تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 14:20
کد خبر : 2176

معاون اداره کل بیمه سلامت مازندران:

بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کند

بیمه سلامت ۹۰ درصد هزینه‌های درمان ناباروری را پرداخت می‌کند
۹۳ عنوان دارو و ۵۴ قلم تجهیزات درمان ناباروری زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارد.

معاون بیمه سلامت مازندران با اعلام اینکه اداره کل بیمه سلامت استان ۹۳ قلم دارو و ۵۴ قلم تجهیزات درمانی مادران نابارور را زیر پوشش بیمه ای خود دارد، گفت: بیمارستان‌های خصوصی و دولتی که برای امر زایمان خانم‌ها خدمات می‌دهند مراجعه کنندگان می‌توانند از خدمات بیمه سلامت در قالب تعرفه دولتی بهره‌مند شوند.

دکتر دژکام در گفت‌وگویی، اظهار کرد: یکی از اهداف اداره کل بیمه سلامت طرح درمان زوجین نابارور است که در این راستا حمایت مالی و کاهش پرداخت از جیب بیماران مورد توجه بیمه سلامت قرار دارد.

وی با اعلام اینکه چهار خدمت از خدمات اصلی است که بیماران می تواند هر چهار خدمت را سه بار در سال از طریق ۶ مرکز درمانی در استان بگیرند، افزود:  مراجعه کنندگان با ارائه اسناد به مراکز ۲۰ گانه در شهرستان‌ها تحویل و هزینه ها را تا ۹۰ درصد از تعرفه های دولتی دریافت کنند.

معاون بیمه سلامت مازندران تصریح کرد: سال گذشته با توجه به قراردادی که با مراکز دولتی و خصوصی داشتیم بیش از ۱۲۰۰ نفر از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند.

این مسئول اضافه کرد: در واقع اعتبار بیش از یک میلیارد تومانی را بیمه سلامت برای زوجین هزینه کرده است که توانستند از خدمات خوبی بهره مند شوند.

دژکام با بیان اینکه بیمه سلامت در بخش درمان ناباروری مشاوره درمانی و خدمت مستقیم به بیماران ارائه می‌دهد، خاطرنشان کرد: و به همین منظور میز خدمتی هم در اداره کل و مراکز ۲۰ گانه شهرستانی تعریف شده است.

به گفته دژکام، پوشش بیمه سلامت ۷۰ درصد در بخش سرپایی و ۹۰ درصد در بخش بستری است و بیماران با اطمیمنان خاطر می‌توانند بهترین بارداری و زایمان را داشته باشند./ایسنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.