تاریخ انتشار : یکشنبه 4 مهر 1400 - 15:17
کد خبر : 829

مدیر امور شعب بانک ملی استان مازندران:

دشمن «بانک ملی ایران» را به‌عنوان پیشانی اقتصاد کشور نشانه گرفته است

دشمن «بانک ملی ایران» را به‌عنوان پیشانی اقتصاد کشور نشانه گرفته است
ازآنجایی‌که اثرگذاری بانک ملی در اقتصاد کشور غیرقابل‌انکار است، دشمنان قصد دارند با شایعه‌پراکنی و ضربه زدن به عملکرد این بانک خدمت رسان اقتصاد کشور را تضعیف کنند.

 شیطنت رسانه‌های معاند

خانعلی رشیدی مدیر شعب بانک ملی استان مازندران در گفتگو با گروه رسانه‌ای «حامی شمال» در خصوص حواشی به وجود آمده از سوی رسانه‌های معاند در پی انتشار صورت‌های مالی و تلفیقی بانک ملی ایران گفت: بنا بر سیاست‌های دولت جدید، وزیر محترم اقتصاد خواستار شفافیت صورتهای مالی بانک‌ها و شرکت‌های دولتی شدند، که صورت‌های مالی و تلفیقی بانک ملی ایران هم از این موضوع مستثنی نبوده، متأسفانه رسانه‌های معاند و معلوم‌الحال با برجسته کردن گزینشی آمار و صورت‌های مالی بانک ملی، حرف‌وحدیث‌هایی را برای این بانک خوش‌نام به وجود آوردند.

رشیدی افزود: بخش قابل‌ملاحظه‌ای از این زیان انباشته مربوط به هزینه ذخیره مطالبات و مطالبات بانک از دولت می‌باشد طبیعتاً این حجم زیان را به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای تعدیل می‌نماید.

وی اظهار داشت: بانک ملی ایران متعلق به‌نظام، دولت و مردم است و این مثلث مبارک پشتوانه‌ی جدایی‌ناپذیر این بنگاه اقتصادی است.

مدیر امور شعب بانک ملی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صد در صد سهام بانک ملی متعلق به دولت می‌باشد، منافع صددرصدی سپرده‌گذاران در بانک ملی ایران تضمین‌شده و هیچ خدشه و ریسکی وجود ندارد.

 ۹۳ سال اقتدار

وی اذعان داشت: معاندین و دشمنان قسم‌خورده‌ی این نظام مقدس سال‌هاست درصدد ضربه زدن به پیشانی اقتصاد کشور هستند و سازمان‌هایی را هدف قرار می‌دهند که در رونق اقتصادی کشور نقش‌آفرین باشند.

وی ادامه داد: ازآنجایی‌که اثرگذاری بانک ملی در اقتصاد کشور غیرقابل‌انکار است دشمنان قصد دارند با شایعه‌پراکنی و ضربه زدن به عملکرد این بانکِ خدمت رسان به اقتصاد کشور را تضعیف کنند.

رشیدی با اشاره به این مطلب که مردم آگاه ایران اسلامی با هوشیاری و دشمن‌شناسی خود بار دیگر نقشه‌ی دشمنان را نقش بر آب کردند، بیان داشت: علی رقم تمام تلاش دشمنان و جوسازی‌ها و شایعات ساختگی علیه بانک ملی ایران در این مدت بازهم اقبال عمومی مردم نسبت به بانک ملی بیشتر شده است.

وی گفت: تاریخ گواه است که بانک ملی ایران از زمان تأسیس خود تا به امروز در خدمت‌رسانی به مردم و نظام از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

وی یادآور شد: هیچ ریسکی مترتب بانک ملی نیست و نخواهد بود، بانک ملی توانسته است ۹۳ سال بااقتدار در اقتصاد ایران منشأ آثار و برکات فراوانی باشد.

تاریخ گواه است که بانک ملی ایران از زمان تأسیس خود تا به امروز در خدمت‌رسانی به مردم و نظام از هیچ کوششی فروگذار نکرده است.

 هیچ‌گونه سهام خصوصی نداریم

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان ادامه داد: بانک ملی ایران بانکی دولتی است، یعنی صد درصد سهام آن متعلق به مردم و دولت می‌باشد و هیچ‌گونه سهام خصوصی که در بورس ارائه‌شده باشد وجود ندارد.

وی گفت: بانک ملی در قالب بخشنامه‌های بانک مرکزی و عقود اسلامی از یک‌سو منابع مردم را به‌صورت سپرده جمع‌آوری نموده و از سوی دیگر منابع جذب‌شده را در چهارچوب ضوابط و مقررات بانک مرکزی در اختیار متقاضیان وجوه در بخش‌های مختلف قرار می‌دهد.

