تاریخ انتشار : جمعه 24 آذر 1402 - 12:55
کد خبر : 2415

نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور خبر داد:

دوازدهمین اردوی اعضای کانون‌های کارگران برگزار می‌شود

دوازدهمین اردوی اعضای کانون‌های کارگران برگزار می‌شود
نایب رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور گفت: دوازدهمین اردوی اعضای هیات مدیره و بازرسین کانون‌های کارگران بازنشسته استان مازندران با هدف پیگیری و تبادل نظر درباره مسایل صنفی و استیفای حقوق کارگران برگزار می‌شود.

نصرالله دریابیگی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگویی بیان داشت: از فردا دوازدهمین اردوی اعضای هیات مدیره و بازرسین کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری بگیران استان مازندران در کرمانشاه آغاز می‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران ادامه داد: در ابتدا دو دوره از این اردو در مشهد و بعد از آن هم اردوها در شیراز، اصفهان، تبریز، قشم، کیش، انزلی و همدان برگزار شده است.

وی عنوان کرد: یکی از وظایف سازمان تامین اجتماعی و دولت برگزاری اردوی تفریحی برای بازنشستگان است که در قالب طرح کرامت رضوی برگزار می‌شود، ما در استان مازندران هر سال برای نمایندگان اردو برگزار می‌کنیم و امیدواریم سایر استان‌ها هم از این استان الگو بگیرند.

مسئول کانون بازنشستگان استان مازندران با بیان اینکه هدف از برگزاری این اردوها تمرین کار و تصمیم جمعی است، گفت: در این برنامه‌ها در راستای استیفای حقوق کارگران قدم برمی‌داریم تا بتوانیم صدای مظلومیت این قشر باشیم.

به گفته این مسئول بیش از ۷۰ درصد کارگران بازنشسته حداقلی بگیر هستند، مشکلات مختلف درمانی و معیشتی دارند و حقوق مصوب هم کفاف ۱۰ روز زندگی را نمی‌دهد.

وی با اشاره به اینکه در اردوی پیش رو حضور پای صندوق رای و انتخاب نیروهای اصلح از مواردی است که طرح می‌شود، تاکید کرد: تشویق به حضور برای ما امر به معروف است و سعی داریم کارگران و بازنشستگان برای شرکت در انتخابات ترغیب شوند.

دریابیگی ادامه داد: برنامه هفتم، درمان و قانون الزام از دیگر مواردی است که در این اردوی دو روزه درباره آن‌ها بحث می‌شود و در پایان هم این موارد برای انعکاس در قالب قطع‌نامه قرائت می‌شود.

مسئول کانون بازنشستگان استان مازندران خاطرنشان کرد: در قطع‌نامه پایانی ضمن بیعت مجدد با آرمان‌های انقلاب و رهبری مسایل صنفی کارگران و بازنشستگان و مواردی مانند معیشت، عدالت، تقسیم عادلانه ثروت و اجرای صحیح قانون الزام منعکس می‌شود.

گفتنی است در این اردو نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس فراکسیون کارگری در مجلس و دیگر مسئولین کشوری و استان کرمانشاه حضور دارند./ ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.