تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آبان 1402 - 9:31
کد خبر : 2270

معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور:

نیروگاه نکا از مراکز حساس کشور است

نیروگاه نکا از مراکز حساس کشور است
سردار محمدعلی قمی معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در سفر به مازندران از نيروگاه شهید سلیمی نكا بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق نکا در ابتدای این بازدید در جلسه‌ای که با حضور حمید بخشی مدیرکل پدافند غیرعامل استان مازندران، معاونان، اعضای هیئت‌مدیره و تعدادی از مدیران شرکت برگزار شد، نور اله ادبی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا گزارشی از چالش محدودیت تولید ایجادشده در اثر کاهش سطح آب دریا برای واحدهای بخار نیروگاه و اقدامات در دست اقدام کوتاه‌مدت و راه‌کارهای پیشنهادی درازمدت برای برون‌رفت از مشکل تأمین آب‌ خنک کاری واحدهای بخار ارائه نمود.

در ادامه محمدرضا عابدی مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق شهید سلیمی نیز گزارشی علمی از محدودیت تولید ایجادشده در اثر روند کاهشی سطح آب دریا در سال‌های اخیر و نشست رسوب و لای و مشکلات به وجود آمده و نیز اقدامات در حال انجام و راهکارهای برون‌رفت از این مشکلات را عنوان نمود.

در ادامه معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور ضمن تقدیر و تشکر از خدمات کارکنان نیروگاه در تأمین برق موردنیاز مشترکان، نیروگاه نکا را از مراکز حساس کشور برشمرد و بیان نمود: سه مرحله بمباران نیروگاه نکا توسط دشمن بعثی در سال‌های دفاع مقدس علیرغم سختی طول مسیر نشان از درک صحیح دشمن از جایگاه و نقش اساسی نیروگاه نکا در چرخه تولید برق کشور دارد که باید در حفظ منابع و تداوم چرخه تولید انرژی در این نیروگاه کوشا باشیم.

محمدعلی قمی با اشاره به این نکته که پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه هست بیان داشت: درروند ۲۰ ساله عمر سازمان پدافند غیرعامل کار علمی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در دستور کار قرار دارد و باید برای رفع چالش‌ها باکار علمی و مشاوره از اهل‌فن مشکلات را حل و چالش‌های پیشرو را مرتفع نماییم.

در پایان سردار قمی و هیئت همراه از روند پیشرفت کار پروژه لایروبی حوضچه آبگیر واحدهای بخار نیروگاه و تأسیسات بلوک سیکل ترکیبی و طرح توسعه بازدید کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.