تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:39
کد خبر : 2599

چهره سال هنر انقلاب در مازندران معرفی می شود

چهره سال هنر انقلاب در مازندران معرفی می شود
در هفته هنر انقلاب اسلامی ، هنرمندان رشته‌های مختلف در زمینه هنر متعهد و انقلابی معرفی می شود.

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان مازندران، مهدی معصومی گرجی- رئیس حوزه هنری مازندران در نشست بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در دفتر سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با بیان اینکه هرساله ۲۱فروردین ماه روز هنر انقلاب اسلامی برنامه های متنوع با حضور هنرمندان متعهد در این خطه از شمال کشور برگزار می نماید، اظهار کرد: سید شهیدان اهل قلم، شهید مرتضی آوینی الگوی جامعی به عنوان هنرمند متعهد و انقلابی است.

وی با بیان اینکه این برنامه ها با محوریت سند زیست بوم حوزه هنری طراحی و اجرایی می شود، افزود: در هفته هنر انقلاب اسلامی سلسله برنامه های هنری برگزار خواهد شد.

معصومی گرجی به نقش زبان هنر برای تبیین اندیشه های انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اصالت، هنر، سبک زندگی ایرانی اسلامی، آداب و رسوم و …تحت تاثیر فرهنگ بیگانه است باید با کمک هنر در حوزه های فرهنگی جریان سازی شود.

وی از برگزاری نمایشگاه های هنری، اجرای نمایش و سرود، رونمایی از تولیدات هنری و … با حضور تمامی اقشار جامعه از جمله دانش آموزان و دانشجویان خبر داد و یادآورشد: هنرمند شاخص نیز در هفته هنر انقلاب اسلامی، با رصد عملکرد هنرمندان رشته‌های مختلف طی یک سال در زمینه هنر متعهد و انقلابی معرفی می شود.

معصومی گرجی اضافه کرد: همچنین از هنرمندان متعهد نیز در مناسبت های مختلف از جمله هفته هنر انقلاب اسلامی تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی برلزوم هم افزایی دستگاه های فرهنگی استان برای بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در سال آینده تاکید کرد و گفت: باتوجه به همزمانی هفته هنر انقلاب با ماه مبارک رمضان برنامه های این هفته برای اولین بار با چند روز تاخیر از ۲۵تا ۳۱فروردین ماه سال آینده برگزار خواهد شد.

معصومی گرجی از آمادگی حوزه هنری مازندران برای برگزاری نشست های تخصصی ویژه طلاب جهت تبیین اهداف هنر متعهد و انقلابی خبر داد و یادآورشد: تولید آثار هنری را نیز در هفته هنر انقلاب در رشته های مختلف نگارگری، نقاشی، خوشنویسی و … در دست اقدام داریم.

وی به اقبال مردم از ویژه برنامه روایت حبیب در زورخانه مرحوم عمادی ساری اشاره کردو گفت: تلاش داریم با همکاری اداره کل ورزش و جوانان مازندران در هفته هنر انقلاب اسلامی زنگ هنر انقلاب در ۱۱زورخانه استان نواخته شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.