تاریخ انتشار : یکشنبه 8 بهمن 1402 - 13:58
کد خبر : 2538

موفقیت اتفاقی نیست

موفقیت اتفاقی نیست
کسب مقام برتر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در بین ۱۳۱ شرکت تابعه وزارت نیرو.

دومین جشنواره ارزیابی روابط عمومی‌های برتر صنعت آب و برق کشور ویژه گذر از پیک مصرف تابستان ۱۴۰۲ سه‌شنبه سوم بهمن در سالن همایش‌های وزارت نیرو برگزار شد.

به گزارش نشریه‌ی «حامی شمال» در این جشنواره عملکرد روابط عمومی‌های صنعت آب و برق کشور درگذر از تابستان ۱۴۰۲ در ۶ محو «ارتباط با رسانه‌های تصویری»، «ارتباط با رسانه‌های مکتوب»، «شبکه‌های اجتماعی»، «تبلیغات محیطی»، «آموزش (آموزش همگانی، همکاران و اصحاب رسانه)» و «آرشیو و صوتی» موردبررسی قرار گرفت.

در دومین جشنواره ارزیابی روابط عمومی‌های برتر صنعت آب و برق کشور ۱۳۱ شرکت ۳۸۰۱ فایل که هر یک حاوی بیش از صدها اثر هستند را از طریق «سامانه الکترونیکی» به دبیرخانه‌ی این جشنواره ارسال کردند.

لازم به ذکر است در ارزیابی‌های صورت گرفته در این جشنواره روابط عموی برق منطقه‌ای مازندران و گلستان برای دومین سال پیاپی توانست مقام برتر این جشنواره را به خود اختصاص دهد و افتخار دیگر را برای این شرکت به ارمغان آورد.

دولت سیزدهم و ماموریت جوانگرایی

جوان‌گرایی سال‌ها است که از دغدغه‌های آگاهان به مسائل کشور بوده است و رهبر انقلاب بارها به‌کارگیری جوانان صالح، مؤمن، انقلابی و جهادی و  لزوم اعتماد به آنان را مورد تأکید قرار داده‌اند.

با انتخاب دکتر موسوی تاکامی به‌عنوان مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان جان تازه‌ای بر کالبد این شرکت دمیده و روند رو به رشد واحدها و بخش‌های مختلف این شرکت خدمات رسان به‌وضوح در تمام حوزه‌ها دیده شد. انتخاب سید علی مهدویفر به‌عنوان مسئول روابط عمومی شرکت نشان داد که دکتر موسوی به‌عنوان رأس هرم این مجموعه اعتقاد راسخی به جوانگرایی که از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم است دارد.

خصایصی چون تعهد، تخصص و انقلابیگری توانست در مدت‌زمان کوتاهی مهدویفر را جزو روابط عمومی‌های برتر شرکت‌های تابعه وزارت نیرو قرار دهد که این نشان از انتخاب مدبرانه‌ی دکتر موسوی در راستای اجرای فرامین رهبری در موضوع اعتماد به جوانان صالح، مؤمن، انقلابی و … است.

برنامه محوری در روابط عمومی

برنامه محوری یکی از خصوصیات بارز روابط عموی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان در زمان مدیریت مهدویفر بوده است.

با توجه به شعار محوری «تابستان بدون خاموشی» در سطح شرکت مبنی بر برنامه محوری و ارتقاء شاخص کیفیت در سطح شبکه، برنامه محوری در رأس مهم‌ترین اولویت‌های روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان قرار گرفت.

برنامه‌ریزی مدون و زمان‌بندی‌شده در روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان توانست این واحد را در زمره‌ی یکی از ترازهای ارزیابی روابط عمومی‌های کشور قرار دهد.

