تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 - 23:54
کد خبر : 1549

نماینده ولی‌فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی

ضرورت توجه به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی
به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران، آیت‌الله لائینی نماینده، ولی‌فقیه در مازندران در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تبریک فرارسیدن میلاد حضرت مسیح (ع) گفت: مسیح پیامبر بزرگ خدا است و آمدن او برای بشریت مایه خیروبرکت است.

آیت‌الله لائینی بابیان این‌که متأسفانه در قرون‌وسطی با عملکرد‌های نادرست به اصل مسیحیت ضربه زدند، افزود: امروز هم دولت‌های مسیحی که مشی سیاسی آن‌ها لائیک است با استعمارگری، استثمار ملت‌ها، ظلم و جنایت در حق بشریت به شکل دیگری در حال ضربه زدن به مسیحیت هستند.

امام‌جمعه ساری با اشاره به این‌که مسیح ضد ظلم و طرفدار حقوق بشر و انسان‌ها و دیندار و پیغمبر خداوند متعال بوده است، تصریح کرد: همه ما باید به دین ارج و ارزش دهیم.

نماینده، ولی‌فقیه در مازندران بابیان اینکه افول و شکست آمریکا حاصل هدایت‌های مقام معظم رهبری، رهاورد شهیدان و نشانه تقویت انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: شیطان بزرگ قصد داشت که در مدت هشت سال پنج کشور منطقه ازجمله ایران را به تصرف خود درآورد، اما آن چیزی که می‌بینیم نشان می‌دهد که تمامی این طرح‌ها نقش بر آب شده است و آن‌ها مجبور به ابراز شکست در اجرای این طرح‌شده‌اند؛ که تمامی این دستاورد‌ها حاصل هدایت‌های مدبرانه مقام معظم رهبری و دلاور مردی‌های سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی است.

وی در ادامه به ۹ دی سالروز بصیرت و میثاق امت با ولایت اشاره کرد و افزود: بساط فتنه‌گران با حضور حماسی مردم جمع شد و به حتم ۹ دی یک یوم‌الله بوده و به‌درستی روز بصیرت نامیده شده است.

امام‌جمعه ساری در ادامه سخنان خود با عنوان اینکه کشور ما در برابر بلایای طبیعی آسیب‌پذیر است، اظهار داشت: بخشی از این آسیب‌پذیری به این دلیل بوده که ما حق طبیعت را ضایع کردیم، تجاوز به حریم رودخانه‌ها، حفر چندین هزار چاه مجاز و غیرمجاز و اقداماتی ازاین‌دست در درازمدت باعث تخریب طبیعت شده است.

ایشان بابیان این مطلب که طرح خروج دام از جنگل، زمینه حفظ و حراست از جنگل را فراهم نکرده، خاطرنشان ساخت: در این طرح هیچ برنامه حمایتی برای دامداران دیده نشده و نتیجه این طرحِ ابتر هم از بین رفتن علوفه‌های موجود در جنگل و گرسنگی دام‌ها و کاهش تعداد دامداران است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران در بخش دیگری از خطبه‌ها عنوان کرد: باید فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی به‌صورت جدی اجرایی شود، چون اگر این فریضه واجب تعطیل شود اشرار بر ما مسلط می‌شوند و آن زمان دیگر دعای خوبان نیز مستجاب نخواهد شد.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان مازندران به هفتم دی‌ماه سالروز تأسیس نهضت سوادآموزی اشاره و عنوان داشت: این طرح خدمت بزرگی برای افزایش تعداد باسوادان کشور کرده است، پیش از شروع این طرح تعداد افراد باسواد کشور حدود ۳۷ درصد بوده، اما در حال حاضر ۸۰ درصد جمعیت کشور باسواد هستند که این نیز خود یک حرکت معروف به شمار می‌رود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.