تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 شهریور 1400 - 12:38
کد خبر : 448

رئیس حوزه هنری مازندران اعلام کرد؛

شروع به کارخانه تعزیه حوزه هنری مازندران

شروع به کارخانه تعزیه حوزه هنری مازندران
معصومی‌گرجی از افتتاح خانه تعزیه حوزه هنری مازندران با رویکرد احیای باورهای مذهبی و حماسه حسینی خبر داد.

مهدی معصومی‌گرجی  با اشاره به ارزش های دینی و انسانی مستتر در تعزیه، این آیین را در احیای باورهای مذهبی و حماسه حسینی موثر برشمرد.

رئیس حوزه هنری مازندران بیان کرد: تعزیه با تمامی مسائل و مشکلات، چندین سال در ایران در حال اجرا است و توانسته علاوه بر مولفه های مذهبی، هنر نمایش، موسیقی، روایت گری و داستان پردازی و … را با خود همراه کند.

وی از افتتاح  خانه تعزیه حوزه هنری استان خبر داد و گفت: خانه تعزیه فرصتی برای جذب و پرورش استعدادهای جوان، بازنشر فرهنگ عاشورایی و تولید آثار فاخر است و با رویکرد شناسایی و ساماندهی گروه های تعزیه استان،  آموزش جوانان علاقمند،  تولید اثر با توجه به زیست بوم استان، اجراهای میدانی و مجازی شکل گرفت.

معصومی‌گرجی خاطرنشان کرد: تعزیه، نمایشی با ریشه کهن و نماد هنر آئینی ایرانی و اسلامی در عرصه بین المللی است که از درون سوگواری‌های مذهبی برآمده و واقعه کربلا را روایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه هنر نمایشی تعزیه ریشه در عمیق‌ترین افکار دینی، موسیقی و شعری دارد که مایه افتخار ایرانی‌ها و هنرمندان اصیل این رشته نمایشی است، گفت: تعزیه، بیان وقایع تاریخی و مذهبی به زبان هنری و نمایشی است و استقبال مردم از آن نشان می دهد که مردم دوست دارند که وقایع تاریخی یا هر اتفاقی را که بار دراماتیک و نمایشی دارد تماشا کنند از این رو هنرمندان باید تلاش کنند تا در اثربخشی و تکمیل این هنر وظیفه خود را به خوبی ایفا کنند./شبیتان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.