تاریخ انتشار : شنبه 13 آبان 1402 - 19:50
کد خبر : 2236

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران:

مشکلی برای تامین بذر کلزا در مازندران وجود ندارد

مشکلی برای تامین بذر کلزا در مازندران وجود ندارد
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به شروع کشت پاییزه نظیر کلزاکاری گفت: مشکلی برای تأمین بذر کلزا در استان وجود ندارد.

بابک مؤمنی در جلسه کشت پاییزه گفت: مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها باید پایش میدانی در حوزه کشاورزی شهرستان داشته باشند و به مسئولان مراکز جهاد کشاورزی اعلام کنند حضور جدی در کنار کشاورزان و واحدهای تولیدی داشته باشند.

وی بابیان اینکه اگر قرار باشد همکاران مراکز جهاد کشاورزی فقط در مراکز بنشینند و وارد عرصه نشوند، نمی‌توانند از عهده مسائل بخش کشاورزی بربیایند، ادامه داد: ما وظیفه‌داریم کرامت مردم به‌ویژه کشاورزان را حفظ کنیم و در راستای رفع دغدغه‌های آنان گام برداریم.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: انتظار بنده از شرکت زراعی دشت ناز خیلی زیاد است و باید فرق این مجموعه با سایر شرکت‌های خصوصی مشخص باشد و شرکت دشت ناز باید مسؤولیت ملی در بحث تأمین بذر داشته باشد.

وی بابیان اینکه در تأمین بذر کلزا مشکلی وجود ندارد و با توجه به اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا می‌تواند جایگزین کشت گندم باشد چراکه ظرفیت جایگزین کشت کلزا به‌جای گندم وجود دارد، افزود: تا پایان آذرماه فرصت کشت محصولات پاییزه وجود دارد و توصیه کشت برای میزان بذر مصرفی می‌تواند از جو روانی که ایجاد شد جلوگیری کند.

وی بر کشت گیاهان دارویی در استان تأکید کرد و افزود: گیاهان دارویی ظرفیت آینده استان است و در سال‌های گذشته در حوزه عملیاتی به آن پرداخته نشد.

مؤمنی ادامه داد: استعدادهای خوبی در حوزه کشت گیاهان دارویی در استان وجود دارد و پایلوت‌هایی را در مناطقی که این ظرفیت وجود دارد و به آن توجه نشده است می‌توان انجام داد و در توسعه آن گام برداشت.

وی بابیان اینکه استفاده از ظرفیت کشاورزان پیشرو مدنظر قرار گیرد و درصدد هستیم مجمع کشاورزان پیشرو را در جهاد کشاورزی استان داشته باشیم، گفت: از ظرفیت کشاورزان پیشرو در پیشبرد اهداف بخش کشاورزی استفاده شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار کرد: پایلوت استفاده از کشاورزی دانش‌بنیان و کشاورزی دقیق را ایجاد کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.