رشیدی بیان داشت: در بانک ملی ایران تمام امورات اداری و بانکی بر اساس مصوبات شورای پول و اعتبار و بخش‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های بانک مرکزی به اجرا درمی‌آید.

وی بابیان اینکه بانک ملی ایران به دلیل دولتی بودن علاوه بر وظایف و مسئولیت‌های بانکی یک سری وظایف حاکمیتی نیز بر عهده دارد که باید به آن عمل نماید افزود: فعالیت بانک ملی ایران در بخش‌های مختلف و مشارکت این بنگاه اقتصادی در طرح‌های و پروژه‌های بزرگ کشور تنها با نگاه خدمت است و نگاه صرفاً سودمحور در آن جایگاهی ندارد.

فعالیت بانک ملی ایران در بخش‌های مختلف و مشارکت این بنگاه اقتصادی در طرح‌های و پروژه‌های بزرگ کشور تنها با نگاه خدمت است و نگاه صرفاً سودمحور در آن جایگاهی ندارد.

خدمت صادقانه

وی اظهار داشت: در استان مازندران بانک ملی در مناطقی محروم و دوردست که سایر بانک‌ها به دلیل نداشتن بازده مالی از افتتاح شعب در آن امتناع می‌ورزند دارای شعب است، زیرا بانک ملی به دلیل دولتی بودن خدمت به مردم را وظیفه خود دانسته و باافتخار در جای‌جای این استان پهناور به‌ویژه مناطق دوردست و صعب‌العبور در حال ارائه‌ی خدمات بانکی می‌باشد.

مدیر بانک ملی مازندران افزود: بانک ملی با راه‌اندازی شعب در مناطق دوردست و صعب‌العبور به دنبال سود نمی‌باشد، بلکه بانک ملی در حال انجام‌وظیفه ذاتی خود که همواره خدمت صادقانه و خدمت‌رسانی به مردم است می‌باشد.

وی گفت: باوجوداینکه مدتی است جهت چابک سازی شبکه بانکی حذف برخی از شعب غیر ضرور طبق قانون در دستور بانک‌ها قرارگرفته است ولی بانک ملی نمی‌تواند به‌راحتی شعب خود را تعدیل نماید زیرا با مقاومت عمومی از سوی مردم روبرو می‌شود.

وی بیان داشت: مردم نیازمند خدمات بانکی هستند و با تعطیلی شعب بانک ملی این خواسته‌ی به‌حق آنان از شبکه بانکی که منتسب به مردم است محقق نمی‌شود.

باوجوداینکه مدتی است جهت چابک سازی شبکه بانکی حذف برخی از شعب غیر ضرور طبق قانون در دستور بانک‌ها قرارگرفته است ولی بانک ملی نمی‌تواند به‌راحتی شعب خود را تعدیل نماید زیرا با مقاومت عمومی از سوی مردم روبرو می‌شود.

تسهیلات تکلیفی

وی یکی دیگر از وظایفی بانک ملی ایران را پرداخت تسهیلات تکلیفی عنوان کرد و افزود: پس از هر اتفاق و پیش آمدی از قبیل؛ سیل، زلزله، بیماری کرونا و … اولین سیستمی که برای تأمین مالی و کمک به خسارت دیدگان وارد صحنه می‌شود شبکه بانکی است و بانک ملی هم به دلیل دولتی بودن طبیعتاً اولین بانکی است که در این بخش پیش‌قدم شده و بیشترین مسئولیت را به عهده می‌گیرد.

رشیدی یادآور شد: تاکنون بانک ملی ایران توانسته در اعطای تسهیلات تکلیفی عملکرد درخشانی از خود به نمایش بگذارد و در شرایط سخت و بحرانی به یاری خسارت دیدگان از حوادث بشتابد.

 وام ازدواج

وی در خصوص عملکرد بانک ملی مازندران در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج گفت: در استان مازندران بانک ملی ایران توانسته ۳۵ درصد کل تسهیلات پرداختی ازدواج جوانان را با کارمزد ۴ درصد پرداخت نماید که این عملکرد با حضور بانک‌های دیگر در استان بسیار درخشان و قابل‌ملاحظه است.

 تکالیف حاکمیتی

مدیر بانک ملی مازندران اذعان داشت: بانک ملی در راستای تکالیف حاکمیتی خود به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) و ایجاد اشتغال این اقشار تسهیلات قرض‌الحسنه (با نرخ ۴ درصد) پرداخت می‌نماید که تاکنون صد درصد اعتبارات تخصیص‌یافته به این بخش پرداخت‌شده است.

به دلیل محدودیت‌های مالی موجود و طولانی بودن زمان بازگشت سرمایه، بانک‌های خصوصی تمایل ندارند مشارکت کلانی در پروژه‌های بزرگ داشته باشند ولی بانک ملی با بسیج همه‌ی امکانات خود و مشارکت در پروژه‌های بزرگ و کوچک توانسته نقش بسزایی در عمران و آبادانی کشور ایفا نماید.

