تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1402 - 14:26
کد خبر : 2545

مدیرکل بیمه سلامت مازندران:

۱۰۰هزار مازندرانی رایگان بیمه شدند

۱۰۰هزار مازندرانی رایگان بیمه شدند
جلاهی با بیان اینکه مازندران پیشتاز در پوشش رایگان بیمه افراد کم برخوردار برای اجرای عدالت در حوزه سلامت است، گفت: ۱۰۰هزار مازندرانی در ۵۸منطقه کم برخوردار به همت بیمه سلامت رایگان بیمه شدند.

حسین جلاهی مدیرکل بیمه سلامت مازندران  ضمن تشریح دستاوردها و اقدامات بیمه سلامت با بیان اینکه ارتباط دوسویه این سازمان بیمه گر با مردم در سامانه ۱۶۶۶برقرار است، اظهار کرد: بیمه سلامت به عنوان یک سازمان در مجموعه بیمه های کشور تلاش دارد نیازهای بیمه شدگان به ویژه اقشار آسیب پذیر در حوزه بهداشت و درمان مرتفع شود.

وی با بیان اینکه ۲هزار و ۷۰۰موسسه طرف قرار داد با بیمه سلامت استان هستند، افزود: بیش از ۴۳درصد جمعیت استان به تعداد یک میلیون و ۵۳۶هزار و ۴۹۱ نفر بیمه شده این سازمان بیمه گر می باشند.

جلاهی با اشاره به اجرای طرح بیمه رایگان بیمه سلامت، گفت: برای هر فرد باید ماهانه ۱۱۹هزار و ۶۰۰تومان بیمه پایه پرداخت شود که بعد از آزمون وسع ۵دهک اول کشور یعنی ۷۶درصد جمعیت ایران اسلامی بیمه رایگان هستند و دولت هزینه بیمه پایه را واریز می کند.

وی خاطرنشان شد: بیمه‌شدگان رایگان همانند بیمه‌شدگان سایر صندوق‌های بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت می‌توانند جهت دریافت خدمات سرپایی و بستری به مراکز دولتی و خصوصی طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت ایران مراجعه کنند.

جلاهی ادامه داد: همچنین میزان مشارکت در پرداخت حق بیمه در دهک‌های ۶ تا ۹ درآمدی نیز به طور چشمگیری کاهش یافته و جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت می‌توانند از خدمات درمانی در بخش‌های سرپایی و بستری استفاده کنند. بر این اساس در دهک ۶ با کاهش ۱۰ درصدی، مشارکت در پرداخت حق بیمه از ۳۰ درصد به ۲۰ درصد رسید؛ دهک ۷ با کاهش ۱۰ درصدی، از ۴۰ درصد به ۳۰ درصد؛ دهک ۸ با کاهش ۲۰ درصدی، از ۶۰ درصد به ۴۰ درصد و پرداختی دهک ۹ با کاهش ۳۰ درصدی از ۸۰ درصد به ۵۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه افرادی که ارزیابی وسع ندارند می توانند به مدت یک ماه از بیمه رایگان استفاده نمایند تا نتیجه آزمون وسع آنها مشخص شود، گفت: همچنین افراد فاقد بیمه که در بیمارستان بستری هستند می توانند قبل از ترخیص تحت پوشش بیمه رایگان بیمه سلامت قرار گیرند.

جلاهی به نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک اشاره کرد و افزود: در ۹ماهه اول امسال به طور متوسط تعداد ماهانه نسخه الکترونیک ۳۶۵هزار بوده است.

وی بیان کرد: در استان مازندران با همکاری استانداری و بخشداری ها ۵۸منطقه کم برخوردار شناسایی شد و در این مناطق ۱۰۰هزار نفر از بیمه رایگان برخوردار شده اند.

جلاهی با بیان اینکه ۲۰درصد جمعیت استان را زوج های نابارور تشکیل می دهند، گفت: بیمارستان های ام البنین قائم شهر، بابل کلینیک، امام خمینی(ره) ساری، حضرت فاطمه زهرا(س) بابل، خاتم الانبیا بهشهر و حضرت مریم ساری برای ارائه خدمت به زوجین نابارور با بیمه سلامت طرف قرار داد هستند.

وی افزود: در زمان حاضر ۹۰ درصد خدمات درمان ناباروری در بخش های دولتی و ۹۰ درصد تعرفه مراکز درمانی عمومی غیر دولتی استان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت است.

جلاهی بیان کرد: در بخش دارویار هزار و ۸۳۲اقلام دارویی مشمول ارز می شود که هزار و ۴۳۳اقلام آن علاوه سهم ارز سهم سازمان بیمه گر نیز محاسبه می شود و ۳۹۹قلم دارو غیر بیمه ای سهم سازمان صفر از اما سهم ارز محاسبه می شود درسال گذشته سه هزار و ۵۰۱میلیارد ریال هزینه دارو در بخش سرپایی و هزار و ۷۰۸میلیارد ریال هزینه در بخش بیمارستانی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.