رویکردهای نوین

در عصر حاضر استفاده از رسانه‌ها و وسایل ارتباط‌جمعی به‌ویژه فناوری‌های نوین در حوزه روابط‌عمومی‌ از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه مخاطبان امروز با گذشته ازلحاظ سطح آگاهی و دانش بسیار متفاوت‌اند و عدم توجه به نیازها و راه‌های ارتباطی آن‌ها باعث کاهش اقبال و خدشه‌دار شدن برند و هویت‌سازمانی خواهد شد.

اهمیت بخش روابط عمومی‌ در سازمان‌ها و نهادها به‌گونه‌ای است که اگر سازمان و نهادی نتواند در این بخش به‌خوبی عمل کند، آن سازمان و آن نهاد در موفقیت و پیشبرد اهداف خود به مشکل برمی‌خورند.

با علم به این مسئله روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان توانست با به خدمت گرفتن ابزارهای نوین اطلاع‌رسانی، نگاه و ساختار سنتی گذشته به واحد روابط عمومی را ارتقا داده و از بستر یک روابط عمومی سنتی ققنوس روابط عمومی نوین را به پرواز درآورد.

استفاده از فناوری نوین در عرصه روابط عمومی، ایجاد کانال‌های مجازی در بستر شبکه‌های اجتماعی، استفاده از ظرفیت رسانه ملی، تعامل با اصحاب رسانه، مسئولیت اجتماعی و برگزاری جشن‌ها و موکب‌ها و … تنها گوشه‌ای از این اقدامات و فعالیت‌ها بوده است.

جهاد تبیین

روابط عمومی‌ها در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارند و در این راستا باید در کنار خنثی کردن تلاش و توطئه‌های دشمنان برای ناامیدی در جامعه امیدآفرینی را انتشار دهند.

در این راستا روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان توانست در طی سال‌های اخیر با انتشار اخبار موفقیت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه‌ی برق مازندران و گلستان در راستای خدمت‌رسانی شبانه‌روزی به مردم استان و گذر از پیک‌بار ۱۴۰۲ امیدآفرینی را در جامعه منتشر کرده و در اجرای فرمان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در راستای توجه به مسئله‌ی جهاد تبیین نقش بسزایی را ایفا نماید.

موفقیت اتفاقی نیست

روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان سال گذشته در اولین جشنواره ارزیابی روابط عمومی‌های برتر صنعت آب و برق کشور توانست مقام برتر این جشنواره را به خود اختصاص دهد و امسال نیز برای دومین سال پیاپی توانسته این موفقیت را از آن خود کند که یقیناً این موفقیت اتفاقی نبوده و نشان‌دهنده‌ی ریل‌گذاری مناسب در این بخش بوده است.

کسب این موفقیت در تاریخ تأسیس برق منطقه‌ای مازندران بی‌سابقه بوده و نویدبخش آینده‌ای روشن برای این مجموعه در بخش ارتباطات و روابط عمومی می‌باشد.

سخن پایانی

بی‌شک امروز همه به این باور رسیده‌اند که توفیق در اجرای هیچ سیاست، طرح یا برنامه‌ای بدون اطلاع‌رسانی شفاف و مسئولانه ممکن نیست و این فرآیند نیز جز با نقش‌آفرینی فعالانه و حرفه‌ای روابط عمومی‌ها قابل تحقق نیست.

نگاه نو و استفاده از ظرفیت جوانان می‌تواند باعث رشد و شکوفایی بخش‌های مختلف شود.

تبدیل روابط عمومی سنتی به روابط عمومی نوین و پیشرو در شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان نشات گرفته از انتخابی درست و هوشمندانه از سوی مدیرعامل این مجموعه با سیاست اعتماد به جوانان بوده است.

نشریه‌ی «حامی شمال» این موفقیت را به دکتر موسوی تاکامی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای مازندران و گلستان و مجموعه‌ی پرتلاش این شرکت به‌ویژه برادر ارزشی جناب آقای سید علی مهدویفر مسئول روابط عمومی  و مجموعه‌ی همکاران ایشان در این واحد تبریک عرض نموده و توفیقات روزافزون این عزیزان را از درگاه ایزد منان خواستار است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.