تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1402 - 9:42
کد خبر : 2495

در جمع خبرنگاران اعلام شد:

کاهش ترافیک شهر نکا با افتتاح پل شورا

کاهش ترافیک شهر نکا با افتتاح پل شورا
شهردار نکا بابیان اینکه رودخانه‌های درون‌شهری معمولاً تهدیدی برای شهر‌ها محسوب می‌شوند از انجام موفق طرح‌های رود کناری در این شهر گفت و از افتتاح پل چهارم (پل شورا) بر روی رودخانه نکارود در بهمن امسال خبر داد.

نشست خبری مهندس موسی خلیلی شهردار نکا باهدف انتشار عمومی مهم‌ترین و تازه‌ترین عملکرد‌های شهرداری نیکان به شهروندان امروز چهارشنبه برگزار شد.

وی با اشاره به گذشت ۴۰ ماهه از مدیریتش در شهرداری نکا، با اعلام اینکه شهرداری را با بودجه ۳۵ میلیارد تومانی تحویل گرفتم و امروز پیشنهاد بودجه ۱۸۰ میلیارد تومانی را به شورا داده‌ایم، افزود: تا امروز از برنامه پیش‌بینی عقب نیستیم و درصدی که باید محقق می‌شد؛ تحقق پیدا کرد.

خلیلی ادامه داد: زمانی که بیشتر شهرداری‌ها در پرداخت حقوق بیمه و مالیات عقب هستند خوشبختانه ما حتی یک ماه هم عقب نیستیم.

شهردار نکا اظهار داشت: از ابتدا با پذیرش این مسئولیت، برنامه‌ریزی‌های خوبی در حوزه‌های مختلف بعد از شناسایی مشکلات شهر تدوین شد و در چشم‌انداز برنامه ۵ ساله و ۱۰ ساله؛ برنامه‌ریزی کوتاه‌مدت، میان‌مدت و درازمدت را با شورا در میان گذاشتیم و در خصوص پروژه‌ها تصمیمات خوبی گرفتیم.

مهندس خلیلی بابیان اینکه تصمیم اصلی ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و تعریف پروژه‌های جدید بوده است، افزود: تمرکز بر روی تکمیل پروژه پارک جنگلی قرمرض که ۶ سال نیمه تعطیل بود طی ۶ ماه با هزینه ۱۷ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید و این پروژه آبروی شهر نکاست و به‌عنوان نقطه گردشگری با امکانات بسیار خوب در حال ارائه خدمات است.

دریافت مجوز پارک کوهسار کنده

این مسئول شهری از دریافت مجوز پارک کوهسار کنده به مساحت ۳۲ هکتار خبر داد و گفت: به دنبال جذب سرمایه‌گذار برای این پروژه هستیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده جهت تعریف پروژه‌های رودکناری در نکا، این مهم را تهدیدی دانست که شهرداری آن را به فرصت تبدیل کرد به‌طوری‌که ابتدا خطرات شناسایی شد و سپس در طول ۴ کیلومتر از کناره‌های رودخانه طرح آزادسازی، احداث بوستان و سد لاستیکی برنامه‌ریزی و انجام شد.

شهردار نکا بابیان اینکه “آزادسازی” در عملیات‌های عمرانی، از پروژه‌های بزرگ شهرداری‌های استان است، گفت: در حریم رودخانه نکارود، ۱۸۰ هکتار زمین واقع در حریم شناسایی و با همکاری شورای تأمین آب منطقه‌ای و استانداری آزادسازی شد که کار بزرگی بوده است.

 

افتتاح پل شورا در نکا به مناسبت دهه فجر

خلیلی همچنین از احداث پل چهارم (پل شورا) بر روی نکارود گفت که در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در بهمن‌ماه امسال افتتاح و با بهره‌برداری از آن بخش مهمی از مشکل ترافیکی شهر حل می‌شود.

وی از ساماندهی آرامستان نکا گفت که سال‌ها به آن توجه نشده بود و همچنین غسالخانه‌ای که سبب نارضایتی مردم بود لذا شهرداری نکا این دو طرح را طی ۶ ماه به اتمام رساند.

شهردار نکا با اشاره به اتمام طرح میدان امام رضا علیه‌السلام، از آن به‌عنوان طرح ۲۰ و چندساله یادکرد که با آزادسازی ۳ هزار مترمربع و هزینه ۴۲ میلیارد تومانی در جهت توسعه مسیر شرقی نکا در کمتر از ۱۰۰ روز افتتاح شد.

 

پیگیری‌های اثرگذار برای ساماندهی ورودی‌های شرقی و غربی نکا

خلیلی اعلام کرد: برای ورودی شرقی و شمالی نکا که از مناطق حادثه‌خیز است؛ پیشنهاد دادیم تا تداخلات ۱۱ گانه ترافیکی را به صفر برسانیم و در این زمینه با دستوراتی که از وزیر راه گرفتیم موافقت مشارکت ۵۰ درصدی سازمان بنادر را به همراه داشت.

وی ادامه داد: به‌زودی شهرداری برای اجرای طرح ورودی شرقی شروع به کار خواهد کرد. در ورودی ضلع جنوبی محور گلبستان به منطقه هزارجریب طرحی پیشنهاد دادیم و از برنامه‌های آتی شهر نکا خواهد بود.

شهردار نکا اظهار داشت: طول مبادی ورودی غربی نکا یک مسیر ۲ کیلومتری از ورودی مسکن مهر تا پل سردار طوسی در حال انجام است، کانالی به طول ۲ کیلومتر بااعتبار ۲۰ میلیارد تومان احداث کردیم تا مشکل آبگرفتگی آن مناطق برطرف شود.

مهندس خلیلی با اعلام اینکه ۵۰ درصد پروژه ورودی غربی اجراشده، گفت: ورودی‌های شرقی و غربی که از نقاط حادثه‌خیز است را در دستور کار داریم؛ محوری که در حوزه اختیارات شهرداری نبود، اما ورود پیدا، برای آن طرح تعریف کردیم و حتی بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی را هم داشتیم.

 

همکاری شهرداری نکا با راه و شهرسازی برای خانه‌دار شدن مردم

شهردار نکا درباره نهضت ملی مسکن در این شهر بابیان اینکه بر اساس آخرین آمارها، ۷ هزار و ۳۰۰ نفر در این طرح ثبت‌نام کردند، افزود: سهمیه نکا ۴ هزار مسکن بود که در مرحله اول با حضور استاندار ساخت یک هزار واحد آغاز شد و شهرداری صدور پروانه را انجام داد.

خلیلی تصریح کرد: پیشنهاد متمم بودجه ۲۵۰ میلیارد تومانی به شورا از اتفاقات خوبی بود، با توجه به پر شدن سقف، بودجه ۱۸۰ میلیارد تومانی به‌زودی تقدیم خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.