تاریخ انتشار : یکشنبه 26 آذر 1402 - 23:55
کد خبر : 2447

مشاور حقوقی تشکل‌های صنفی و بازنشستگان مازندران:

شاهد حذف چهره‌های مؤثر کارگری و بازنشستگی از سوی وزارت کار هستیم

شاهد حذف چهره‌های مؤثر کارگری و بازنشستگی از سوی وزارت کار هستیم
مشاور حقوقی تشکلات صنفی و بازنشستگان استان مازندران گفت: اخیراً جهت‌گیری‌هایی در حوزه وزارت کار دیده‌شده که در راستای حذف برخی چهره‌های فعال جامعه کارگری است که حضور این افراد در تشکل‌های صنفی و بازنشستگی منشأ چانه‌زنی مؤثر برای دفاع از حقوق کارگر و بازنشسته است.

ابوطالب یحیایی در این مراسم گفت: با چالش‌ها و مشکلات فراوانی مواجه هستیم، جنس مشکلات ما نشات گرفته از مراکزی است که سعی در مخفی کردن اطلاعات یا دادن آمارهای غلط و سوخته به ما دارند و همین موضوع ما را در راه‌یابی و چاره‌جویی برای حل مشکل دچار چالش می‌کند.

مشاور حقوقی تشکل‌های صنفی و بازنشستگان استان مازندران ادامه داد: در راستای حل مشکلات ابتدا باید از آن‌ها شناخت درستی داشته، اقدامات گذشته آسیب‌شناسی شود و پس‌ازآن هم برای احقاق حق همتی بلند داشت.

وی عنوان کرد: اگر کاری از طرف مردان بزرگ به نتیجه رسید ناشی از همت بلند آن‌ها است و همین همت باعث شد شما در  راستای افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ به‌عنوان تنها تشکل وارد صحنه شده و پس از شش ماه پیگیری مداوم، دولت را تسلیم به پذیرش خواسته‌ها کردید.

یحیایی اضافه کرد: سایر تشکل‌ها به دلیل قراردادهای موقت کار اقدام قابل‌توجهی نداشتند، البته درگذشته آن‌ها کارکردهای بسیار خوبی داشتند.

وی بابیان اینکه ندادن آمار، کار ما را دشوار می‌کند، تصریح کرد: شما به‌عنوان یک تشکل در شناخت، مطالعه و آسیب‌شناسی، کار دشواری دارید و باید برای یافتن راه‌کار قانونی همت داشته باشید.

این وکیل دادگستری ادامه داد: راهکار قانونی و ظرفیت‌های قوی وجود دارد که می‌توانیم از آن‌ها برای پیگیری امور بهره بگیریم.

مشاور حقوقی تشکل‌های صنفی و بازنشستگان استان مازندران  با انتقاد از عملکرد وزیر کار گفت: توقع نداشتیم فردی که مجری قانون حمایتی کار و تأمین اجتماعی است در جهت مخالف قانون کار حرف بزند و به‌صراحت بشنویم که افزایش مزد را خطری برای اقتصاد و جامعه بداند.

ضرورت توجه به قانون در برگزاری مجامع و انتخابات

وی با تأکید بر توجه به قانون در برگزاری مجامع و انتخابات صنفی گفت: در برگزاری مجامع و انتخابات باید حتماً اساسنامه رعایت شود تا برای حذف چهره‌های خدوم بهانه‌ای دست دیگران نیفتد و انتخابات منحل نشود؛ چراکه بعید نیست با کوچک‌ترین غفلت چهره‌های خدوم ما حذف شوند.

یحیایی درباره سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: سازمان تأمین اجتماعی حق‌الناس است و دست‌درازی به اموال آن حرام است، اخیراً در توضیحاتی که به آقای لاریجانی دادیم او از این موضوع آگاه شد، لازم است شما هم به امام‌جمعه‌ها مراجعه کنید تا در خطبه‌ها این موارد را مطرح کنند.

وی خاطرنشان کرد: لازم است در انتخابات پیش رو توجه داشته و کسانی را انتخاب کنید که مصداق “چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند” نباشند.

امروز آخرین روز برگزاری اردوی ۲ روزه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان مازندران در هتل پارسیان استان کرمانشاه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.