مشارکت در طرح‌ها و پروژه‌ها

وی تصریح کرد: به جهت دیر بازده بودن، سودآوری پایین و طولانی بودن بازگشت سود، سایر بانک‌ها رغبتی برای مشارکت در بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌ها ندارند ولی بانک ملی ایران با مشارکت در طرح‌هایی چون؛ احداث بزرگراه‌ها، سدها، پل‌ها، بنادر و … مسیر اجرای این پروژه‌ها را هموار کرده است.

این مقام مسئول بیان داشت: به دلیل محدودیت‌های مالی موجود و طولانی بودن زمان بازگشت سرمایه، بانک‌های خصوصی تمایل ندارند مشارکت کلانی در پروژه‌های بزرگ داشته باشند ولی بانک ملی با بسیج همه‌ی امکانات خود و مشارکت در پروژه‌های بزرگ و کوچک توانسته نقش بسزایی در عمران و آبادانی کشور ایفا نماید.

وی به مشارکت بانک ملی مازندران در پروژه‌های عمرانی استان اشاره کرد و گفت: برخی از پروژه‌هایی که با مشارکت بانک ملی در استان به بهره‌برداری رسیده عبارت‌اند از؛ پل ولیعصر (عج)، پل کابلی، پل ذغالچال، سد سلیمان تنگه، دانشگاه آزاد اسلامی و … که سایر بانک‌ها به دلایلی که ذکر شد تمایلی به مشارکت در این طرح‌های بزرگ را ندراند.

 تراکنش ۲۵ میلیونی

مدیر شعب بانک ملی در مازندران بیان داشت: در حال حاضر روزانه به‌طور میانگین ۲۵ میلیون تراکنش در بانک ملی ایران انجام می‌شود و این گوشه‌ای از خدمت‌رسانی مجموعه بانک ملی به هم‌وطنان است.

 مزیت بانک ملی

وی بابیان اینکه در شبکه بانکی شاخصی به نام نسبت مطالبات به مصارف (NPL) وجود دارد که نشان‌دهنده ریسک اعتباری بانک می‌باشد افزود: در استاندارد جهانی اگر نسبت مطالبات به مصارف (NPL) بانکی زیر عدد ۴ باشد عملکرد آن بنگاه اقتصادی مطلوب است که این نسبت در بانک ملی ایران ۳/۹ می‌باشد که آمار بسیار خوبی است و نشان می‌دهد بانک ملی ایران در وضعیت مناسبی قرار داشته و هیچ مشکلی ندارد.

در سال جاری نیز مقدمات مشارکت در خرید یک دستگاه پت اسکن (PET / CT) برای بیمارستان امام خمینی (ره) ساری در شرف انجام بوده که به‌زودی این بیمارستان دولتی به این دستگاه پیشرفته تجهیز می‌شود.

خدمات بانک ملی مازندران در بخش پزشکی

 رشیدی بابیان اینکه خدمات بانک ملی ایران حدومرز نداشته و گستره‌ی آن در تمام حوزه‌ها به‌وضوح دیده می‌شود اظهار داشت: در سال‌های نه‌چندان دور در مازندران حتی یک دستگاه سی تی آنژیو قلب (CTA) وجود نداشت، اما با مشارکت بانک ملی و کمک بخش خصوصی این دستگاه برای استان خریداری‌ و هم‌اکنون مورداستفاده هم استانی‌های فهیم مازندرانی و استان‌های هم‌جوار قرار می‌گیرد.

وی افزود: سال گذشته نیز یک دستگاه پیشرفته و به‌روز پرتودرمانی برای معالجه بیماران سرطانی با مشارکت بانک ملی خریداری و در اختیار بیمارستان امام خمینی (ره) ساری قرار گرفت. (لازم به ذکر است تنها ۴ عدد از این دستگاه پرتودرمانی وارد کشور شده است)

وی ادامه داد: در سال جاری نیز مقدمات مشارکت در خرید یک دستگاه پت اسکن (PET / CT) برای بیمارستان امام خمینی (ره) ساری در شرف انجام بوده که به‌زودی این بیمارستان دولتی به این دستگاه پیشرفته تجهیز می‌شود.

 تسهیلات گسترده بانک ملی

خانعلی رشیدی مدیر شعب بانک ملی استان مازندران در پایان این گفتگو بابیان این‌که پرداختی‌های بانک ملی در قالب تسهیلات معیشتی، خرد و تسهیلات کلان به‌ویژه در حوزه اشتغال و تولید است، افزود: تابه‌حال تمام متقاضیانی که مستقیماً به شعب بانک ملی مازندران مراجعه نموده یا از طریق ستاد تسهیل به بانک معرفی‌شده‌اند در صورت نداشتن محدودیت و موانع قانونی از خدمات گسترده‌ی بانک ملی بهره‌مند شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.