تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 - 21:28
کد خبر : 1506

پیام تشکل‌های کارگری به نماینده عالی دولت در مازندران؛

آقای استاندار؛ کارگران را فراموش کرده اید؟!

آقای استاندار؛ کارگران را فراموش کرده اید؟!
در نشست تشکل‌ها و نمایندگان کارگری مازندران؛ آنان از نحوه رفتار نماینده عالی دولت با این تشکل‌ها انتقاد کردند.

نهادهای کارگری استان مازندران می‌گویند: جایگاه تشکل‌های کارگری استان بسیار رفیع است و مسئولان استان از نمایندگی محترم ولی‌فقیه تا سایر مسئولان احترام خاصی برای نهادهای کارگری و جامعه شریف کارگران و بازنشستگان قائل هستند اما به نظر می‌رسد استاندار دولت آقای رئیسی نگاهی متفاوت از دیگران به جایگاه تشکل‌های کارگری دارد.

یک فعال کارگری در استان می‌گوید: در دولت سابق باوجودآنکه همواره از منتقدان دولت در مباحث تولید و کار و کارگری بودیم؛ اما مسئولان استانی و شخص استاندار؛ به جایگاه نهادهای کارگری احترام می‌گذاشتند و شأن تشکیلات کارگری را حفظ می‌کردند.

او می‌گوید: تعجب می‌کنیم که از نهادها و تشکل‌های قانونی کارگران در مراسم معارفه استاندار جدید دعوت به عمل نیاوردند و استاندار محترم از زمانی که تشریف آورده‌اند؛ تقریباً با تمام گروه‌ها و اقشار جلساتی را داشته‌اند مگر با تشکل‌های کارگری که نقش مؤثر و مهمی در جریانات کارگری استان و تصمیم‌گیری‌های استانی دارند.

تشکل‌های کارگری مازندران به‌عنوان یک‌نهاد قانونی و تأثیرگذار در تصمیم‌گیری‌ها همواره نقش کلیدی در راهبری مسائل کارگری استان داشته و در کنار نهادهای کارفرمایی برای اعتلا و سربلندی اقتصاد کشور و استان مازندران گام‌های بلندی را برداشته‌اند.

ولایت‌پذیری و همراهی با برنامه‌های دولت‌ها شاخصه بارز و مثبت تشکل‌های کارگری و در رأس آنان تشکیلات خانه کارگر استان است و در جریانات مختلف استانی؛ این تشکل‌ها نقش به سزایی در برقراری آرامش و پیگیری مطالبات جامعه کارگری  ایفاء کرده و اینک انتظار می‌رود در دولت ابراهیم رئیسی؛ جایگاه این نهادهای قانونی موردتوجه و احترام مقام عالی دولت در استان نیز باشد.

تشکل‌های کارگری و انجمن‌های صنفی و نمایندگان کارگران صنوف مختلف استان تأکیددارند که در تحولات آینده استان که قطعاً با تدابیر ویژه استاندار محترم اتفاق خواهد افتاد؛ نمی‌توان نقش بی‌بدیل نهادهای کارگری را نادیده گرفت و انتظار می‌رود استاندار جدید فارغ از تمام مسائل و تفاوت در دیدگاه‌ها؛ میزبان تشکل‌های کارگری بوده و دیدگاه‌های سازنده آنان در مسائل مختلف را اخذ کرده و از ظرفیت‌های فوق‌العاده آن‌ها بهره‌مند شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.