تاریخ انتشار : یکشنبه 18 تیر 1402 - 3:02
کد خبر : 2162

دیپلماسی اقتصادی در پایتخت

دیپلماسی اقتصادی در پایتخت
 سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته 26 لغایت 29 خردادماه سال جاری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.

با توجه به اهمیت و جایگاه نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته ابراهیم رمضانی مدیر شعب بانک صادرات استان مازندران به همراه یاسر مرادی رئیس هیئت‌مدیره و محسن سیفی کفشگری عضو هیئت‌مدیره از این نمایشگاه بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات استان مازندران، ابراهیم رمضانی در حاشیه‌ی این بازدید در سخنانی گفت:

نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته فرصت بسیار مهمی است تا شرکت‌های فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست‌اندرکاران و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت‌وسوی رشد این صنعت، فعالیت‌ها و نوآوری‌های آتی خود را هدایت نمایند.

وی اظهار داشت: سی‌امین نمایشگاه صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته ایران بانام اختصاری آگروفود قدیمی‌ترین نمایشگاه ایران در حوزه صنایع غذایی است که از آخرین دوره آن بیش از ۴۰ هزار نفر بازدید کرده‌اند و  پس از نمایشگاه گلفود دبی بزرگ‌ترین رویداد صنایع غذایی در منطقه است.

وی بیان داشت: حضور در این نمایشگاه تخصصی برای افراد فعال در این حوزه بسیار اهمیت دارد، زیرا همه تولیدکنندگان داخلی و فعالان صنعت غذایی و کشاورزی در این نمایشگاه شرکت می‌کنند.

رمضانی افزود: با حضور در این نمایشگاه می‌توان از فرصت‌های تجاری جدید باخبر شد و مقدمات ورود به این بازار را فراهم نمود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی عملکرد بانک صادرات در سال گذشته و سه‌ماهه‌ی نخست سال جاری به‌خوبی ارتباط معنادار عملکرد این بانک با شعارهای سال را نشان می‌دهد و می‌توان گفت تمرکز عمده بانک صادرات در سال قبل و دوماهه سال جاری بکار بستن حداکثر ظرفیت جهت مرتفع نمودن مسائل موجود در بخش اقتصادی و تحقق فرمایشات رهبر انقلاب بود.

وی اذعان داشت: بانک صادرات برای تقویت بنیان‌ بازار محصولات کشاورزی و ارتقای زنجیره ارزش محصولات غذایی از مزرعه تا سفره، با اجرای طرح‌های متنوع بانکی اقدامات حمایتی متعددی انجام داده است.

مدیر شعب بانک صادرات مازندران تصریح کرد: بانک صادرات در ایفای مسئولیت‌ها و تعهداتش در قبال بخش کشاورزی بر تداوم این حمایت‌ها در چارچوب ضوابط، مقررات و قوانین بانکداری تأکید دارد.

رمضانی بابیان اینکه بانک کشاورزی علاوه بر خدمات و حمایت‌های تسهیلاتی، ظرفیت‌ها و امکانات مناسبی را درزمینه‌ی ارائه سایر خدمات بانکی دارد، بر ضرورت توسعه تعامل فعالان صنایع کشاورزی و غذایی با این بانک در زمینه‌ خدمات بانکی تأکید و خاطرنشان کرد: خدمات و ظرفیت‌های بانکداری شرکتی بانک صادرات، فرصت و زمینه مناسبی برای توسعه این تعاملات است و شرکت‌های فعال در این عرصه می‌توانند متناسب با نیازهای خود، از این امکانات و خدمات در قالب بسته‌های خدمات بانکی استفاده کنند.

مدیر شعب بانک صادرات مازندران با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و نقشی که در تأمین و تحکیم امنیت غذایی کشور دارد، افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای معرفی دستاوردهای فعالان صنایع کشاورزی به‌ویژه صنایع غذایی است تا ضمن انتقال تجربیات و این دستاوردها، زمینه رشد و اعتلای این صنعت را فراهم آورند.

وی یادآور شد: حمایت از بخش کشاورزی و تأمین مالی طرح‌های آن از دو منظر برای بانک صادرات ایران مهم‌ است. یکی امنیت غذایی که برای کشور بسیار مهم است و دیگری، توسعه، زیرا بخش کشاورزی، به‌ویژه از منظر فن‌آوری مدرن، یکی از ابزارهای مهم توسعه‌ی کشور و زمینه‌ساز تحقق بیش‌ازپیش اقتصاد مقاومتی است.

وی با تأکید بر اینکه بخش کشاورزی به‌عنوان محرک توسعه در کشور معرفی می‌شود، ادامه داد: جذب سرمایه مالی و تأمین اعتبارات موردنیاز پروژه‌ها بایستی در یک فرآیند مناسب برای متقاضیان فراهم شود تا با تحقق آن امکان توسعه هدفمند در تولید و توسعه فعالیت‌های مرتبط ایجاد گردد.

رمضانی بر لزوم حمایت بانک‌ها از کشاورزی قراردادی تأکید کرد و گفت: یکی از الزامات توسعه کشاورزی قراردادی، توسعه روش‌‏های تأمین مالی بانک‏‌ها و پذیرش قراردادهای منعقده با کشاورزان برای پرداخت تسهیلات به شرکت‏‌های پشتیبان است که بانک صادرات مازندران آمادگی خود را برای ایفای نقش در این زمینه اعلام می‌دارد.

لازم به ذکر است سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی صنایع کشاورزی، مواد غذایی، ماشین‌آلات و صنایع وابسته تهران  با حضور ۵۲۰ شرکت داخلی و ۱۰۵ شرکت خارجی از کشورهای اتریش، ایتالیا، آلمان، دانمارک، فرانسه، هلند، روسیه، ترکیه، برزیل، امارات متحده عربی، تایلند، کره جنوبی، چین و هند در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران باهدف توسعه صنایع کشاورزی و مواد غذایی و ورود ایران به بازارهای جهانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات مازندران در این بازدید، مدیر شعب بانک صادرات مازندران، یاسر مرادی رئیس هیئت‌مدیره و محسن سیفی کفشگری عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران از غرفه‌های گروه مدلل، صنایع غذایی حلاوت،  صنایع غذایی بیژن، شرکت کوشش کاران، شرکت گلد و … بازدید و با مدیران و مسئولین غرفه‌های مذکور به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.