تاریخ انتشار : جمعه 27 خرداد 1401 - 2:32
کد خبر : 1779

شهردار ساری:

اهل شوآف نیستم

اهل شوآف نیستم
شهردار ساری بر نقش مهم مطبوعات و رسانه‌های استان در ایجاد فضای همدلی در جامعه تأکید کرد و گفت: با آغوش باز از انتقادات سازنده‌ی رسانه‌ها استقبال می‌کنم.

مهندس جواد طالبی در گفت‌وگوی صمیمی با مدیران مسئول روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و پایگاه‌های خبری استان از شهرداری به‌عنوان یک‌نهاد خدمات رسان و اجتماعی یادکرد و افزود: تفکرات سیاسی نباید خللی در ارائه‌ی خدمات شهری به شهروندان ایجاد کند چون به‌شخصه معتقدم به‌دوراز تمامی جناح‌های فعال در کشور تنها با پیروی از ولایت مطلقه‌ی فقیه می‌توان از گردنه‌های سخت به‌سلامت عبور کرد و به هدف کلی نظام که همانا خدمت بی‌منت به مردم است رسید.

وی در خصوص برخی از اختلاف‌نظرها بین شهرداری و شورای اسلامی شهر گفت: وظیفه شورا، وظیفه‌ای نظارتی است و تضاد افکار بین پارلمان شهری و مجموعه‌ی شهرداری بی‌شک موجبات عمران و آبادانی شهر را فراهم خواهد کرد.

طالبی در پاسخ به این سؤال که آیا فشارهای برون‌سازمانی در عزل و نصب‌های مجموعه‌ی تحت مدیریتش تأثیرگذار است گفت: هر فرد در مجموعه‌ی مدیریت شهری که دارای لیاقت و وجاهت قانونی باشد قطعاً می‌تواند پیشرفت کند و فشارهای سیاسی و برون‌سازمانی کمترین تأثیر را درروند انتصابات دارد.

وی اظهار داشت: در دوره‌ی جدید مدیریت در مجموعه‌ی شهرداری ساری تنها لیاقت و شایستگی زمینه‌ساز ارتقا جایگاه سازمانی خواهد بود و دیگر، فعالیت در ستادهای تبلیغاتی جزو مزایای افراد برای دریافت مسئولیت نیست.

شهردار مرکز استان بابیان اینکه شهرداری ساری در دهه‌ی ۹۰ با مشکلات بسیاری مواجه شد، افزود: مشکلات گذشته یک‌شبه به وجود نیامده و ماحصل عملکرد چندین ساله‌ی شهرداری و شورا بوده است.

وی بیان داشت: برای گذر و برون‌رفت از مشکلاتی که امروز گریبان گیر شهرداری ساری است قصد داریم با عملکرد خود ساری را به دوران طلایی خود برگردانیم.

طالبی از بودجه ۷۰۰ میلیاردی شهرداری در سال گذشته خبر داد و گفت: برای اولین بار بودجه‌ی محقق نشده چندین ساله را محقق کردیم. وی اذعان داشت: مشکلات شهرداری به حدی است که اگر کمک و مساعدت استاندار و نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نباشد شهرداری در ارائه‌ی خدمات اولیه دچار مشکل خواهد شد.

وی تصریح کرد: امروز شهرداری ساری وام‌دار میراث گذشتگان است با این تفاوت که شهرداری امروز با گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد. مهندس طالبی یادآور شد: سال گذشته اکثر اقدامات شهرداری در جهت رفع موانع و مسدود نمودن راه‌های نفوذ که منجر به فساد می‌شد گردید.

وی ادامه داد: راه‌اندازی اتوماسیون اداری برای ثبت مدارک و جلوگیری از سندسازی‌های گذشته یکی از اقدامات شهرداری ساری در راستای فساد ستیزی و شفاف‌سازی بوده است و امروز برای تکرار نشدن اتفاقات گذشته تمامی مدارک و مستندات در سامانه‌ای یکپارچه ثبت و ضبط می‌شود. وی بابیان اینکه همدلی و کار مضاعف موجبات گذر از مشکلات موجود را فراهم خواهد کرد افزود: اهل شوآف و کارهای تبلیغاتی نیستم ولی خود را موظف و پاسخگو به یکایک شهروندان می‌دانم.

شهردار ساری بیان داشت: هنوز برای شهر کاری انجام نداده‌ایم، زیرا برای ریل‌گذاری صحیح و شفاف در سال گذشته تمرکز خود را بر روی سروسامان دادن به امور ستادی قراردادیم و امیدواریم در سال جاری شهروندان شاهد پروژه‌هایی در راستای ارتقاء سیما و منظر شهری باشند.

وی ادامه داد: از زمان حضورم در شهرداری تمام‌قد در مقابل رانت و فساد ایستاده‌ام و تاکنون تاوان این مبارزه را داده‌ام. شهردار ساری در خصوص وضعیت پرونده شهرداری و شورای شهر ساری در محاکم قضایی گفت: سیستم قضایی مرجع رسیدگی به اتفاقات گذشته در مجموعه‌ی مدیریت شهری مرکز استان است، به‌شخصه به این سیستم (سیستم قضایی) اعتقاد و اعتماد دارم و امیدوارم نتیجه‌ی این پرونده هر چه باشد بهترین‌ها برای شهر ساری رقم بخورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.