تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 - 0:51
کد خبر : 1171

مدیرکل بیمه سلامت مازندران:

حذف کامل نسخه کاغذی از دی‌ماه

حذف کامل نسخه کاغذی از دی‌ماه
دکتر ظفرمند از الزام نسخه‌نویسی الکترونیک و حذف نسخه کاغذی از اول دی‌ماه خبر داد و گفت: دستگاه‌ها مکلف هستند برای ارائه خدمات به سامانه‌های نوین الکترونیکی بیمه سلامت مراجعه کنند.

دکتر رسول ظفرمند، مدیرکل بیمه سلامت مازندران در نشست خبری ویژه هفته بیمه سلامت بابیان اینکه بیمه سلامت به‌عنوان بزرگ‌ترین سازمان بیمه پایه درمان کشور نقش به سزایی در نظام سلامت جامعه ایفا می‌کند، اظهار کرد: در کارنامه بیمه سلامت پوشش همگانی بیمه، حفاظت مالی از بیمه‌شدگان، پوشش در اپیدمی کرونا، ایجاد سازمان الکترونیک و هوشمند سازی و پزشکی خانواده ازجمله فعالیت‌ها و عملکردهای خوب این سازمان می‌باشد.

مدیرکل بیمه سلامت مازندران ضمن تبریک آغاز سال نوی بیمه سلامت به کلیه بیمه‌شدگان تحت پوشش این سازمان و تمامی مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد، افزود: ایجاد سامانه‌های ارتباطی با بیمه‌شده یعنی سامانه شهروندی خدمات غیرحضوری از اقدامات ارزشمند این سازمان است که هر فرد بیمه‌شده می‌تواند با مراجعه به این سامانه علاوه بر ثبت و ویرایش اطلاعات هویتی از محتوای خدمات درمانی ارائه‌شده مطلع شود. از همه تحولات سلامت خود می‌تواند مطلع شود و مجریان امر نیز می‌توانند با درک متقابل از انتظارات و خواسته‌های بیمه‌شدگان، خدمات به‌موقع و درست ارائه نمایند.

دکتر ظفرمند در ادامه ضمن تشریح روزشمار هفته بیمه سلامت، افزود: روز اول هفته سلامت دوشنبه ۳ آبان با عنوان «بیمه سلامت؛ پوشش همگانی و حفاظت مالی از بیمه‌شدگان»، روز دوم هفته سه‌شنبه ۴ آبان «بیمه سلامت؛ کرونا و حمایت بیمه‌ای»، روز سوم هفته چهارشنبه ۵ آبان «بیمه سلامت؛ سازمان الکترونیک و هوشمند سازی»، روز چهارم هفته پنج‌شنبه ۶ آبان «بیمه سلامت؛ پزشکی خانواده و نظام ارجاع»، روز پنجم هفته جمعه ۷ آبان «بیمه سلامت؛ پیشگیری، فرهنگ‌سازی و آموزش»، روز ششم هفته شنبه ۸ آبان «بیمه سلامت؛ تجمیع منابع و خرید راهبردی» و روز هفتم هفته یکشنبه ۹ آبان «بیمه سلامت؛ مشارکت‌های اجتماعی و تکریم شرکای کاری» نام‌گذاری شده است.

وی بابیان اینکه تلاش داریم با کمک مؤسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد، ماجرای اسناد الکترونیک را ۱۰۰ درصد عملیاتی کنیم، گفت: اجرای دقیق خدمات الکترونیک  به شفاف‌سازی داده‌های سلامت مردم کمک شایانی کرده است.

دکتر ظفرمند بابیان اینکه قریب به‌اتفاق همکاران که وارد نسخه‌نویسی الکترونیک شدند و می‌توانند استحقاق درمان بیمار و سایر ارائه خدمات درمانی را انجام دهد، ادامه داد: به‌واسطه دولت الکترونیک بیمه سلامت، امسال و نیمه دوم سال گذشته با سرعت مطالبات مؤسسات را پرداخت کردیم.

