تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 21:55
کد خبر : 2257

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران:

پدافند غیر‌عامل موجب تسهیل مدیریت بحران است

پدافند غیر‌عامل موجب تسهیل مدیریت بحران است
مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران گفت: با توجه به جایگاه تأسیسات و خطوط لوله گاز در ثبات انرژی موردنیاز شهروندان، ضروری است از طریق اجرای الزامات پدافند غیر‌عامل، آمادگی شبکه گاز‌رسانی و نیروهای عملیاتی سنجیده شوند.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز مازندران، قاسم مایلی رستمی در حاشیه مانور آمادگی زمستانی (افت فشار) با حضور استان‌های معین گلستان و سمنان و منطقه ۹ عملیات انتقال گاز که در بهشهر برگزارشده بود، گفت: در شرکت گاز، هرلحظه می‌توان پدافند غیرعامل را اجرا کرد، چرا‌که ما موظفیم تا میزان آسیب‌پذیری تأسیسات و شبکۀ گاز را در برابر انواع مخاطرات اعم از طبیعی و انسان‌ساز کاهش دهیم.

وی با اشاره به دسترسی قریب به‌اتفاق شهروندان استان‌های مازندران، گلستان و سمنان از موهبت گاز طبیعی افزود: برخورداری مردم نقاط مختلف استان‌های یاد‌شده از بخش‌های صعب‌العبور تا تمام نقاط شهری از نعمت گاز، مسئولیت ما را در حفاظت از جان و مال شهروندان خطیرتر می‌کند.

مدیر‌عامل شرکت گاز استان مازندران گفت: با اجرای پدافند غیر‌عامل در بخش‌ ایستگاه‌های تقلیل فشار و اندازه‌گیری گاز، شبکه تغذیه و توزیع، علمک‌های گاز، سامانه‌های کنترل حفاظتی-ایمنی مجموعه تأسیسات گاز‌رسانی و…، همواره به‌روز خواهیم بود.

مایلی رستمی به شناسایی خطرات، ارزیابی و مدیریت مؤثر ریسک ناشی از فرآیندها و فعالیت‌ها و طرح‌ و اجرای اقدامات کنترلی و پیشگیرانه برای حذف، کاهش و کنترل ریسک‌ها در پدافند غیر‌عامل اشاره و خاطرنشان کرد: ایجاد پایگاه‌های امداد و نجات در سطح استان به‌منظور افزایش آگاهی مشترکین با نکات ایمنی و مصرف بهینه گاز، فرهنگ‌سازی عمومی ایمنی با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی، بازدید از پروژه‌ها و تأسیسات گازرسانی و تجهیز انبار بحران با لوازم موردنیاز از دیگر اقدامات شرکت گاز مازندران در اجرای پدافند غیر‌عامل است.

وی آموزش و ارتقاء آگاهی پیمانکاران را نیز امری بایسته عنوان کرد و گفت: علاوه بر این، انجام مانورهای برنامه‌ریزی‌شده برای آمادگی پرسنل در مواقع بحرانی و اضطراری ضروری است.

مایلی رستمی با تأکید بر سلامتی کارکنان شرکت‌های گاز ادامه داد: همواره بهبود شرایط و ارزیابی عوامل سخت و زیان‌آور محیط کار همکاران در دستور کار قرار دارد، چراکه تندرستی و شادابی شاغلین، بستر‌ساز ارائه خدمات بهتر به مردم و تداوم اهداف پدافند غیر‌عامل است.

وی بابیان اینکه شبکه گازرسانی با سرمایه مردم و برای رفاه حال آن‌ها ایجادشده است، گفت: همکارانم همه تلاش خود را به کار می‌برند تا به بهترین نحو ممکن تمام ویژگی‌های استانداردهای مطلوب به‌صورت عملیاتی اجرا شود و نیروهای فنی ۲۴ ساعته برای جلوگیری از قطع گاز، محافظت از اماکن و حراست از تجهیزات و تأسیسات مستقر هستند.

وی با اشاره به نزدیک شدن به فصول سرد سال و افزایش مصرف گاز به‌ویژه مصارف خانگی گفت: تأمین سوخت اولیه نیروگاه‌ها، صنایع سنگین و سبک و…، وظیفه ما را در آستانه زمستان دو‌چندان سخت‌تر می‌کند.

مدیر‌عامل شرکت گاز مازندران به حادثه‌خیز بودن استان‌ در مواقع نزولات آسمانی و بحران‌هایی نظیر بحران برف در سنوات گذشته اشاره و خاطر‌نشان کرد: مقاوم‌سازی ایستگاه‌ها در برابر حوادث و نشت‌یابی مکرر در طول سال ازجمله اقدامات این شرکت برای کاهش آسیب‌ و تسهیل مدیریت بحران است.

یادآور می‌شود؛ در مانور مذکور که با هماهنگی مدیریت بحران این شرکت انجام شد پس از مشاهده افت فشار گاز ایستگاه CGS شهرستان بهشهر توسط نیروی امداد و حراست، مراتب فوراً به مسئول تعمیرات، ابزار دقیق و سپس رئیس اداره گاز اطلاع‌رسانی شد و به جهت اهمیت موضوع نیروهای امدادی و عملیاتی سریعاً به‌منظور بررسی موضوع و رفع مشکل به محل ایستگاه اعزام شدند.

در مانور سطح A گاز، نیروهای شرکت گاز استان‌های گلستان و سمنان و منطقه ۹ عملیاتی مازندران برای تعمیر این ایستگاه و امدادگران ادارات گازرسانی بهشهر، ساری، نکا و گلوگاه برای گازرسانی به مشترکینی که بابت افت فشار، گاز آن‌ها قطع‌شده بود، وارد عمل شدند.

همچنین، پدافند غیرعامل، مجموعه اقداماتی است که انجام می‌شود تا در صورت بروز جنگ و حادثه، خسارات احتمالی به حداقل میزان خود برسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.