تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 16:31
کد خبر : 2207

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران:

اجرای بیش از ۲ هزار طرح آبرسانی در مازندران

اجرای بیش از ۲ هزار طرح آبرسانی در مازندران
بیش از ۲ هزار طرح آبرسانی در مازندران در حال اجراست که تعدادی از این طرح ها در هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسند.

نوشهر- لیلا امیرزاده

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران اعتبار موردنیاز برای اصلاح پنج هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فرسوده آب را پنج هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

دکتر بهزاد برارزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان اینکه نیاز آبی استان در پیک مصرف به ۱۷ هزار لیتر می‌رسد، گفت: این میزان در زمان عادی ۱۳ هزار مترمکعب است.

وی شمار حلقه‌های چاه آب را ۷۴۱ حلقه ذکر کرد و گفت: ۸۸ درصد منابع آبی از سفره‌های آبی زیرزمینی تأمین می‌شود و ۱۲ درصد باقی‌مانده از سه سد استان ازجمله سد آیت‌الله صالحی تأمین می‌شود.

وی بابیان اینکه در حوزه تأمین آب از سدهای استان عقب هستیم، از تدوین برنامه برای ارتقای آبرسانی خبر داد و گفت: اگر سد هراز تکمیل شود ۱۴ شهر و روستا از آب آشامیدنی سالم بهره می‌شوند.

برارزاده با عنوان اینکه سد انحرافی مرزن‌آباد منابع آبی چند شهر در نوشهر و چالوس را تأمین می‌کند، گفت: استفاده از آب‌های سطحی جزو برنامه‌های اصلی و اساسی است.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران بابیان اینکه زیرساخت‌های استان برای سه میلیون نفر جمعیت است، گفت: مازندران باید در اعتبارات ملی دیده شود.

وی شمار تصفیه‌خانه‌های موجود در استان را شش واحد بیان کرد و گفت: چهار تصفیه‌خانه نیز امسال کلنگ زنی می‌شود و مردم از برکت و ثمرات آن استفاده می‌کنند.

وی ساخت مخزن پنج هزار مترمکعبی حسن کیف کلاردشت را ازجمله خواسته‌ها برشمرد و گفت: در مازندران به دلیل ساخت‌وسازهای بی‌رویه در خارج از بافت، به شبکه‌های آب لطمه وارد می‌شود و بیش از ۲۰ هزار فقره انشعاب غیرمجاز در استان وجود دارد.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران یادآور شد: در عرصه‌های جلگه‌ای جنگلی نیز انشعابات غیرمجاز وجود دارد که برای تحت پوشش قرار دادن نیازمند حمایت هستیم.

برارزاده یادآور شد: اقتصاد آب نیازمند حمایت دارد و باید در این زمینه برنامه‌ریزی اساسی صورت گیرد.

وی با اظهار اینکه کمبودهای آب را با حفر چاه در حال رفع هستیم، گفت: نگاه ما رفتن به سمت آب‌های سطحی است و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌های آبرسانی در استان فرسوده است، گفت: ۲۱ هزار کیلومتر شبکه آب در استان وجود دارد و برای اصلاح شبکه‌ها پنج هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی میزان طلب از مشترکان را ۳۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.