تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1402 - 22:02
کد خبر : 2308

افتخاری دیگر برای شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان:

افتتاح پیشرفته‌ترین سیستم کنترل و پایش شبکه فوق توزیع کشور

افتتاح پیشرفته‌ترین سیستم کنترل و پایش شبکه فوق توزیع کشور
پیشرفته‌ترین سیستم کنترل و پایش شبکه فوق توزیع نیروی برق بومی و دانش‌بنیان کشور در شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان طراحی، استقرار و افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری «حامی شمال» اولین و پیشرفته‌ترین سیستم کنترل و پایش شبکه فوق توزیع نیروی برق بومی و دانش‌بنیان کشور در شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان با حضور آیت‌الله لائینی نماینده ولی‌فقیه در استان مازندران به بهره‌برداری رسید.

لازم به ذکر است شبکه فوق توزیع نیروی برق بومی و دانش‌بنیان کشور در شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان عنوان کرد که: استفاده از سیستم‌های کنترل، پایش و گردآوری داده‌های (SCADA) سنتی و غیرمکانیزه به اوایل دهه ۱۹۶۰ برمی‌گردد که بیشتر در صنایع برق و نفت و گاز و صرفاً بر پایه برخی تراشه‌ها استوار بود که از دهه ۱۹۸۰ به‌طور گسترده توسط شرکت‌های بزرگ صنعتی برای نظارت از راه دور سیستم‌ها در زمان واقعی بر پایه PLC مورداستفاده قرارگرفته‌اند. از طریق داده‌های اخذشده توسط سیستم‌های  SCADA، شرکت‌های برق دنیای پیشرفته توانسته‌اند قابلیت اطمینان شبکه را بهبود بخشند، به‌طور فعال مشکلات را شناسایی و حل کنند، الزامات کیفیت توان را برآورده نمایند و از تصمیم‌های استراتژیک برخوردار شده و سیستم بازیابی سریع‌تری بعد از بروز خطا داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.