تاریخ انتشار : سه شنبه 1 اسفند 1402 - 21:07
کد خبر : 2566

سید محمد موسوی سنگدهی:

ساماندهی اشتغال جوانان باید در دستور کار قرار گیرد

ساماندهی اشتغال جوانان باید در دستور کار قرار گیرد
به گزارش خبرنگار حامی شمال، سید محمد موسوی سنگدهی- یکی از کارشناسان حوزه ی صنعت  با اشاره به معضل بیکاری جوانان مرکز استان مازندران، اظهار کرد: ساماندهی اشتغال جوانان و تحصیل‌کرده‌ها و ایجاد صنایع پاک در ساری باقوت در دستور کار قرار دارد.

وی بابیان اینکه بیکاری موجبات بروز آسیب‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد، افزود: افزایش طلاق و بالا رفتن سن ازدواج نیز از دیگر آسیب‌های اجتماعی ناشی از بیکاری است.

موسوی سنگدهی با اشاره به جایگاه انتخابات مجلس شورای اسلامی بر لزوم انتخاب نماینده بر اساس دانش و قابلیت تأکید کرد و گفت: انتخاب اصلح به رفع مشکلات کشور کمک می‌کند همچنین نماینده اصلح باید بر قوانین نظارت داشته باشد تا برنامه‌های دولت در مسیر رشد و توسعه عملیاتی شود.

وی بابیان اینکه مسائل حوزه‌های انتخابیه هر شهرستان با دیگر شهرستان‌ها متفاوت است باید مطابق با مسئله هر منطقه راهکار ارائه شود، ادامه داد: مهم‌ترین مسئله امروز حوزه انتخابیه ساری بیکاری است.

موسوی سنگدهی بابیان اینکه اشتغال پایدار و مرتبط با حوزه‌های ثروت در دستور کار قرار دارد، گفت: باید زمینه ایجاد صنعت در ساری و میاندورود ایجاد شود تا شاهد بیکاری جوانان نباشیم.

وی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین راه‌های نقش‌آفرینی مردم در مسائل کشور، انتخابات است.

موسوی سنگدهی بابیان اینکه صنعت می‌تواند ثروت و اشتغال را در ساری و میاندورود ایجاد کند، گفت: موتور متحرک اشتغال، صنعت است.

وی با اشاره مهاجرت بالای مازندرانی‌ها به سمنان برای کسب درآمد، ادامه داد: در استان‌های صاحب صنعت به‌سختی فرد جویای کار یافت می‌شود.

موسوی سنگدهی بر لزوم ایجاد صنعت پاک منطبق با محیط‌زیست در حوزه انتخابیه ساری و میاندورود تأکید کرد و گفت: صنعت خودرو یک صنعت مولد اشتغال است.

وی بابیان اینکه خودروسازی صنعتی که از دل آن قطعه‌سازی‌های متعددی شکل می‌گیرد، افزود: خودروسازی می‌تواند پای تراکتورسازی را به ساری و میاندورود باز کند.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با اشاره جانمایی صنعت خودرو در بابل و قائم‌شهر از برنامه خود برای ایجاد خودروسازی در ساری و میاندورود خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، صنعت خودروسازی را مناسب و زودبازده می‌دانند و حاضر به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند باید زمینه‌ساز حضور سرمایه‌گذار در ساری و میاندورود باشیم.

وی بابیان اینکه ۲۳ سال سابقه فعالیت در صنعت خودرو دارد، افزود: بهبود و توسعه در تمامی دوران‌های مدیریت موردتوجه بوده است.

موسوی سنگدهی از اعلام آمادگی برای ایجاد صنعت خودروسازی در ساری خبر داد و گفت: ظرف یک سال پای صنعت خودروسازی را به ساری بازخواهم کرد.

وی بابیان اینکه آوردن صنعت به ساری نیازمند تخصص و تعهد است، افزود: آوردن صنعت به مرکز مازندران به جراحی قلب باز محسوب می‌شود.

موسوی سنگدهی بابیان اینکه صنعت موجب صنعتی شدن و مکانیزه شدن کشاورزی ساری و میاندورود خواهد شد، گفت: باید متناسب تولید باغداران و کشاورزان این منطقه صنعت تبدیلی در ساری ایجاد شود تا شاهد عرضه مقرون‌به‌صرفه محصولات کشاورزی و باغی باشیم.

وی به اهمیت توسعه گردشگری در مرکز استان اشاره کرد و خاطرنشان شد: باید صنعت متناسب با توسعه گردشگری در ساری ایجاد شود.

موسوی سنگدهی به برخورداری ساری از مواهب الهی نظیر دریا و جنگل اشاره کرد و گفت: باید تفریحات دریایی و جنگل نظیر ایجاد تله‌کابین نمک‌آبرود در ساری ایجاد شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.