر مدیران استانی:

۱- دو مشکل اصلی مردم در حال حاضر عدم اعتماد به مسئولین و احساس تبعیض می‌باشد، وزرای محترم در انتصابات مدیران میانی حتماً باید به دو معیار سرمایه اجتماعی و عدالت‌خواهی توجه ویژه داشته باشند.

۲- رزومه باید بر مبنای عملکرد افراد باشد چه‌بسا فردی در طی بیست سال حضور در مناصب مدیریتی رده‌بالا خروجی مناسب نداشته باشد اما فرد دیگری با یک حضور کوتاه در یک پست مدیریتی میانی اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

۳- توقع ما از دولت ایران قوی در هم شکستن حلقه انحصار مدیریتی در استان‌هاست، کلونی‌هایی که متناسب با دولت‌ها رنگ عوض می‌کنند و در آستانه هر انتخابات دست به کوچ دست جمعی می‌زنند و عمدتاً از مشتقات اصولگرایی‌اند.

۴- تعریف نیروی بومی این نیست که فقط فرد متولد آن بوم باشد، نیروی بومی کارآمد باید اسکن دقیق جریانات سیاسی، حرکت‌های اجتماعی و مختصات فرهنگی آن بوم را بشناسد، فاصله‌های ده‌پانزده ساله دوری بعضی از استانداران ضربات جبران‌ناپذیری را به استان خواهد زد.

۵- صرف پاک دستی کفایت نمی‌کند، هر کس در هر میدان و جایگاه که حضورداشته باید برای عدالت و مبارزه با فساد هزینه داده باشد، این گویاترین معیار برای ارزیابی هر فرد در انتصابات هست.

۶- شناخت مردم و مردمی بودن از بزرگ‌ترین امتیازات هر مسئولی است، این شناخت کمک خواهد کرد که مسائل اجتماعی در مسیر حل شدن قرار بگیرند و از طرفی مانع امنیتی شدن این مسائل خواهد شد، برای این است سرمایه اجتماعی و محبوبیت مردمی از مهم‌ترین معیارهای مسئولین نظام می‌باشد.

۷- اخلاق‌مداری نه در روزهای آرامش بلکه در شرایط اضطراری از خصائل زمامداران حکومت اسلامی باید باشد، این ویژگی امکان گشودن چتر تعامل بر سر همه جریان‌ها را فراهم می‌کند.

۸- مازندران صاحب ظرفیت عظیم نیروی انسانی در حوزه مدیریت است، قشر عظیمی از جوانان تحصیل‌کرده و باتجربه که آماده خدمت به کشور و استان هستند. کافی است یک نگاه بدون حب و بغض به این سرمایه داشته باشیم آن‌وقت است که باید گفت با جوانان کارها آسان می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.