تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 16:31
کد خبر : 2479

نماینده ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی مازندران:

همه ما میراث‌دار شهیدان هستیم

همه ما میراث‌دار شهیدان هستیم
حجت‌الاسلام رضاپور نماینده ولی‌فقیه در اداره کل جهاد کشاورزی مازندران نیز در هفتمین یادواره شهدای بانک صادرات مازندران گفت: همه ما میراث‌دار شهیدانی هستیم که جان خود را فدای میهن اسلامی کردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در جهاد کشاورزی مازندران با تسلیت ایام شهادت دخت نبی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: تمام دوران زندگی صدیقه‌ی طاهره (س) در دفاع از ولایت و امامت گذشت و این خصوصیت بارز اهمیت این دو اصل را بیش‌ازپیش نشان می‌دهد.

وی بیان داشت: پرتکرارترین کلمه در وصایای شهدا حمایت و پشتیبانی از ولایت است و این نشان‌دهنده‌ی اهمیت این اصل از نگاه شهداست که باید با فرهنگ‌سازی و گسترش روحیه‌ی جهاد و شهادت این فرهنگ در جامعه پررنگ‌تر گردد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که می‌فرمایند “فضیلت زنده نگه‌داشتن یاد شهدا از خود شهادت کمتر نیست”، خاطرنشان کرد: شهادت جانبازی است و شخص عزیزترین داشته‌ای که خدا به انسان عطا کرده یعنی جان خود را تقدیم می‌کند. شهید در مسیر دفاع از حق جان خود را به‌عنوان عزیزترین داشته خود بخشیده و در اوج سلامتی برای هدفی مقدس جانش را فدا کرده است.

حجت‌الاسلام رضاپور با اشاره به اهمیت برگزاری یادواره و پاسداشت شهدا، گفت: بزرگداشت و یادواره شهدا به‌منظور مرور خاطرات گذشته نیست بلکه برای تربیت نسل‌های آینده است، ترویج مکتب شهادت با برگزاری یادواره‌های شهدا ضروری است و ارزش‌های اسلامی را به نسل آینده پیوند می‌دهد.

با تشکر از بانک صادرات استان مازندران به جهت برگزاری یادواره شهدا اظهار داشت: انتقال پیام و آرمان‌های شهدا به نسل امروز از اهداف برگزاری یادواره‌های شهدا است و بانک صادرات در این زمینه موفق عمل کرده است.

خاطرنشان می‌شوم در ادامه‌ی این مراسم حاج رضا کافی از مداحان اهل‌بیت (ع) به شعرخوانی در وصف شهدا و مرثیه‌سرایی در عزای ام‌ابیها حضرت فاطمه زهرا (س) پرداخت.

در پایان این مراسم معنوی از خانواده‌های معزز شهدای منتصب به بانک صادرات استان مازندران با اهداء هدایایی تقدیر به عمل آمد.

در این مراسم پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) رونمایی و با حضور خانواده‌های شهدا مزار ۸ شهید گمنام غبارروبی و گل‌افشانی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.