تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 21:07
کد خبر : 2251

مدیرکل بهزیستی مازندران خبر داد:

برگزاری کارزار رسانه‌ای “والد آگاه، فرزند ایمن”

برگزاری کارزار رسانه‌ای “والد آگاه، فرزند ایمن”
کارزار رسانه‌ای "والد آگاه، فرزند ایمن" با شعار (آیا می‌دانی الآن فرزندت کجاست؟) همراه با اجرای کارناوال خودرویی در شهرستان ساری و به‌صورت هم‌زمان در برخی از شهرستان‌های استان برگزار شد.

با حضور علی شیرازی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران و دکتر فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی استان، کارزار رسانه‌ای “والد آگاه، فرزند ایمن” با شعار (آیا می‌دانی الآن فرزندت کجاست؟) همراه با اجرای کارناوال خودرویی در شهرستان ساری و به‌صورت هم‌زمان در برخی از شهرستان‌های استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ دکتر بریمانی مدیرکل بهزیستی مازندران ضمن اشاره به اطلاع‌رسانی اداره کل بهزیستی مازندران از کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد با شعار (آیا دوست فرزندت را می‌شناسی؟) در اسفند ۱۴۰۱، در سطح استان، گفت: بهزیستی استان در نوروز ۱۴۰۲ نیز در مبادی ورودی و خروجی شهرها با برپایی کمپین‌های نوروزی اقدام به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی اهداف طرح کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در سطح وسیعی برای شهروندان و مسافران نموده است.

دکتر بریمانی از آغاز اجرای کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد هم‌زمان با سراسر کشور در استان مازندران خبر داد و تصریح کرد: این کارزار از ۲ الی ۱۵ آبان ماه با موضوع “آیا می‌دانی الآن فرزندت کجاست؟” جهت آگاه‌سازی و حساس سازی والدین با همکاری کلیه ادارات و نهادهای ذی‌ربط در حال اجرا می‌باشد.

وی نقش نهاد خانواده را در پیشگیری و درمان اعتیاد مهم برشمرد و عنوان کرد: هرچقدر خانواده‌ها از آسیب‌های اجتماعی اطلاعات و درک بیشتری داشته باشند، می‌توانند فرزندان خود را از موضوعات آسیب مانند اعتیاد دورنمایند و کاهش بروز موجب کنترل و کاهش شیوع آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به شیوه تعامل مؤثر خانواده‌ها با فرزندان جهت پیشگیری از روی آوردن آنان به انواع مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی، افزود: ایجاد عزت‌نفس در فرزندان، گسترش فضای همدلی در خانواده، آگاهی خانواده‌ها از رفت‌وآمد فرزندان و آموزش مهارت نه گفتن از عوامل پیشگیرانه روی آوردن نوجوانان به اعتیاد است.

مدیرکل بهزیستی استان بابیان اینکه اعتیاد‌ یک بیماری مزمن و عود شونده است، گفت: درمان اعتیاد، فرآیندی تدریجی و مزمن دارد و در طول دوره درمان، این بیماری ممکن است بارها عود کند بنابراین باید پیشگیری را مقدم بر درمان بدانیم و این امر مستلزم آگاهی خانواده‌ها و تلاش همه نهادهای اجتماعی و فرهنگی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.