تاریخ انتشار : دوشنبه 8 شهریور 1400 - 0:21
کد خبر : 386

تامین۳۰ درصد کاغذ کشور در صنایع چوب و کاغذ مازندران

تامین۳۰ درصد کاغذ کشور در صنایع چوب و کاغذ مازندران
شرکت چوب و کاغذ مازندران یکی از صنایع قدیمی در مازندران می‌باشد که در کشور و خاورمیانه مطرح است ، این شرکت توانسته به‌تنهایی ۳۰ درصد کاغذ کشور را تأمین نماید.

صفریان مدیرعامل صنایع چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه شرکت چوب و کاغذ مازندران یکی از صنایع قدیمی در مازندران که در کشور و خاورمیانه مطرح است و توانستیم ۳۰ درصد کاغذ کشور را تامین می‌کنیم، اظهار کرد: با توجه به نیروهای فنی که در شرکت چوب و کاغذ مازندران مشغول فعالیت هستند به این نتیجه رسیدیم تا پیوند بین صنعت و دانشگاه را در محیط کار ایجاد کنیم.

وی گفت: راه‌اندازی دانشگاه علمی کاربردی در چوب و کاغذ می‌تواند مهارت‌افزایی را بین کارکنان افزایش دهد.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه ۲۰ سال گذشته ۶۰۰ میلیون دلار با ارزش ریالی ۲۰ هزار میلیارد تومان در شرکت چوب و کاغذ سرمایه‌گذاری شد، افزود: به همین منظور یک خط تولید آن نباید بلااستفاده باشد و نباید برای تامین مواد اولیه دچار مشکل شود.

صفریان با بیان اینکه چند سالی است طرح تنفس جنگل را بهانه قرار دادند تا چوب از جنگل خارج نشود، ادامه داد: اخیرا نشستی که با وزیرجهاد کشاورزی داشتیم مطرح کردیم افتخار وزارت جهاد کشاورزی این است چوب در جنگل پوسیده شود و یک کیلوگرم را به چوب و کاغذ ندهند.

وی با اشاره به اینکه ۱۷۵ هزار تن تولید کاغذ چاپ تحریر و پلوتین این کارخانه است، افزود: برای تولید نیاز به یک و نیم تا دو برابر چوب داریم و سال‌های قبل به دلیل اینکه مشکل چوب داشتیم خط جدیدی را دایر کردیم تا بتوانیم از ضایعات کاغذ برای تولید خمیر تهیه کنیم .

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران با بیان اینکه ۷۰ درصد ضایعات کاغذ قابلیت استفاده دارد، بیان کرد: از تولید داخل کمتر استفاده می‌شود و با توجه به اینکه کاغذی که شرکت چوب و کاغذ مازندران تولید می‌کند از کیفیت بالایی برخوردار است اما کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.