تاریخ انتشار : سه شنبه 22 شهریور 1401 - 1:27
کد خبر : 1933

رئیس حوزه هنری مازندران:

فضاهای فرهنگی باید بروز رسانی و گسترش یابد

فضاهای فرهنگی باید بروز رسانی و گسترش یابد
مهدی معصومی گرجی رئیس حوزه هنری مازندران در گفتگوی اختصاصی با نشریه «حامی شمال» گفت: ازآنجایی‌که حوزه هنری به‌عنوان یک‌نهاد انقلابی مالکیت اکثر سینماهای کشور را در اختیار دارد با برنامه‌ای مدون و زمان‌بندی‌شده به دنبال به‌روزرسانی سینماهای کشور است.

مقدمه:

پس از دیدار مهدی معصومی گرجی و جواد طالبی در عمارت شهرداری ساری، همچنین بررسی موارد نهایی و راهکارهای قانونی رسماً مرحله احداث پردیس سینمایی ایران ساری کلید خورد.

بنابراین گزارش مهدی معصومی گرجی همراه با مدیران امور سینمایی این مرکز  با حضور در دفتر شهردار ساری ضمن ارائه تفاهم‌نامه همکاری احداث پردیس سینمایی ایران، درباره آخرین موضوعات در خصوص اجرای این پروژه با جواد طالبی گفتگو کرد.

رئیس حوزه هنری مازندران ضمن تأکید بر لزوم احداث سینمای چند سالنه و چندمنظوره در مرکز استان گفت: ساری با توجه به جمعیت علاقه‌مند به سینما و مخاطبان شهرهای اطراف نیاز مبرم به فضای گسترده سینمایی دارد.

وی افزود: سینمای ایران، به شکل پردیس (حداقل) ۷ سالنه طراحی‌شده که علاوه بر این دارای گالری هنرهای تجسمی، سالن نمایش، فروشگاه محصولات فرهنگی، سالن سینمای کودک، کافی شاپ و … می‌باشد و درواقع یک مجموعه فرهنگی تفریحی است. گفتنی است طی این دیدار مقرر شد به‌زودی و  پس از طی شدن روند اداری در روزهای آینده با صدور پروانه احداث، ساخت بزرگ‌ترین پردیس سینمایی کشور رسماً آغاز شود.

وی افزود: تلاش داریم در عرصه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی پیشرفت و توسعه‌ی همه‌جانبه داشته باشیم.

معصومی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» مبنی بر اینکه فضاهای فرهنگی باید بروز رسانی و گسترش یابد، گفت: حوزه هنری سعی دارد در راستای اجرای منویات معظم له با نگاه اشتغال‌زایی فرهنگی و هنری برای جوانان و نیروهای متخصص و متعهد سینماها را احداث، تجهیز و بروز رسانی کند.

رئیس حوزه هنری مازندران در خصوص نحوه‌ی به‌روزرسانی سینماهای استان گفت: در این طرح سینماهای تک سالنه به سینماهای چند سالنه تبدیل می‌شود و می‌توانیم فیلم‌های بیشتری را برای دوست داران هنر هفتم به نمایش بگذاریم.

وی بابیان اینکه سینما سپهر ساری در آینده نزدیک به سینمایی پنج سالنه تبدیل خواهد شد افزود: سینماهای آمل و بهشهر نیز به‌زودی چند سالنه می‌شوند.

مهدی معصومی از ایجاد پردیس‌های سینمایی به همراه فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و هنری، کافی‌شاپ، شهربازی، رستوران و … در شهرهای استان خبر داد و گفت: هنر انقلاب اسلامی باید رشد و پیشرفت کند برای رسیدن به این هدف باید از همه‌ی ظرفیت‌های موجود استفاده نماییم در همه‌ی عرصه‌ها به‌روز باشیم.

وی بابیان اینکه هنرمند متعهد، متخصص و مسلمان باید به‌روز باشد، ادامه داد: ایجاد پردیس‌های سینمایی نشان از توسعه فرهنگی هنری دارد.

رئیس حوزه هنری مازندران بابیان اینکه نگاه حوزه هنری به‌عنوان یک‌نهاد انقلابی، کاملاً فرهنگی است و به دنبال کسب سود و درآمد نیست افزود: با درآمدهایی که از محل سینماها و پردیس‌های سینمایی به دست می‌آوریم علاوه بر پرداخت حقوق کارکنان، سینماها و پردیس‌های جدیدی را در سایر نقاط استان ایجاد می‌کنیم.

وی گفت: ایجاد سینماها و پردیس‌های سینمایی فرصت شغلی برای جوانان این خطه از شمال کشور را به همراه خواهد داشت.

به‌زودی عملیات اجرایی احداث پردیس سینمایی «ایران» ساری به‌عنوان بزرگ‌ترین پردیس سینمایی شمال کشور با زیربنایی حدود ۳ هزار مترمربع آغاز خواهد شد.

مهدی معصومی ضمن اشاره به ارزش و اهمیت سینمای چندمنظوره گفت: با توجه به میزان علاقه و استقبال مردم شهر ساری به امور فرهنگی و هنری، پردیس سینمایی ظرفیت تازه‌ای برای شهر بوده و می‌تواند بخش مهمی از خلأهای فرهنگی موجود را جبران کند.

