تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1400 - 5:12
کد خبر : 756

رئیس پلیس راهور مازندران:

سهم ۴۰ درصدی عابران از تصادفات منجر فوت

سهم ۴۰ درصدی عابران از تصادفات منجر فوت
مازندران ۳ میلیون جمعیت ثابت دارد که در این میزان جمعیت در تعطیلات به ۱۰ میلیون و ۱۵ میلیون هم میرسد و به نوعی مس توان این استات را پایتخت تعطیلات کشور معرق یکرد و نیاز است مسوولان نلاش کنند معضلات و گره های ترافیکی استان برطرف شود.

به گزارش پایگاه خبری «حامی شمال» سرهنگ بیگلری در جلسه شورای اداری شهرستان رامسر مازندران را از استان های پرترافیک کشور توصیف کرد و افزود: مازندران ۳ میلیون جمعیت ثابت دارد که در این میزان جمعیت در تعطیلات به ۱۰ میلیون و ۱۵ میلیون هم میرسد و به نوعی مس توان این استات را پایتخت تعطیلات کشور معرق یکرد و نیاز است مسوولان نلاش کنند معضلات و گره های ترافیکی استان برطرف شود.

بیگلری رویکرد این نهاد را کاهش و به حداقل رسیدن تصادف های رانندگی عنوان کرد و افزود: ۱۸۱ نقطه حادثه خیز در معابر شهری مازندران شناسایی شده است

به گفته او‌ در سال گذشته ۳۸ درصد مصوبات شورای ترافیک در استان مازندران اجرایی شد و ما بقی آن ابتر مانده است

بیگلری در ادامه در تشریح آمار تصادفات در استان گفت: ۴۰ درصد از تصادفات منجر به فوت مازندران مربوط به عابران پیاده اس که از ۱۵ درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه ۵ درصد از عابران از پل عابر استفاده می کنند افزود: به دلیل ساخت پل های با ارتفاع و پله های زیاد امکان استفاده از آن برای افراد مسن دشوار است، بطوریکه بر اساس تحلیل های بیشتر این افراد در سن ۶۰ سال به بالا هستند.

به گفته او چنانچه در یک سانحه هوایی ۵۰ نفر دچار سانحه شده و فوت کنند،تمامی مسوولین این کشور واکنش نشان می دهند و این در حالیست که روزانه در کشور ۵۰ الی ۶۰ نفر فوت می کنند کسی به دنبال مطالبه گری برای چرایی این تصادف های منجر به فوت نیست.

رئیس پلیس راهور مازندران همچنین از نبود دوربین های پایش تصویری در بعضی از شهرهای استان انتقاد کرد و گفت که این خلاء ، کنترل ترافیک توسط نیروهای پلیس را سخت و دشوار کرده است.

وی افزود : در حال حاضر دوربین های ثبت تخلف هوشمند در رامسر و تنکابن و عباس آباد وجود ندارد و این کار را برای نیروها با توجه تعداد زیاد مسافران دشوار کرده است.

بیگری گفت : شهرداری ها و اعضای شورای اسلامی شهرها باید نصب دوربین ها تخلف در معابر را هم برای کنترل ترافیک و هم ثبت تخلفات رانندگان در دستور کار قرار دهند تا هر چه زودتر این مناطق به تجهزات مجهز شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.