تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 خرداد 1401 - 19:33
کد خبر : 1754

معاون سرمایه‌های انسانی بانک صادرات ایران:

بانک صادرات نقش برجسته‌ای در اقتصاد کشور دارد

بانک صادرات نقش برجسته‌ای در اقتصاد کشور دارد
محمد ربیع زاده عضو هیات عامل و معاون منابع انسانی بانک صادرات ایران در سفر یک‌روزه به استان مازندران از برخی شعب بانک در مرکز استان بازدید نمود، ایشان در ادامه با حضور در ساختمان مرکزی بانک صادرات مازندران با مدیران، معاونین و کارکنان ستادی این مدیریت دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات مازندران، محمد ربیع زاده در گفتگو با واحد روابط عمومی گفت: بانک صادرات ایران با قدمتی نزدیک به ۷۰ سال نقش بی‌بدیلی در اقتصاد کشور و توسعه‌ی بانکداری در کشور دارد و با گسترده‌ترین شعب خارج از کشور در عرصه‌ی بین‌المللی نیز در حال ارائه‌ی خدمات به مشتریان خود می‌باشد.

عضو هیات عامل بانک صادرات ایران اظهار داشت: ازنظر ساختار سازمانی بانک صادرات ایران با مدیریت استان‌ها و مناطق تهران اداره می‌شود و در هر استان با مدیریت یکی از نیروهای باتجربه بانک، معاونین و ستاد شعب بانک راهبری می‌شود، ستاد مرکزی بانک صادرات ایران نیز به‌عنوان پشتیبان این مدیریت‌ها در خدمت واحدهای صف و ستاد می‌باشد.

وی در خصوص اهداف سفره یک‌روزه خود به استان مازندران گفت: در این سفر حامل پیام خدا قوت و سلام مدیرعامل محترم بانک صادرات ایران بوده و در این بازدیدها از نظرات، پیشنهادها و راهکارهای همکاران بهره‌مند می‌شویم و امیدواریم این سفرها موجبات هم‌افزایی و همدلی و همسویی در جهت تحقق اهداف عالیه بانک را فراهم آورد.

ربیع زاده یادآور شد: در این سفر در خصوص مسائل مرتبط با منابع انسانی و سایر موارد مدیریتی بحث و تبادل‌نظر شد و امیدواریم بتوانیم با تقویت ساختار سازمانی این بانک باسابقه و خوش‌نام همچنان در خدمت اقتصاد کشور و مردم باشیم و به وظایف خود عمل کنیم.

وی افزود: نظام بانکی در اقتصاد کشور نقش موتور محرکه را ایفا می‌نماید و در تمامی سیاست‌های اقتصادی، بانک‌ها مسئولیت خط مقدم سنگر اقتصادی و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی را بر عهده‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: ازآنجایی‌که بانک‌ها غیر از سپرده‌های مردم و سرمایه‌های خود از منابع دیگری (دولتی) بهره‌مند نمی‌شوند طبیعتاً برای ایفا مسئولیت‌های اقتصادی و اجتماعی خود نیازمند جذب منابع هستند، ازاین‌رو برای اینکه بانک‌ها بتوانند به تکالیف تکلیفی و مسئولیت‌های اجتماعی خود عمل کنند لازم است مردم با افزایش سپرده‌های خود نزد بانک‌ها به آنان در انجام هر چه‌بهتر وظایف خودیاری رسانند.

وی بابیان اینکه بانک صادرات مازندران با ۸۹ شعبه، ۷ حوزه و ۲ شعبه ممتاز در حال ارائه‌ی خدمت به مردم شریف استان مازندران می‌باشد افزود: بانک صادرات مازندران با مدیریت جناب آقای نصیری و معاونین محترم ایشان و همچنین نیروهای توانمند و خوش‌فکر در حوزه‌های صف و ستاد به‌عنوان یک مدیریت ممتاز در ساختار بانک صادرات ایران تلقی می‌شود.

وی اذعان داست: بانک صادرات مازندران ازنظر نیروی انسانی توانمند، تحصیل‌کرده، باانگیزه و با ویژگی‌های مثبت و همین‌طور منابع ریالی و ارزی در سطح کشور جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است.

