تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 دی 1401 - 22:08
کد خبر : 2054

ششمین جشنواره روز ملی جنگلبان برگزار شد

ششمین جشنواره روز ملی جنگلبان برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری، ششمین جشنواره روز ملی جنگلبان و جان نثاران منابع طبیعی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری برگزار شد.

این جشنواره تکریم از انسان هایی است که در دفاع از منابع طبیعی و حفاظت از جنگل ها و مراتع از جان و مال خود می گذرند تا این میراث ارزشمند را در اختیار آیندگان قرار دهند.

در این مراسم ۱۷ نفر جنگلبانان نمونه کشور ، خانواده های شهدای منابع طبیعی و تعدادی از جنگلبانان افتخاری در سالن اجتماعات سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و بطور همزمان بصورت آنلاین در ادارات کل منابع طبیعی استانها، نمونه های استانی مورد تکریم قرار گرفتند.

در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران-ساری، ۸ نفر به عنوان جنگلبان نمونه منتخب و از آنها تقدیر بعمل آمد. زینب مرادی، عادل امامی، ابوذر برزگر، مهدی جمشیدی، محمدتقی فرمانبر، غلامرضا امیری قادی، علی آقایی، حسین رفیعی چنگلبانان نمونه این اداره کل بوده اند.

یادآور می شود ۲۷ دی سالروز ملی شدن جنگل ها است. مطابق تصویب نامه ۲۷ دی ۱۳۴۱ هیئت وزیران، جنگل های ایران ملی شد و ۳۱ ژوئیه مصادف با نهم مرداد روز جهانی جنگلبان است..

ماده یک: از تاریخ تصویب این تصویب نامه قانونی، عرصه و اعیانی کلیه جنگلها، مراتع، بیشه های طبیعی و اراضی جنگلی کشور جزء اموال عمومی محسوب و متعلق به دولت است ولو اینکه قبل از این تاریخ افراد آن را متصرف شده و سند مالکیت گرفته باشند.

ماده دو: حفظ، احیاء توسعه منابع فوق و بهره برداری از آنها به عهده سازمان جنگلبانی ایران است

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.