تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 - 1:07
کد خبر : 1190

عضو شورای شهری که حدود جایگاهش را نمی داند

عضو شورای شهری که حدود جایگاهش را نمی داند
شورای شهر ظرفیت‌های بالقوه زیادی دارد که می‌توان از این پتانسیل در جهت رونق شهر و توسعه آن استفاده کرد. البته به شرطی که اعضای این پارلمان محلی قدر و اندازه رای اعتماد شهروندان را بدانند و پس از ورود به ساختمان شورا، کبر و غرور ناشی از کت و شلوار اهدایی مردم وجودشان را تسخیر نکند. یکی از وظایف و در حقیقت حوزه اختیارات شورای شهر، حمایت و پیگیری وضعیت سمن ها و مجموعه های مردم نهاد شهر است.

به عنوان نمونه تشکیل شورای ورزش و رسیدگی به اوضاع ورزش شهر و تعامل با هیأت های ورزشی،باید از دغدغه های اجتماعی شورا باشد.
این روزها می‌بینیم که یکی از اعضای شورای شهر زیراب که حاشیه‌های تمام نشدنی اش در روند فعالیت شورا برای همگان روشن است ، تمام تلاش و انرژی خود را صرف می‌کند تا مسئولیت یکی از هیأت‌های ورزشی زیراب را بر عهده بگیرد.
هیأتی که علی‌رغم وجود ویروس کرونا توانست با تلاش پیشکسوتان و مربیان زحمتکش، در رده‌های پایه، مقام خوبی را در سطح استان به دست بیاورد و بعد از مدتها نوجوانانی را به سطح اول کشتی کشور معرفی کند .
هیأت ورزشی که مجموعه ای از سرمایه های ورزش شهر در آن حضور داشته و در راس آن یکی از ورزشکاران پیشکسوت که چندین مقام استانی و کشوری را در کارنامه خود دارد که از آن جمله می توان به قهرمانی نوجوانان مازندران، قهرمانی معدنچیان کشور،قهرمانی صنعت فولاد کشور و قهرمانی سپاه کشور بخشی از عناوین این چهره ورزشی شهر اشاره کرد.
وی همچنین دارنده مدال برنز مسابقات کشتی نیروهای مسلح کشور است که نفر اول آن سعید آذربایجانی بود که امروز سرمربی تیم ملی کاناداست ونفردوم ان محمد طلایی بود و سیدموسی رسولی کشتی گیر جوان زیراب درآن سالها به مقام سوم مسابقات نیروهای مسلح کشور دست یافته بود و در فعالیت این هیأت ورزشی می توان به اعزام تیم به تمام مسابقات استانی و شهرستانهای مازندران در رده های نونهالان، نوجوانان،جوانان و بزرگسالان و برگزاری مسابقات چندجانبه بزرگداشت هفته بسیج و شرکت در مسابقات لیگ استان،انتخابی نونهالان مازندران که با یک مقام اولی و یک مقام دومی حضوری شگفتی ساز داشته است و مضاف بر اینکه نفر اول مسابقات نونهالان استان و مقام اول قهرمانی کشور را نیز بدست آورد و به اردوی آمادگی نوجوانان مازندران دعوت شد و دهها اقدام ریز و درشت دیگر که در حوصله این مقال نمی گنجد.
نکته منفی و قابل توجه این قضیه آنجاست که این عضو شورای شهر با یکی از ورزشکاران شناخته شده ی استان که با مدیرکل ورزش و جوانان آشنایی دارد، سعی می کند این مسئولیت ورزشی را به نام خود بزند.
البته با شناختی که از روحیه ی مدیرکل ورزش استان داریم، می دانیم که ایشان در موضوع تغییر رئیس هیأت در سطح شهر ورود نخواهد کرد و اجازه می‌دهد روال طبیعی آن پیش برود.
روی صحبت ما با این عضو شورای شهر زیراب است.
آقای محترمی که با هزار وعده و وعید از شهروندان رای گرفتی و یکی از مهم‌ترین صندلی های مدیریت شهر را برای چهار سال در اختیار دارید، کاش نصف انرژی و توانی را که برای کسب مسئولیت در یک هیأت ورزشی به کار می برید در راه تعامل با سایر اعضای شورا و در جهت توسعه شهر مصرف می کردید تا امروز وضعیت نابسامان شورای شهر زیرآب به ضرب المثلی در منطقه تبدیل نشود.
اگر واقعاً قصد خدمت دارید و دلتان برای ورزش شهر می سوزد، با تشکیل شورای ورزشی متشکل از بزرگان ورزش شهر، همه ی هیأت های ورزشی را تحت حمایت خود درآورید تا هر روز شاهد گلایه و دغدغه مربیان و ورزشکاران نباشیم.
شهر به شورایی نیاز دارد که توانایی نگاه کلان به شهر و اجزای آن را داشته باشد . حضور افرادی با چنین دیدگاه های محدود و انحصار طلبانه، مسیر چندان روشنی را برای آینده شهر و شورای نه چندان متعادل آن به وجود نخواهد آورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.