تاریخ انتشار : جمعه 24 آذر 1402 - 18:48
کد خبر : 2420

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

حقوق کارگران و بازنشستگان متناسب با تورم نیست

حقوق کارگران و بازنشستگان متناسب با تورم نیست
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران گفت: نگاه ما این است که با همکاری و کمک شما و تشکل‌ها مشکلات را احصاء کرده و برای آن‌ها در هیأت‌های اندیشه‌ورز با حضور مدیران دستگاه‌های متولی راه‌کار پیدا کنیم.

علی باقری در این مراسم گفت: یکی از برنامه‌های جدی و اصلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توسعه تشکل‌ها است، وقتی تشکل‌ها را تشکیل می‌دهیم نگاه ما این است که کنار هم باشیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران ادامه داد: با توجه به نقش تشکل‌ها باید به‌صورت مشارکتی گام برداریم، نگاه دولت سیزدهم این است که باید در کنار شما باشیم و مشکلات معیشتی، درمانی و همسان‌سازی را بررسی کنیم. به گفته این مسئول در دولت سیزدهم در حوزه مسکن و اشتغال اتفاقات خوبی رخ‌داده و اسامی فاقدین مسکن در حال احصاء است تا در سامانه مسکن ملی ثبت شوند و یا تعاونی مسکن شکل دهند که در رفاه و معیشت تأثیرگذار است. وی بابیان اینکه نرخ بیکاری کاهش و نرخ مشارکت اجتماعی افزایش پیداکرده، اظهار کرد: ما وظیفه‌داریم موضوع‌ها را در حیطه کاری خود رفع و پیشگیری کنیم.

 

ثبت‌نام ۴ هزار جویای کار در سامانه جست‌وجوی مشاغل

باقری عنوان کرد: تاکنون ۴ هزار نفر از جویندگان کار در سامانه جست‌وجوی شغل ثبت‌نام کرده و یک هزار کارفرما اعلام نیاز کرده‌اند و با کمک کاریابی‌ها و فنی و حرفه‌ای افراد جویای شغل ساماندهی می‌شوند.

وی ادامه داد: کاریابی‌ها وظیفه‌دارند کارفرما و کارجو را متناسب با نیازها و توانایی‌ها به یکدیگر معرفی کنند؛ همچنین فنی و حرفه‌ای هم باید آموزش آن‌ها را انجام دهد.

باقری بیان کرد: به همسان‌سازی اعتقادداریم، حقوق متناسب با تورم نیست، باید با کمک نمایندگان مجلس کارکنیم و ما هم پیشنهاد دهیم، برخی حقوق ۳ میلیون و ۵۰۰ میلیونی دارند که حتی اگر ۱۰۰ درصد افزایش حقوق هم داشته باشند بازهم جوابگو نیست؛ ازاین‌رو باید در حوزه رفاه و معیشت در هیأت اندیشه‌ورز کارکنیم تا گره‌ای باز شود.

 

تشکیل تعاونی‌ها برای ارتقای سطح معیشت و رفاه

این مسئول ادامه داد: ما در حوزه‌های مختلف جزء رتبه‌های اول کشوری هستیم که جذب اعتبار مشاغل خانگی و میزان اشتغال ازجمله آن‌ها است.

وی اظهار کرد: مشکلات باید به‌صورت میدانی احصا شود و از همه ظرفیت‌ها کمک گرفت تا کاری که از دستمان برمی‌آید را انجام دهیم و می‌توان تعاونی تشکیل داد. / ایلنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.