تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1402 - 14:44
کد خبر : 2548

در ۱۰ ماهه سال جاری انجام شد؛

رسیدگی به ۴۱۱ تخلف حوزه حمل و نقل عمومی

رسیدگی به ۴۱۱ تخلف حوزه حمل و نقل عمومی
به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکت‌های حمل ونقل جاده‌ای برون شهری و اجرای دقیق قوانین ومقررات مربوطه،  در 10 ماهه سال جاری به۴۱۱ تخلف حوزه حمل و نقل عمومی در مازندران رسیدگی و احکام آن‌ها صادر شد.
حسن جهانیان گفت: در طی ۱۰ ماهه گذشته جلسات کمیسیون ماده ۱۲ برگزار که منجر به صدور ۱۱۲ رأی برای شرکت‌های حمل و نقلی شد.
وی ادامه‌داد: همچنین در این مدت ۱۰ جلسه کمیسیون ماده ۱۱ برگزار و پرونده رانندگان بررسی و احکام لازم صادر شده که در این میان ۱۴۳ مورد مربوط به تخلفات رانندگان بخش باری و مسافری بوده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران افزود:۱۲ جلسه کمیسیون ماده ۱۴ برگزار که منجر به صدور ۱۵۶ رأی برای مالکان ناوگان حمل و نقل عمومی شد.
جهانیان با تأکید بر اینکه جلسات کمیسیون ماده ۱۲ برای رسیدگی به تخلفات شرکت‌ها و مؤسسات حمل ونقل جاده‌ای برون شهری و کمیسیون ماده ۱۱ برای رسیدگی به تخلفات رانندگان ناوگان عمومی حمل ونقل جاده‌ای برگزار می‌شود ، افزود: عمده تخلفات شرکت‌های حمل و نقل و رانندگان حمل و نقل برون شهری عبارتند از: صدور بارنامه بدون اطلاع راننده، سوءاستفاده از کارت هوشمند، عدم پرداخت کرایه حمل، عدم درج کد رهگیری بارنامه، جا به جایی بار بدون بارنامه، عدم رعایت مقررات حمل بارنامه‌های عادی و ترافیکی در جاده‌های استان، عدم ارائه خدمات مطلوب در حین سفر است.
وی همچنین تصریح‌کرد: کمیسیون ماده ۱۴ برای رسیدگی به تخلف مالکان ناوگان عمومی حمل و نقل بوده که بیشترین فراوانی تخلف ناشی از حمل بار با وزن غیر مجاز بوده که این امر منجر به ضربه پذیری آسفالت جاده‌ها و خطرات حادثه آفرین برای بهره گیرندگان حمل و نقل جاده‌ای می‌گردد.
لازم به توضیح است: عمده تخلفات گزارش شده در کمیسیون ماده ۱۲ از طریق شکایات سامانه شهراه و ۱۴۱ مبنی بر اخذ کرایه و کمیسیون اضافی در بخش بار و عدم رعایت سوار نمودن مسافر و صدور بلیط در بخش مسافر بوده است.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.