وی به عدم رضایت برخی از بیمه‌شدگان از پرداخت‌ها اشاره کرد و افزود: متأسفانه تعرفه فعلی خدمات متناسب با تورم رشد پیدا نکرده و بیمه‌شدگان با میزان دریافتی‌شان از بیمه موافق نیستند اما سعی شده با پرداخت سریع مطالبات مؤسسات کمک کنیم بیمه‌شدگان بهتر از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شوند.

دکتر ظفرمند به اهمیت بهره‌گیری از خدمات الکترونیک بیمه سلامت اشاره و اظهار کرد: بیمه‌شدگان باید از سامانه‌های غیرحضوری بیشتر بهره بگیرند و از این راه بیمه سلامت بهتر و بیشتر می‌تواند خدمات ارائه کند.

وی به حذف دفترچه کاغذی در بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: دفترچه‌ها حذف شد و برخی حین مراجعه به مراکز درمانی و آزمایشگاه و داروخانه‌ها با چالش‌های قطعی برق و سامانه مواجه می‌شوند که اگر این مشکلات ایجاد شد سازوکاری تدبیر شده روی سربرگ نسخ با ثبت کد ملی ارائه خدمت به بیمه‌شده محقق شود.

دکتر ظفرمند، دقت و سرعت‌بالا و شفافیت را از مزایای ارائه خدمات الکترونیک دانست و افزود: به مدد اجرای دولت الکترونیک در این سازمان بیمه‌ای، پرداخت‌ها سرعت گرفته و توانستیم هفته اخیر بیمارستان‌های دولتی و خصوصی ۶۰ میلیارد تومان مطالبات را پرداخت کنیم.

وی به نقش رسانه‌ها در تحقق اهداف این سازمان و همراه ساختن بیمه‌شدگان با طرح‌های بیمه سلامت اشاره و بیان کرد: رسانه‌ها بستر را برای مراجعه بیمه‌شدگان به سامانه‌های غیرحضوری فراهم کنند. دکتر ظفرمند بابیان اینکه تاکنون ۴۸ میلیارد تومان برای بیماران کرونایی ارائه خدمت داشتیم، گفت: در چهارماهه گذشته با ارتباط تلفنی مددکاران بیمارستانی از مراجعه همراه بیمه‌شده به دفاتر پیشخوان پیشگیری به عمل آمد و خدمات در محل به بیمه‌شده ارائه شد.

وی از بیمه شدن نزدیک به ۵۰۰ نفر از افراد فاقد پوشش بیمه درمانی در محل درمان خبر داد و یادآور شد: از دی‌ماه سال جاری هر دستگاهی غیر از مسیر الکترونیک خدمات ارائه دهد، مشمول تخلف می‌شود و دستگاه‌ها مکلف هستند برای ارائه خدمات به سامانه‌های نوین الکترونیکی بیمه سلامت مراجعه کنند.

دکتر ظفرمند بیان کرد: در حال حاضر ۴۰ درصد پزشکان متخصص و فوق تخصص در مطب‌ها با بیمه سلامت قرار ندارند و باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا همه ارکان ارائه‌دهنده خدمات سلامت وارد میدان شوند و اگر بتوانیم پزشکان خارج از قرارداد را وارد عرصه کنیم، بهتر می‌توان به ارائه خدمات پرداخت.

وی بابیان اینکه نام‌نویسی در آزمون وسع به جهت تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا موقتاً متوقف‌شده است، گفت: تاکنون تمام روستائیان به‌صورت رایگان بیمه شدند؛ همچنین شهروندان استان مازندران می‌توانند در دفاتر پیشخوان به‌صورت رایگان بیمه شوند اما با آغاز مجدد نام‌نویسی آزمون وسع، با بررسی درآمد و سطح درآمد  حق بیمه مشخص خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.