تاریخ انتشار : شنبه 24 دی 1401 - 14:04
کد خبر : 2020

بهره‌مندی ۱۲۸روستای مازندران از آب آشامیدنی سالم و پایدار

بهره‌مندی ۱۲۸روستای مازندران از آب آشامیدنی سالم و پایدار
مدیرعامل آبفا مازندران گفت: در طرح محرومیت‌زدایی جهاد آب‌رسانی 128 روستا در 10 شهرستان در قالب 19 مجتمع از آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و پایدار بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران؛ مهندس بهزاد برارزاده در گفتگویی ضمن ابراز خرسندی از بهرهمندی ۱۲۸ روستای استان از آب شرب سالم در طرح محرومیتزدایی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی به نمایندگی از سپاه کربلا استان، اظهار داشت: برای آبرسانی به این روستاها عملیاتی شامل لولهگذاری خطوط انتقال به طول ۱۷۶ کیلومتر، لولهگذاری شبکه توزیع به طول ۳۰۹ کیلومتر، احداث مخازن زمینی به حجم ۱۳۲۲۰ مترمکعب، ساخت ۳۷ ایستگاه پمپاژ با دبی ۴۰۶ لیتر در ثانیه همچنین حفر دو حلقه چاه با ۲۷ لیتر در ثانیه آبدهی، بهسازی ۹ دهنه چشمه با دبی ۵۶ لیتر در ثانیه و نصب ۱۵ دستگاه دیزل ژنراتور در دست اجراست.

وی با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی عملیات اجرایی این طرح گفت: تاکنون ۲۸ کیلومتر لولهگذاری خطوط انتقال،۴۰ کیلومتر لولهگذاری شبکه توزیع، ساخت مخازن زمینی به حجم ۶۷۷۰ مترمکعب و نیز احداث یک واحد ایستگاه پمپاژ اجراشده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در پایان سخنانش افزود: با اجرای این طرح علاوه بر ۱۲۸ روستای لحاظ شده، قریب به ۷۰ روستای دیگر از نعمت آب شرب سالم، بهداشتی و پایدار بهرهمند خواهند شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.