تاریخ انتشار : سه شنبه 25 آبان 1400 - 11:25
کد خبر : 1228

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران خبر داد: 

اجرای ۴۴۶ برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مازندران 

اجرای ۴۴۶ برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مازندران 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران گفت: در یک سال اخیر ، فعالین حوزه کتاب مازندران، ۲۲۷ رتبه در ۱۰ همایش ملی کسب کردند.

 

آرزو ولیپور در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار برگزار شد، با بیان اینکه مازندران در ساخت کتابخانه جز استان‌های برتر کشور است، اظهار داشت: اصحاب رسانه‌ی استان در موفقیت‌های حوزه کتاب و کتابخوانی مازندران نقش بی‌بدیلی دارند.

وی با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی کشور و درخشش مازندرانی‌ها‌، ادامه داد: در بخش مسئول منتخب ملی، نائله پالوچ مسئول کتابخانه عمومی حضرت صاحب الزمان (عج) شهرستان نوشهر، در بخش خدماتی منتخب ملی، رضا فعال خدماتی کتابخانه عمومی شهرستان عباس آباد، در بخش کتابخوان منتخب ملی(نوجوان)  آندیا فاضلی عضو فعال کتابخانه عمومی مرحوم محمد دشتی شهرستان محمودآباد و در بخش کتابخوان منتخب ملی(بزرگسال)، مهری دولت‌خواه عضو فعال کتابخانه عمومی امیر پازواری شهرستان بابلسر به عنوان نفر برتر انتخاب شدند.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران ضمن تبریک این موفقیت برای مردم کتابخوان و کتابداران مازندران، گفت: در این سالها توانستیم با اقدامات خلاقانه در مسیر افزایش سرانه مطالعه و کتابخوان کردن مردم حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه میانگین کتابخوانی مازندران نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: کارهای فرهنگی و ترویجی خوبی در دستور کار کتابخانه‌های عمومی استان است.

ولیپور با تاکید بر اینکه با نقد منصفانه می‌توان اتفاقات خوب و موفقیت‌ها را بیشتر و ضعف‌ها را کاهش دهد، تصریح کرد: ۴۴۶ برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مازندران برزار می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های مردن‌محور اداره‌کل کتابخانه عمومی مازندران، افزود: رونمایی پوستر هفته کتاب و کتابخانی را در بازار عمومی و در جمع مردم برگزار کردیم.

ولیپور با بیان اینکه ۲۱ محفل ادبی در هفته کتاب در مازندران برگزار می‌شود، افزود : ۶۶ کارگاه آموزشی توسط همکاران بنده در کتابخانه‌های عمونی استان برگزار می‌شود.

ولیپور با تاکید بر اینکه شیوع ویروس کرونا باعث کاهش مراجعه‌کنندگان به کتابخانه‌های عمومی استان شد، اظهار داشت: در چند سال اخیر با کمک سفیران کتاب مازندران، توانستیم کتاب‌های بسیاری را در صداوسیما و دیگر رسانه‌ها به مردم معرفی کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به برگزاری کارگاه‌ سواد رسانه‌ای برای کارکنان این اداره‌کل ، افزود: با توجه به گسترش فضای مجازی و اطلاع‌رسانی به موقع اخبار و عملکردها، این کارگاه برگزار شد.

ولیپور با تاکید بر اینکه به دنبال ترویج کتابخوانی در محافل خانوادگی هستیم، تصریح کرد: علاوه بر تجهیز سه کتابخانه استان به بخش روشن‌دلان، سه کتابخانه دیگر استان نیز به بخش ناشنوایان و کم‌شنوایان تجهیز شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با اشاره به نقش شهرداری‌ها در توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی در استان ، افزود: از شهرداری‌هایی که به کتابخانه عمومی استان بدهی دارند انتظار می‌رود جهت پرداخت بدهی اقدام کنند.

ولیپور با بیان اینکه ۸ پروژه از ۱۳ پروژه کتابخانه‌های استان در چند سال اخیر توسط خیرین به بهره‌برداری رسیده است، اظهار داشت: ۳۴ پروژه نیمه‌تمام در استان داریم، در صورتیکه اگر بعضی مسئولین به تعهدات خود عمل می‌کردند بسیاری از این پروژه‌ها به اتمام رسیده بود.

به گزارش حامی شمال، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با تاکید بر اینکه مدیری حاشیه‌سازی نیست، افزود: ۱۲ سال از کلنگ‌زنی کتابخانه مرکزی ساری می‌گذرد و در این سال‌ها به بهانه اینکه اداره کل کتابخانه‌عمومی بهره‌بردار این پروژه است اجازه پیگیری ساخت آن را به ما ندادند.

وی افزود: با تلاشی که انجام دادیم منجر به بازدید نوبخت رییس وقت سازمان برنامه و بودجه از این پروژه شد و در نهایت موجب تخصیص ۲۰ میلیارد تومان بودجه برای این پروژه گردید.

ولیپور با تاکید بر اینکه پیمانکار پروژه کتابخانه مرکزی ساری به بهانه تغییر نرخ پیمان به این پروژه سرعت نبخشید، اظهار داشت: چون مجری این پروژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و همزمان اجرای پروژه تالار مرکزی ساری نیز بر عهده وزارت ارشاد می‌باشد، اتمام تالار مرکزی در اولویت وزارت ارشاد قرار گرفت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با بیان اینکه با تلاش‌هایی که کردیم درخواست پیمانکار کتابخانه‌ مرکزی ساری تا حدود زیادی برطرف شد، افزود: باز هم پیمانکار بهانه جدیدی مطرح کرد در صورتیکه اگر ناهماهنگی بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت ارشاد ادامه یابد، منجر به برگشت خوردن بودجه خواهد شد.

ولیپور از مسئولین استان و نمایندگان ساری در مجلس خواست به این موضوع ورود کنند.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر نامهربانی‌های بسیاری را تحمل کرده است، ادامه داد: مازندران در تمام شاخصه‌های کتابخوانی در کشور رتبه برتر را دارد و این رفتار با کتابخانه مرکزی ساری شایسته نیست.

بنا بر این گزارش، ولیپور با تاکید بر اینکه جهت توسعه استان باید بعضی رفتارها تغییر کند، افزود: تا زمانیکه در استان به دنبال اسم باشیم، “منم‌منم” راه بیاندازیم و جلوی تلاش مدیران جهادی رو بگیریم استان پیشرفت نخواهد کرد.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.