تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 13:12
کد خبر : 2362

نماینده شهرهای بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس یازدهم:

تولید آثار فاخر زمینه‌ساز پایداری فرهنگی می‌شود

تولید آثار فاخر زمینه‌ساز پایداری فرهنگی می‌شود
 آنچه یک فرهنگ را پایدار می‌کند تولیداتی است که به‌صورت فاخر توسط هنرمندان تولید می‌شود.

غلامرضا شریعتی نماینده شهرهای بهشهر، نکا و گلوگاه در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در بازدید از نمایشگاه آثار و تولیدات حوزه هنری مازندران «نمایشگاه بوم و بَر» گفت: شاید بسیاری از افراد با آثار و سابقه‌ی تمدنی مازندران آشنا نباشند اما برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی می‌تواند معرف سبقه ی فرهنگی و تاریخی استان باشد.

وی با تشکر و قدردانی از مجموعه‌ی حوزه هنری مازندران جهت برپایی این نمایشگاه گفت: حوزه هنری نهادی وابسته به انقلاب است و تاریخچه و سرگذشتی به بلندای انقلاب اسلامی دارد، ازاین‌رو انتظار ما از این نهاد انقلابی و فرهنگی ترویج فرهنگ انقلابی و تولید آثار فاخر در تمام حوزه‌های فرهنگی و هنری است.

شریعتی به سابقه‌ی تمدنی مازندران اشاره کرد و گفت: مازندران نخستین منطقه در ایران بود که اولین دولت شیعی در آن تشکیل شد و بدین‌جهت است که آن را سرزمین علویان می‌نامند، این اصالت و تاریخچه می‌تواند دستاویزی برای تولید آثار فرهنگی و هنری در تمام زمینه‌ها باشد و حوزه هنری می‌تواند با بهره‌گیری از هنرمندان متعهد و متخصص انقلابی خود این تاریخچه‌ی غنی فرهنگی و تمدنی را به قیام امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب اسلامی پیوند دهد.

وی گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه‌دارند تا در راستای تولید آثار فرهنگی و هنری به این نهاد انقلابی یاری رسانند ازاین‌رو از مدیران و مسئولان حوزه‌ی هنری کشور و مدیران استانی این نهاد انقلابی درخواست می‌کنم که ارتباط خود را با نمایندگان مجلس بیشتر نمایند و نمایندگان را در جریان فعالیت‌ها و چالش‌های این نهاد قرار دهند.

نماینده شهرهای بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مدیران حوزه هنری مازندران با برگزاری نشست‌های تخصصی با نمایندگان حوزه‌های مختلف انتخابیه درصدد تولید آثار فرهنگی و هنری متناسب با اولویت‌های هر منطقه برآیند و نمایندگان نیز تمام تلاش خود را در راستای رفع موانع و مشکلات پیش روی این نهاد وابسته به انقلاب به کار خواهند گرفت.

لازم به ذکر است «نمایشگاه بوم و بَر» به مناسبت روز و هفته مازندران در سالن نمایشگاه خانه ملت مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.