تاریخ انتشار : جمعه 19 آبان 1402 - 23:37
کد خبر : 2292

عضو هیات مدیره بانک کشاورزی:

 لزوم تغییر سبک بازاریابی با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین

 لزوم تغییر سبک بازاریابی با بهره‌گیری از شیوه‌های نوین
ناصر سيف الهي عضو هیات مدیره بانک با حضور در دوره آموزشی معاونان ادارات مرکزی و مدیریت‌های شعب بانک در استان‌ها که در بابلسر در حال برگزاری است، بر لزوم تغییر سبک بازاریابی سنتی و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین بازاریابی در بانک تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی استان مازندران، سیف الهی با حضور در جمع فراگیران این دوره آموزشی اظهار داشت: یکی از شیوه‌های کاربردی و کم‌هزینه بازاریابی، ارائه خدمات مطلوب به مشتریان و جلب رضایتمندی آنان است چراکه آوازه خدمت‌رسانی مطلوب یا نامطلوب به‌سرعت از طریق مشتریان در جامعه منتشر می‌شود فلذا آموزش و تربیت نیروی انسانی متعهد، متخصص و آگاه، امری ضروری است.

عضو هیات مدیره بانک کشاورزی بازاریابی را خلق ارزش دانست و افزود: جذب مشتری سهل و نگهداشت آن بسیار سخت است؛ بازاریابی یعنی توجه به نیازهای مشتری، بهتر از رقبا و ارائه‌ی خدمات متمایز.

وی تصریح کرد: جذب منابع بخش‌های غیر کشاورزی برای بانک ضرورت دارد و علاوه بر بخش کشاورزی باید به حوزه‌های دیگری چون صنعت و خدمات به‌ویژه در افزایش سهم از بازار از ضمانت‌نامه‌ها، اعتبار اسنادی داخلی و حواله‌های ارزی نیز نیم‌نگاهی داشته باشیم و از منابع جذب‌شده در این بخش‌ها، برای پرداخت تسهیلات در بخش کشاورزی استفاده کنیم.

سیف الهی بابیان این‌که یکی از اهداف برگزاری دوره‌هایی ازاین‌دست، تحلیل مسائل و همفکری و تبادل‌نظر برای ارائه‌ی راهکارهای مناسب جهت برون‌رفت از مشکلات پیش رو است، اظهار داشت: در هیات مدیره‌ بانک اراده‌ قوی برای جذب منابع، افزایش سهم از بازار و پیشتاز بودن در شاخص‌های سلامت بانکی وجود دارد که برای دستیابی به این چشم‌انداز، تمام تلاش خود را به کارخواهیم بست.

عضو هیات مدیره بانک با اشاره به اهمیت موضوع اضافه برداشت از بانک مرکزی برای مدیران و تصمیم سازان بانک، خاطرنشان کرد: تاکنون به دلیل واریز وجوه مرتبط با خرید تضمینی گندم، وضعیت منابع بانک خوب بوده است ولی برای حفظ این شرایط، ضروری است که با ارائه‌ی راهکارهای مناسب برای ماندگاری منابع تلاش کنیم.

وی افزود: اضافه برداشت موجب تضعیف عملکرد بانک در مجامع اقتصادی می‌شود؛ از سوی دیگر ناترازی منابع و مصارف یکی از دلایل افزایش تورم است و برای جلوگیری از تورم افسارگسیخته باید در جمع‌آوری، حفظ و مصرف منابع، دقت لازم به عمل آید.

سیف الهی بابیان اینکه نا ترازی در بانک هزینه‌های سرسام‌آوری دارد گفت: باید با اجرای سیاست‌های ابلاغی در راستای چشم‌انداز پیش رو مانع ناترازی در بانک شد.

وی همچنین بر اهمیت استفاده از ابزارهای تعهدی ازجمله اوراق گام، برات و سفته الکترونیکی و نقش مؤثر آن در مدیریت و تراز نقدینگی بانک تأکید کرد.

عضو هیات مدیره بانک در بخش دیگری از سخنان خود به بیان اهمیت وصول مطالبات پرداخت و اظهار داشت: میانگین مطالبات بانک کشاورزی از میانگین نظام بانکی کشور بالاتر است و می‌طلبد که مدیران و معاونان بانک در استان‌ها در بحث مطالبات بسیار جدی و متمرکز عمل کنند.

شایان‌ذکر است دوره آموزشی معاونان ادارات مرکزی و مدیریت‌های شعب بانک با حضور ۲۱۹ نفر از معاونان در قالب دو دوره سه‌روزه از ۱۳ تا ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۲ در مرکز آموزش بابلسر برگزار می‌شود و آموزش مهارت‌های ارتباطی، تکنیک‌های تصمیم‌گیری و رعایت منابع مصارف، توسط اساتید داخلی و مدعو، ازجمله برنامه‌های این دوره آموزشی ۳ روزه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.