تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آبان 1400 - 0:48
کد خبر : 1217

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

بهبود وضعیت تولید نیازمند پشتیبانی و مانع زدایی است

بهبود وضعیت تولید نیازمند پشتیبانی و مانع زدایی است
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در شرایط موجود کشور ضروری است پشتیبانی و مانع زدایی در جهت بهبود وضعیت تولید را در اولویت قرار دهیم و این مهم باید به‌صورت مستمر پیگیری شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران، علی باقری در حاشیه  بازدید از کارخانه‌های تولیدی فرش ساوین و صنایع پوشاک آویشن در قائم‌شهر اظهار کرد: مجموعه مدیران و کارکنان این اداره کل حمایت از تولید را از وظایف ذاتی خود می‌دانند.

وی افزود: نباید مشکلی از طرف این اداره کل و دستگاه‌های زیرمجموعه آن به بخش تولید تحمیل شود و تنها موضوعی که در این مجموعه مطرح است فقط و فقط حمایت از تولید است.

باقری با تأکید بر ضرورت تحقق شعار امسال و استمرار پیگیری‌ها در این بخش خاطرنشان کرد: در شرایط موجود کشور ضروری است پشتیبانی و مانع زدایی در جهت بهبود وضعیت تولید را در اولویت قرار دهیم و این مهم باید به‌صورت مستمر پیگیری و دنبال شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: برای کسانی که در این کشور اشتغال ایجاد می‌کنند باید ارزش زیادی قائل شویم و جاده‌ای هموار برای رونق تولید و افزایش اشتغال برای آنان آماده کنیم.

 تزریق نوآوری را به تعاونی‌ها

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بابیان اینکه در حوزه آموزش تعاونی کارهای زیادی انجام‌شده و باید روزبه‌روز پیشرفت داشته باشیم تا نوآوری را به تعاونی‌ها تزریق کنیم، تصریح کرد: آموزش سبب کم کردن مشکلات در تعاونی‌های می‌شود.

علی باقری در نشست صمیمی و تعاملی با اعضای اتاق تعاون و مدیران عامل اتحادیه‌ها اظهار کرد: تعاون، در کشور دارای بعد قانونی بوده و در سیاست‌های کلی نظام بر آن تأکید شده است. وی با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در حوزه‌های نوآوری و تعاونی‌های سنتی صورت گرفته است، تصریح کرد: اگر عنصر نوآوری به تعاونی‌های سنتی اضافه شود ارتقای بخش تعاون را شاهد خواهیم بود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران مردمی بودن  و عدالت محوری را از ارکان بخش تعاون دانست و ادامه داد: درواقع تعاون تجلی معنای مردمی بودن است. باقری با اعلام اینکه صادرات، در حوزه تعاونی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید به آن پرداخته شود، خاطرنشان کرد: اگر اصل در فعالیت‌های اقتصادی، بخش تعاون باشد،  به اهداف سهم ۲۵ درصدی تعاون خواهیم رسید.

تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال

وی با اشاره به اینکه باید جایگاه تعاون را در بین سایر بخش‌ها بهبود بخشیم، گفت: این کار بدون تعامل بین اتاق تعاون، اتحادیه‌ها و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران امکان‌پذیر نیست.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بابیان اینکه در حوزه آموزش تعاونی کارهای زیادی انجام‌شده و باید روزبه‌روز پیشرفت داشته باشیم تا نوآوری را به تعاونی‌ها تزریق کنیم، تصریح کرد: آموزش سبب کم کردن مشکلات در تعاونی‌های می‌شود.

این مسئول خواستار تعیین تکلیف تعاونی‌های غیرفعال در مازندران شد و افزود: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در بخش تعاون جزء استان‌های برتر در کشور است.

باقری خاطرنشان کرد: برگزاری مستمر جلسات کمیته بررسی وضعیت تعاونی‌های مشکل‌دار نیز که با ابتکار در سال گذشته تشکیل‌شده بود به تعیین تکلیف وضعیت تعاونی‌های استان کمک زیادی کرده است  و این امر سبب شده است تا در این بخش جزء برترین‌ها در کشور باشیم.

وی با اعلام اینکه موفقیت‌های تعاونی‌ها باید اطلاع‌رسانی شود و این بهترین راه ترویج فرهنگ تعاون در استان است، بیان کرد: در کنار تعاونی‌ها هستیم و برای موفقیت این حوزه با کمک هم تلاش می‌کنیم.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خدمت به تعاون را افتخاری دانست که مستقیماً به اقتصاد مردمی مرتبط است، ادامه داد: تعاونی‌ها باید مطالبه گر باشند.

