تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آذر 1400 - 22:05
کد خبر : 1339

دکتر میرزایی مدیرکل بیمه سلامت مازندران:

تکریم بیمه‌شدگان، مؤسسات و پزشکان اولویت ماست

تکریم بیمه‌شدگان، مؤسسات و پزشکان اولویت ماست
میرزایی گفت: خدمات الکترونیکی نظیر نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک همچنین پزشکی خانواده و نظام ارجاع جزو اولویت‌های مهم سازمان بیمه سلامت است.

محمدرضا میرزایی در آئین تکریم و معارفه مدیران بیمه سلامت استان مازندران به فعالیت بیمه سلامت در ۲۲ شهرستان استان مازندران اشاره و اظهار کرد: استان مازندران استانی پهناور است و ۳ و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

مدیر جدید بیمه سلامت استان مازندران بابیان اینکه بیمه سلامت مازندران یک‌میلیون و ۴۵۰ هزار نفر بیمه‌شده دارد، افزود: ۲ هزار و ۶۱ موسسه در استان  برای ارائه خدمات سلامت به مردم طرف قرارداد داریم و از این تعداد ۱۰۰۰ پزشک خانواده و متخصص و فوق تخصص و نزدیک به ۵۰۰ پزشک در روستاها ازجمله این مؤسسات و مراکز طرف قرارداد هستند.

وی بابیان اینکه امروز به مدد پروژه‌های الکترونیک حوزه سلامت، پرداخت‌ها به بیمه‌شدگان و مؤسسات و پزشکان طرف قرارداد به‌روز است گفت: این امر در ۱۶ سال گذشته بی‌نظیر است؛ پرداختی‌های آبان پزشکان خانواده روستایی را به‌روز پرداخت کردیم.

میرزایی بابیان اینکه خسارت متفرقه یک دغدغه در سازمان بیمه سلامت بوده است، ادامه داد: با اجرای طرح‌های نوین در این سازمان خداوند متعال را شاکریم که تا حد زیادی این دغدغه مرتفع شده است؛ و  تا به امروز مؤسسات خصوصی و داروخانه‌ها تا پایان شهریور پرداختی‌های خود را از این سازمان دریافت کردند.

همچنین ۶۰ تا ۷۰ درصد مهر هم پرداختی‌ها انجام‌شده است.  وی ضمن تحسین عملکرد ۸ ساله دکتر «رسول ظفرمند» در دوره مدیریت بیمه سلامت مازندران، اذعان کرد: تلاش دارم تجربه ۲۷ ساله خدمت در نظام سلامت را با دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به اشتراک بگذارم تا کسب رضایت‌مندی بیمه‌شدگان را بیش‌ازپیش شاهد باشیم.

میرزایی با اشاره به برخی کمبودها در حوزه سلامت به‌ویژه در عصر حاضر  که نظام سلامت با کرونا در حال مقابله است باید درصدد امیدآفرینی در حوزه سلامت باشیم، گفت:  در سازمان بیمه سلامت تکریم بیمه‌شدگان اصل است و تکریم مؤسسات و پزشکان، پزشکان خانواده شهری و روستایی به‌عنوان دومین اصل در حوزه بیمه سلامت مطرح است و باید موردتوجه باشد.

وی به اهمیت بهره‌مندی از ابزار رسانه برای تحقق اهداف درون و برون‌سازمانی اشاره کرد و افزود: معتقدم باید از ظرفیت رسانه‌ها جهت تحقق مأموریت‌های بیمه سلامت بهره گرفته شود.

میرزایی بیان کرد: مردم مازندران بهترین هستند و باید بهترین شرایط را برای خدمت به این مردم مهیا کنیم.

وی بابیان اینکه مازندران پیشگام پزشک خانواده است، گفت: باید تلاش کنیم تا این برنامه در روستاها و شهرها با مشکلات کمتری مواجه بوده و بستر ارائه خدمات به بیماران به‌درستی فراهم شود.

میرزایی یادآور شد: در بحث پزشک خانواده روستایی ۵۰ درصد هزینه‌ی را بیمه می‌دهد و ۵۰ درصد را وزارت بهداشت که در این بخش بیمه سلامت در بحث ارائه خدمت به بیمه‌شدگان پزشک خانواده از وزارت بهداشت جلوتر است.  وی تأکید کرد:‌باید روزانه درصدد رفع مشکلات پزشک خانواده باشیم و برای سایر استان‌ها الگو باشیم.

میرزایی گفت: خدمات الکترونیکی نظیر نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک همچنین پزشکی خانواده و نظام ارجاع جزو اولویت‌های مهم سازمان بیمه سلامت است.  وی بیان کرد: مختصر از جمعیت استان مازندران بیمه رایگان نیستند و تلاش داریم در ۲۲ شهرستان این افراد که عمدتاً در حاشیه شهرها هستند را بیمه کنیم. بحث بیمه تکمیلی را برای جمعیت روستایی پیگیر هستیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.