تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آبان 1400 - 23:04
کد خبر : 1163

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی:

مخالف تغییر کاربری بی‌ضابطه و غیرقانونی هستیم

مخالف تغییر کاربری بی‌ضابطه و غیرقانونی هستیم
با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده سقف وام مسکن روستایی دو برابر شده است و ظرف چند روز آینده رئیس‌جمهور دستور پرداخت وام 200 میلیون تومانی را جهت اجرایی شدن این مصوبه به بانک مرکزی ابلاغ خواهد کرد.

به گزارش گروه سانه ای «حامی شمال»، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سفر به مازندران با حضور در شهرستان بابل از نزدیک در جریان مشکلات روستاهای این شهرستان قرار گرفت.

نیکزاد در حاشیه‌ی این سفر گفت: اکثر روستاهای مازندران در اجرای طرح‌های هادی نیازمند توجه جدی مسئولین ملی و استانی هستند.

وی اظهار داشت: آب‌گرفتگی معابر، نامناسب بودن جاده‌های دسترسی، تعریض پل‌های ارتباطی ازجمله مشکلات روستاهای استان مازندران است که باید برای حل آن اقدامات لازم به عمل آید.

وی افزود: باید با همکاری و مساعدت دهیاری‌ها و مسئولین استان به اجرایی شدن طرح‌های هادی شتاب بیشتری دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تورم افسارگسیخته در سال‌های اخیر موجب بروز مشکلات عدیده‌ای در تکمیل و ساخت مسکن روستاییان عزیز گردید ولی با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل‌آمده و مصوبه هیئت دولت سقف وام مسکن روستایی به دو میلیارد ریال افزایش یافت و تا چند روز آینده رئیس‌جمهور این مصوبه را برای اجرا به بانک مرکزی ابلاغ می‌کند.

اکبر نیکزاد تصریح کرد: در طی بازدید از روستاهای شهرستان بابل و صدور دستورات لازم امیدواریم در طی چند ماه آینده شاهد اتفاقات خوبی در حوزه عمران و مسکن روستایی در این مناطق باشیم.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بابیان اینکه از یک‌میلیون مسکنی که قرار است سالانه در قالب «طرح جهش ملی ساخت مسکن» احداث شود ساخت ۴۰۰ هزار واحد آن در روستاها و شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بر عهده‌ی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است اذعان داشت: بر اساس تکالیف ابلاغ‌شده از سوی دولت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظف شد هرساله ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را تحویل روستاییان نماید.

وی ادامه داد: با توجه به همکاری و مساعدت روستاییان محترم و عملکرد مجموعه‌ی بنیاد مسکن در جای‌جای ایران اسلامی مقرر شد علاوه برساخت مسکن روستایی بنیاد مسکن در ساخت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر نیز مشارکت داشته و سالانه ۲۰۰ هزار واحد نیز در این شهرها تحویل متقاضیان نماید.

وی با اشاره به این مطلب که مخالف تغییر کاربری بی‌ضابطه و غیرقانونی هستیم افزود: قانون‌گذار برای تغییر کاربری و افزایش محدوده روستاها در راستای جلوگیری از مهاجرت و ایجاد رونق اقتصادی در روستاها قوانین مناسبی در نظر گرفته است.

نیکزاد یادآور شد: قصد داریم در دوره‌ی جدید با رعایت جوانب احتیاط و قوانین و برگزاری جلسات کارشناسی دقیق مشکل مسکن جوانان روستایی را حل‌وفصل نماییم.

وی گفت: تصمیمات ما در حوزه‌ی ساخت‌وساز مسکن روستایی باید به نحوی باشد تا به محیط‌زیست روستا و منابع طبیعی آسیبی نرسد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.