در ادامه جلسه مدیران عامل اتحادیه‌ها ضمن تبریک به انتصاب آقای باقری به‌عنوان سرپرست اداره کل تعاون استان و ابراز امیدواری کردند که با این انتصاب گامی بزرگ در جهت توسعه بخش تعاون برداشته می‌شود. شایان‌ذکر است تعاون گران حاضر در این نشست اهم مسائل، مشکلات و عملکرد خود را اعلام کردند.

اعلام برنامه‌های هفته جهانی کارآفرینی

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران برنامه‌های هفته جهانی کارآفرینی در استان را اعلام کرد. علی باقری درباره برنامه‌های هفته کارآفرینی که از تاریخ ۱۷ الی ۲۳ آبان برگزار می‌شود، اظهار کرد: هرساله این هفته با برگزاری رویدادهای مختلف کارآفرینی گرامی داشته می‌شود.

وی بیان کرد: هفته جهانی کارآفرینی در هرسال فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ و روحیه کارآفرینی در میان قشرهای مختلف جامعه به‌ویژه فعالان اقتصادی و دانشجویان و نخبگان را فراهم می‌آورد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران روزهای رویداد هفت جهانی کارآفرینی را کارآفرینی، تولید و اشتغال پایدار، کارآفرینی، مانع زدایی و مبارزه با فساد، کارآفرینی و فناوری‌های نوین، کارآفرینی و زنان، کارآفرینی اجتماعی، نهادها، بنیادها و شبکه‌های کارآفرینی، آموزش و مشاوره برشمرد.

باقری یکی از مهم‌ترین اهداف گرامیداشت این هفته را تقویت زیست‌بوم کارآفرینی از طریق بالا بردن گرایش‌های کارآفرینانه در بین افراد جامعه به‌ویژه جوانان دانست و افزود: انتظار دانشجویان و مخاطبین مراکز رشد و سایر نهادهایی که در حوزه کارآفرینی برنامه‌هایی در دست اقدام دارند، این است که به کیفیت و طیف مخاطبین بیشترین اهمیت داده شود و در هفته جهانی کارآفرینی به نحو مطلوبی خدمات خود را ارائه کنیم.

این مسئول ادامه داد: کارآفرینی نقشی اساسی در توسعه فناوری و ایجاد توانمندی‌ها داشته و یکی از بهترین پیامدهای اقتصادی آن اشتغال‌زایی است که رشد اقتصادی را تسریع و آثار اجتماعی ارزشمندی را برای جوامع به همراه دارد.

وی در خصوص اجرای برنامه‌های این هفته در استان مازندران گفت: برگزاری کلاس کارآفرینی در حوزه گیاهان دارویی، برگزاری مسابقه علمی در خصوص کارآفرینی کشاورزی، برگزاری همایش کارآفرینی در حوزه کشاورزی با حضور کشاورزان، جلسه با حضور مراکز دانش‌بنیان و شرکت‌های استارتاپی در خصوص گیاهان داروئی، جلسه رایگان در روستاهای ساری و ارائه کشاورزی قراردادی، جلسه با دانش آموزان و دانشجویان و آموزش رایگان طرح نویسی، آشنایی با بازار دیجیتال مارکتینگ کشاورزی، برگزاری کلاس آموزش مجازی، برگزاری کارگاه آموزشی ” من کارآفرین”، برگزاری وبینار ” گردشگری کشاورزی، الگویی ناب در کارآفرینی”، برگزاری دورهمی کارآفرینی با حضور مدیران و اعضای استارتاپ های بابل، افتتاح رسمی سایت ” پرسجو” باهدف معرفی مشاغل، کسب‌وکارها و رویدادهای بابل، برگزاری دوره‌های کارآفرین روستایی، فرصت شناسی کارآفرینانه در گردشگری، هنر و کارآفرینی، گردشگری و توسعه، کتاب‌خوانی کسب‌وکار، زنان کارآفرین، بازاریابی دیجیتال، نوآوری باز و  بازدید کارآفرینانه از روستای شانه تراش تنکابن ازجمله مهم‌ترین برنامه‌های هفته کارآفرینی است که به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکای اجتماعی بخش کارآفرینی، کارآفرینان و مراکز مشاوره شغلی و کارآفرینی استان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در پایان گفت:  امسال نیز همانند سال گذشته به دلیل شیوع کرونا در کشور بیشتر برنامه‌ها در کشور به‌صورت مجازی برگزار می‌شود و ما نیز در اداره کل به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی تمام برنامه‌های خود را به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.