تاریخ انتشار : یکشنبه 21 شهریور 1400 - 3:18
کد خبر : 609

به مناسبت روز ملی سینما

چراغ سینما‌ها فردا روشن می‌شود

چراغ سینما‌ها فردا روشن می‌شود
چراغ سینما‌های مازندران فردا یک شنبه به مناسبت روز ملی سینما روشن و بلیط برای همه مردم نیم بها خواهد بود.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری مازندران با بیان اینکه بلیط سینما فردا به مناسبت روز ملی سینما نیم بها خواهد بود افزود: فیلم فاخر «درخت گردو» اثر محمدحسین مهدویان کارگردان مازندرانی که مظلومیت مردم کُردنشین و مرزی سردشت را در دوران جنگ تحمیلی به تصویر در آورده است فردا در سینما سپهر ساری اکران می‌شود.

سیدپور گلنشینی با اشاره به تاثیر ویروس کرونا بر کاهش فروش فیلم، افزود: ۹هزار و هفتصد مازندرانی در ۶ماهه نخست امسال از فیلم‌های اکران شده در سینما‌های استان دیدن کرده‌اند.

او با بیان اینکه سینما سپهر ساری با ۵هزار و ۳۱نفر مخاطب بیشترین استقبال را به خودش اختصاص داد گفت: سینما سپهر ساری در سال‌های گذشته جزئی از ۵سینمای پرفروش کشور بود، اما با توجه به شرایط کرونایی این رتبه در کشور تا درجه دهم هم تنزل یافته است.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری مازندران افزود: طرح بازسازی سالن‌های سینمایی در مازندران با حمایت مسئولان و حوزه هنری در دست مطالعه و آماده اجرا است که با انجام آن، سرانه صندلی سینما در استان ارتقا چشمگیری خواهد یافت. سیدپور افزود: قرار است در مرحله دوم بازسازی‌های سینما‌های کشور، سینما سپهر ساری از ۲سالن به ۵سالن، سینما بهمن آمل از ۲سالن به ۴سالن و سینما بهمن بهشهر از ۱سالن به ۳سالن تبدیل شود.

مدیر امور سینمایی حوزه هنری مازندران افزود: پردیس سینمایی ساری در زمین سینما ایران سابق با ۶سالن سینما، آمفی تئاتر، گالری، سینمای کوچک و استودیو ضبط حرفه‌ای صدا ساخته خواهد شد.

سیدپور ادامه داد: طرح احداث ۳سالن سینما در مجتمع تجاری فرهنگی همافران نوشهر با مشارکت شهرداری در دست اقدام است. ۲۰سالن سینمای فعال با حدود پنج هزار صندلی اکنون در مازندران وجود دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.