معاون منابع انسانی بانک صادرات ایران اظهار داشت: مدیریت بانک صادرات مازندران در بانکداری الکترونیک که برای اقتصاد کشور مؤثر و مفید بوده و سرعت و دقت را در ارائه‌ی خدمات بانکی افزایش می‌دهد جزو پیشگامان و سرآمدان مدیریت‌های استان‌ها است که جای تقدیر و تشکر دارد.

ربیع زاده افزود: در این سفر به‌وضوح مشاهده کردم که مدیریت بانک صادرات مازندران علاوه بر موفقیت‌های سازمانی، جزو مدیریت‌هایی است که نوآوری و خلاقیت را سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار داده است و می‌بایست از این ظرفیت و پتانسیل سایر استان‌ها و حتی بانک صادرات ایران الگوبرداری نماید.

وی بابیان این مطلب که اقتصاد کشور همچنان بانک محور است گفت: اگر بازارهای کشور را به دو بخش بازارهای واقعی و بازارهای مالی تقسیم نماییم بازارهای مالی خود به دو بخش بازار پول و بازار سرمایه تقسیم می‌شوند.

وی تصریح کرد: بازار پول که مصداق بارز آن نظام بانکی است، بازار بدهی‌های کوتاه‌مدت است و بازار سرمایه (بورس) بازار بدهی‌های بلندمدت و میان‌مدت است که این الگو همچنان در کشور با مشکل روبروست.

وی در ادامه بیان داشت: اگر بخواهیم در ساختار اقتصادی کشور اصلاحاتی صورت گیرد باید افرادی که نیاز به تأمین مالی میان‌مدت و بلندمدت دارند را به بازار سرمایه و بخشی از متقاضیان که نیاز به تأمین مالی کوتاه‌مدت دارند را به بانک‌ها هدایت کنیم.

عضو هیات عامل بانک صادرات ایران افزود: تا رسیدن به اصلاحات اقتصادی مدنظر مسئولین فاصله بسیاری داریم چون در ابتدا نیازمند فرهنگ‌سازی، تقویت بورس و عمیق شدن بازار بورس و بازار سرمایه در بازار مالی داریم و تا این اتفاقات رخ ندهد اصلاحات اقتصادی در کشور شکل نمی‌گیرد و اقتصاد کشور همچنان بانک محور باقی خواهد ماند و اقتصاد بانک محور نمی‌تواند جوابگوی تمام نیازهای مالی کارآفرینان و فعالان اقتصادی کشور باشد.

وی خاطرنشان کرد: قانون‌گذاران و تصمیم گیران مسائل مرتبط با نظام بانکی در اصلاحات اقتصادی باید به این نکته توجه داشته باشند که تسهیلات تکلیفی بانک‌ها باید متناسب با توان مالی بانک‌ها باشد.

معاون مدیرعامل بانک صادرات ایران افزود: اگر به دنبال اصلاحات واقعی در اقتصاد کشور هستیم باید عمیق شدن بازار سرمایه در بازار مالی و تسهیلات تکلیفی به‌نظام بانکی متناسب با توان آن‌ها باشد.

وی اظهار داشت: اگر عملکرد بانک صادرات ایران در ۷۰ سال فعالیت خود مورد ارزیابی قرار گیرد (به‌ویژه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی) کارنامه اقتصادی این بانک در ایجاد کارخانه‌ها، واحدهای تولیدی و تسهیلات خرد و کلان نقش بسیار برجسته‌ای در اقتصاد کشور داشته است.

وی در پایان بیان داشت: بانک صادرات ایران یکی از حامیان اصلی شرکت‌های بزرگ و صنایع کلیدی کشور است و این افتخاری بزرگ برای این بنگاه اقتصادی مردمی است.

لازم به ذکر است محمد ربیع زاده عضو هیات عامل و معاون منابع انسانی بانک صادرات ایران در پایان این سفر یک‌روزه در جمع بازنشستگان بانک صادرات مازندران حاضر و از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های کانون بازنشستگان بانک صادرات مازندران قرار گرفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.