وی ضمن تشکر از پیگیری‌های مسئولین استانی و شهرستانی در اجرای این پروژه‌ی فرهنگی گفت: حوزه هنری به‌عنوان یک‌نهاد انقلابی در کنار سینماهای موجود همواره در توسعه سینما نیز پیشگام بوده است.

رئیس حوزه هنری مازندران بیان داشت: استان مازندران به‌ویژه شهرستان ساری به‌عنوان مرکز استان پتانسیل بالایی در عرصه فرهنگی دارد و این پردیس می‌تواند آغاز خوبی برای اقدامات مشترک بعدی و ایجاد فضاهای فرهنگی در شهرهای مختلف استان با همکاری مسئولان و حوزه هنری باشد.

وی تصریح کرد: پردیس سینمایی زمینه‌ساز عدالت فرهنگی است؛ چراکه با کمک سالن‌های متعدد می‌توان اغلب تولیدات سینمایی کشور را برای علاقه‌مندان به نمایش گذاشت، برخلاف گذشته که به علت نبود سالن‌های نمایش در استان در طول سال فقط تعداد معدودی از فیلم‌ها به روی پرده می‌رفت و ازاین‌رو هم استانی‌های عزیز و فهیم مازندرانی از تماشای دیگر فیلم‌ها محروم بودند.

معصومی گرجی افزود: پردیس، یک مجتمع فرهنگی هنری است. سینما، سالن ویژه فیلم‌های کودک و نوجوان، نمایشگاه آثار تجسمی و عکس، فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی، امکان اجرای آثار نمایشی و گعده‌های فرهنگی هنری و موارد مشابه، چیزهایی است که در یک پردیس سینمایی میسر می‌شود و خدا را شاکریم که با پیگیری‌های حوزه هنری و البته طراحی و پشتیبانی فنی مؤسسه فرهنگی تبلیغی بهمن سبز و همچنین حمایت و همکاری استانداری مازندران، فرمانداری شهرستان ساری و شهرداری ساری و سایر مراکز ذی‌ربط این امکان برای مرکز مازندران ایجادشده است.

رئیس حوزه هنری مازندران ادامه داد: ساری هم به‌عنوان مرکز استان و هم به حیث فاصله کم نسبت به شهرهای اطراف، میزبان حضور بسیاری از مردم فرهنگ دوست مازندران است و این بیش‌ازپیش ضرورت وجود یک مرکز فرهنگی هنری همچون پردیس سینمایی را آشکار می‌کند.

وی اذعان داشت: پردیس سینمایی ایران می‌تواند علاوه بر شهرستان ساری، به همشهریان محترم شهرستان‌های میاندورود، نکا، جویبار و قائم‌شهر نیز خدمات ارائه کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: فرهنگ امری مهم، حساس، پیچیده و اثرگذار است که برای رشد جامعه و توسعه همه‌جانبه کشور و استان، باید بیش از این کار فرهنگی کرد. سینما سازی باید در استان به جریان تبدیل‌شده و ان‌شاءالله در شهرهای دیگر هم شاهد ساخت پردیس سینمایی برای مردم شریف و بافرهنگ مازندران باشیم.

وی در ادامه گفت: سینما امکان مؤثری برای اشاعه فرهنگ غنی و ارزشمند دینی است و برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، امروز که دشمنان با تمام تجهیزات در مقابل ما ایستاده است بیش از هر زمان دیگری به این امکانات نیازمندیم.

وی اظهار داشت: این پردیس سینمایی قرار است در زمین ۵۵۰ متری سینما «ایران» سابق ساری (میدان امام حسین «ع») و در ۵ طبقه بر روی همکف و ۲ طبقه زیرزمین به‌عنوان پارکینگ مجموعاً ۷ طبقه شامل ۷ سالن سینمای مجهز و مدرن با امکانات بروز پخش فیلم و امکانات رفاهی نظیر سالن اختصاصی کودک، فودکورت، پلاتو، استودیو، گالری و… احداث شود.

وی افزود: سالن اصلی این سینما با ظرفیت ۱۸۵ نفر، ۴ سالن سینما دیگر با ظرفیت‌های ۷۲ و ۹۳ نفر و یک کافه سینمای روباز ۱۰۰ نفره، مجموع ظرفیت کل سینما را به ۶۱۵ نفر خواهند رساند.

معصومی بیان داشت: اعتبار اولیه برای اجرای این پروژه ۳۰ میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است که مطابق توافق با مشارکت حوزه هنری، شهرداری ساری و سرمایه‌گذار بخش خصوصی تأمین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مؤسسه «بهمن سبز» طراحی و اجرای این پروژه مهم فرهنگی استان مازندران را بر عهده دارد.

لازم به ذکر است سینما «ایران» ساری در سال ۱۳۳۸ با یک سالن تأسیس و در دی‌ماه ۱۳۸۵ به دلیل فرسودگی ساختمان و نداشتن امنیت برای تماشاگران به‌طور رسمی تعطیل شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.