تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 13:19
کد خبر : 2366

نماینده شهرهای نوشهر و چالوس در مجلس یازدهم:

«نمایشگاه بوم و بَر» نشان از ریشه‌ی غنی فرهنگی مازندران دارد

«نمایشگاه بوم و بَر» نشان از ریشه‌ی غنی فرهنگی مازندران دارد
برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های بومی و محلی به‌ویژه «نمایشگاه بوم و بَر» نشان از عمق و ریشه‌ی غنی فرهنگی در استان مازندران دارد.

محمدعلی محسنی بندپی نماینده شهرهای نوشهر و چالوس در مجلس یازدهم در بازدید از نمایشگاه آثار و تولیدات حوزه هنری مازندران «نمایشگاه بوم و بَر» بابیان اینکه ظرفیت‌های بسیاری در زمینه‌ی جاذبه و میراث فرهنگی در استان وجود دارد گفت: با پیشرفت صنعت دیجیتال امکان فاصله گرفتن نسل جدید با آداب و سنن پیشینیان دور از انتظار نیست، ازاین‌رو حوزه‌ی هنری می‌تواند با تولید آثار فاخر فرهنگی با توجه به ذائقه‌ی نسل جوان پیونددهنده‌ی فرهنگ غنی تمدنی مازندران با نسل جوان باشد.

وی اظهار داشت: سال‌هاست که در ادوار مختلف مجلس و دولت‌ها بخش فرهنگ مظلوم واقع‌شده، اما در مجلس یازدهم گام‌های خوبی در لایحه‌ی برنامه‌ی هفتم برداشته‌شده و ۵ درصد منابع دستگاه‌های مختلف در اختیار امور فرهنگی قرارگرفته است.

وی بابیان اینکه با اجرای این طرح مجلس شورای اسلامی گام بلندی در حوزه‌ی فرهنگ و هنر برداشته است افزود: مجلس شورای اسلامی قصد دارد تا با نظارت دقیق بر نحوه‌ی اجرای این قانون نگذارد ذره‌ای از این بودجه در محل دیگر هزینه شود و در گام بعدی باید تلاش کنیم منابع دیگر را به سمت‌وسوی حوزه‌ی فرهنگ و هنر هدایت کنیم.

محسنی یادآور شد: باید تمام فعالیت‌های کشور در بخش‌های مختلف پیوست فرهنگی داشته باشد.

وی اذعان داشت: رویدادهای فرهنگی هنری باید زمینه استفاده از ظرفیت هنر و هنرمندان را در جهت تبیین آرمان‌های انقلاب اسلامی و امیدآفرینی در جامعه فراهم کند.

نماینده شهرهای نوشهر و چالوس در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه «نمایشگاه بوم و بَر» می‌تواند به کشور تعمیم داده شود و در استان‌های دیگر نیز در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرد، گفت: این کار موجب خواهد شد فرهنگ، هنر، آداب و سنن و … با زبان هنر به تصویر کشیده شود و انتقال‌دهنده‌ی این فرهنگ غنی در جای‌جای ایران اسلامی باشد.

وی تصریح کرد: هنرمندان در به تصویر کشیدن خلاقانه‌ی ظرفیت‌های استان می‌توانند بسیار مؤثر عمل کنند و هنر اثرگذار می‌تواند کاهش‌دهنده‌ی آسیب‌های اجتماعی باشد.

لازم به ذکر است «نمایشگاه بوم و بَر» به مناسبت روز و هفته مازندران در سالن نمایشگاه خانه ملت مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.