تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آبان 1402 - 23:39
کد خبر : 2320

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی:

هنر باید انتقال‌دهنده عظمت ایران اسلامی به نسل آینده باشد

هنر باید انتقال‌دهنده عظمت ایران اسلامی به نسل آینده باشد
باید این هنر را داشته باشیم که به زبان امروز با ذائقه نسل جوان بتوانیم این عظمت‌ها را منتقل کنیم که در مقابل دیگران سر خود را بالا بگیرند و بر این تاریخ پرافتخار ببالند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری در آئین افتتاح نمایشگاه آثار و تولیدات حوزه هنری مازندران به میزبانی مجلس شورای اسلامی ، گفت: باید این هنر را داشته باشیم که به زبان امروز با ذائقه نسل جوان بتوانیم این عظمت‌ها را منتقل کنیم که در مقابل دیگران سر خود را بالا بگیرند و بر این تاریخ پرافتخار ببالند.

به گزارش پایگاه خبری «حامی شمال»به مناسبت روز و هفته مازندران نمایشگاه آثار و تولیدات حوزه هنری مازندران با عنوان «نمایشگاه بوم و بَر»، در سالن نمایشگاه خانه ملت مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

مجتبی ذوالنوری نایب‌رئیس مجلس در افتتاح این نمایشگاه که تا روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ماه ادامه خواهد داشت، ضمن تقدیر و تشکر از برگزارکنندگان این نمایشگاه، ضمن بیان اینکه مردم غیور مازندران در ادوار مختلف باعث افتخار بودند، عنوان کرد: در دفاع مقدس  و در لشکر ۲۵ کربلا و سایر یگان‌های منتصب به مازندران به چشم شاهد حماسه‌آفرینی، روحیه دلاوری و سلحشوری، غیرت و مردانگی در رزمندگان مازندرانی بودیم.

وی افزود: پرچم سبز حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در عملیات والفجر ۸ به دست فرمانده لشکر مازندران بر گنبد و گلدسته مسجد فاو عراق به اهتزاز درآمد.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از نمایشگاه  در سخنانی «نمایشگاه بوم و بَر» را نمایشگاهی خوب و جامع توصیف کرد که هنرمندانه و با به‌کارگیری تمام توانمندی‌های هنری توانسته هم تاریخ کهن مازندران را به تصویر بکشد، هم آثار حماسی و قهرمانان و اسوه‌ها و بزرگان مازندران از علما و سرداران و مشاهیر و بانوان سلحشور را خوب نشان دهد و هم نقش مازندران در مراحل مختلف و فراز و نشیب‌های چهل‌وچندساله انقلاب اسلامی، به‌ویژه در دوران دفاع مقدس را به زیبایی به نمایش بگذارد.

وی افزود: در این نمایشگاه نقش بانوان و زنان مازندران هم در عرصه کار و کوشش هم در شهیدپروری و هم در ترویج و استمرار فرهنگ شهید و شهادت به زیبایی مورد پردازش قرارگرفته است.

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگر صحبت‌های خود گفت: خوشبختانه مازندران هم از بُعد صنایع‌دستی، عرصه‌های کار و تلاش و تأثیری که با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی خود که محل نزول نعمات الهی است و از آب‌وهوای خوب، جنگل،کوه، دریا و دشت‌های حاصلخیز برخوردار است و هم ازنظر ذکاوت و هوش و سخت‌کوشی مردم مازندران، به یک کارگاه بزرگ در جهت توانمندسازی کشور ازنظر اقتصادی تبدیل‌شده که خوشبختانه همه این‌ها به‌خوبی در این نمایشگاه به نمایش گذاشته‌شده است.

حجت‌الاسلام ذوالنوری ضمن تقدیر و تشکر از نمایندگان استان مازندران که در تشویق و حمایت از برگزارکنندگان تلاش کردند و هنرمندان مازندرانی که در تولید این آثار زحمت کشیدند و دوستانی که مدیریت این نمایشگاه را بر عهده داشتند، عنوان کرد: برپایی چنین نمایشگاهی بیانگر یک تلاش طولانی‌مدت و بسیار هنرمندانه با ریزه‌کاری‌های فراوان است که نباید از این تلاش جامع و گسترده غافل شد.

وی با تأکید بر اینکه ما نیاز داریم فرهنگ دیرینه ما نسل به نسل منتقل شود چراکه ریشه در بقا و دوام هر موجودی مؤثر است، اضافه کرد: امروز جوان ایرانی ما به‌عنوان اینکه مازندران بخشی از ایران است، با دیدن این مفاخر تاریخی باید به خود ببالد و افتخار کند. ما باید این هنر را داشته باشیم که به زبان امروز با ذائقه نسل جوان بتوانیم این عظمت‌ها را منتقل کنیم که در مقابل دیگران سر خود را بالا بگیرند و بر این تاریخ پرافتخار ببالند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.