تاریخ انتشار : دوشنبه 27 آذر 1402 - 0:24
کد خبر : 2451

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان مازندران:

برنامه هفتم در حق تأمین اجتماعی ناحقی کرده است

برنامه هفتم در حق تأمین اجتماعی ناحقی کرده است
عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان استان مازندران گفت: در برنامه هفتم مواردی به سازمان تأمین اجتماعی تحکیم شده که باید از حق خود بگذرد و مجبور است اقدامات مختلفی را انجام دهد و حق اعتراض هم ندارد.

عنایت طالبی رستمی در حاشیه دوازدهمین اردوی سالیانه اعضای هیأت مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی استان مازندران در کرمانشاه بیان داشت: استنباط من درباره نا ترازی که مجلس و دولت در برنامه هفتم ارائه داده‌اند، این است که باید نا ترازی را در جای دیگر بیایند و سن و سابقه راهکار نیست.

عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان استان مازندران ادامه داد: در این برنامه موضوعات مختلفی به سازمان تأمین اجتماعی تحمیل‌شده، مراکز درمانی تأمین اجتماعی باید بر اساس آنچه وزارت بهداشت معرفی می‌کند افرادی که تحت پوشش نیستند را هم درمان کنند.

وی اضافه کرد: همچنین باید ۵ درصد برای پیشگیری و مبارزه با دخانیات بر اساس نظر وزارت بهداشت هزینه کند؛  همچنین باید اموال خصوصی شده که دولت به سازمان واگذار کرده را تحت عنوان مسکن ملی، بافت فرسوده و طرح پژوهشی از پرداخت حق بیمه معاف کند که با این کار بخشی از جامعه از پرداخت حق بیمه خارج می‌شوند.

به گفته مسئول کانون بازنشستگان شهرستان رستم‌کلا به سازمان تحکم شده که باید در طول دو سال شرکت‌های خود را بفروشد و اگر نفروخت باید به‌عنوان پیمان مدیریتی به غیر واگذار کند و اگر این کار را انجام نداد باید در این دو سال ۴۵ درصد سود شرکت‌ها را باید به دولت بدهد.

وی خاطرنشان کرد: حق اعتراض در مجامع هم از سازمان گرفته‌شده، فرض کنید به یک مغازه‌دار می‌گویید باید تا شب مغازه خود  را بفروشی، مشخص است که مجبور می‌شود با چه قیمتی بفروشد، درباره تأمین اجتماعی هم همین موضوع صدق می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.