تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 - 2:07
کد خبر : 1048

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران:

واردات ۳۰۵ هزار تن گندم و روغن خام از بنادر استان

واردات ۳۰۵ هزار تن گندم و روغن خام از بنادر استان
از ابتدای سال جاری تاکنون 220 هزار تن گندم که از این میزان 195 هزار تن توسط 47 فروند کشتی از طریق بندر امیرآباد و 25 هزار تن گندم توسط 5 فروند کشتی از طریق بندر نوشهر وارد استان شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران در حاشیه جلسه کارگروه آرد و نان استان اظهار داشت: در طول ای مدت ۷۰ هزار تن روغن خوراکی توسط ۱۴ فروند کشتی از طریق بندر امیرآباد و ۱۵ هزار تن از بندر نوشهر توسط ۳ فروند کشتی در مجموع به میزان ۸۵ هزار تن وارد استان شد.

عباسعلی وفائی نژاد در ادامه به ذخیره استراتژیک گندم اشاره کرد و گفت: ذخیره استراتژیک گندم استان به مدت ۴ ماه می باشد.

مهندس وفائی نژاد به طرح تشدید نظارت بر واحدهای خبازی استان اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۵۷۴ واحد خبازی یارانه ای استان در قالب دو طرح نظارتی مورد بازرسی قرار گرفت.

وی افزود: با اجرای طرح تشدید بازرسی از واحدهای خبازی یارانه ای استان برای ۲۲ شهرستان در قالب ۲۱۰ اکیپ به تعداد ۳۰۴ نفر، بازرسی از ۳۹۴۱ واحد خبازی با برنامه ریزی متمرکز ستادی اجرا شد که براساس آن ۲۲۸ واحد خبازی تحت عناوین تخلف کم فروشی و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمپ و تعداد ۳۶۶ واحد تخلف تعطیلی غیرمجاز و تعداد ۸۰۳ واحد نیز تخلف کسری وزن چانه داشتند.

وفائی نژاد اضافه کرد:  اکثر واحدهای خبازی شهرستان ساری و بخشی از خبازی های شهرستان بابل فاقد تابلوی ساعت کار که از حقوق شهروندی است می باشند.

دبیر کارگروه آرد و نان استان همچنین به بازرسی های کارگروه شهرستانی اشاره کرد و گفت: طی این بازرسی ها که توسط نمایندگی های غله در شهرستانها صورت پذیرفت تعداد ۶۶۳۳ واحد خبازی در شهرستانها به طور کارگروهی مورد بازرسی قرار گرفت که طی آن ۹۵۹ واحد متخلف تحت عناوین مختلف به تعزیرات حکومتی معرفی و اعمال قانون شدند.

وفائی نژاد عمده ترین تخلف واحدها را در عدم نصب تابلوی ساعت کار، عدم حضور متصدی، تعطیلی خودسرانه، عدم پخت سهمیه آرد، کم فروشی، کسری وزن چانه و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی عنوان کرد.

دبیر کارگروه آرد و نان استان به اجرای طرح دوگانه سوز کردن واحدهای خبازی اشاره کرد و گفت: به منظور ایجاد آمادگی برای مقابله با افت فشار یا قطع شدن احتمالی گاز در زمستان ، اداره کل غله اقدام به دوگانه سوز نمودن واحدهای خبازی و تجهیز آنها به سوخت جایگزین گاز کرده که با اجرای این طرح تاکنون تعداد ۲۳۶۰ واحد خبازی یارانه ای نوع یک و ۵۲۶ واحد خبازی یارانه ای نوع ۲ در مجموع ۲۹۲۲ واحد به سوختهای جایگزین تجهیز شدند.

وفائی نژاد اضافه کرد: ۱۵۷ واحد خبازی نیز دارای سوخت صرفاً گازوئیل می باشند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.