تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1400 - 4:02
کد خبر : 1000

معاون برنامه ریزی بیمه سلامت تشریح کرد:

جزییات پرداختی های سازمان بیمه سلامت

جزییات پرداختی های سازمان بیمه سلامت
معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران، جزییات پرداختی های سازمان بیمه سلامت در قالب نسخه نویسی الکترونیکی را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، دکتر حسین رنجبران در نشست بررسی پیشرفت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، درباره آخرین وضعیت پرداختی های نسخه نویسی الکترونیکی گفت: اولین پرداخت در قالب نسخه الکترونیک در فروردین سال ۱۳۹۹ به میزان ۵ میلیارد تومان انجام شد و در حال حاضر آخرین پرداخت برای این مساله در شهریورسال جاری ۴۷۰ میلیارد تومان است؛ لذا رشد به نسبت مناسبی مشاهده می شود.

وی افزود: خوشبختانه در پرداختی های موسسات غیر دولتی و غیر دانشگاهی ورود قابل قبولی داشته و ازمراکز دولتی و دانشگاهی جلوتر هستیم، یعنی میانگین ۵۴/۳ درصد از پرداختی در حوزه درمان به به این بخش اختصاص داده شده است.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران، با بیان اینکه مبلغ در قالب نسخه الکترونیکی نسبت به کل مبالغ تخصیص داده شده به بخش درمان در طول ۵ ماه گذشته ۲۳/۳ درصد است افزود: همچنین برای کل هزینه درمان در سال ۱۴۰۰ ، ۶۸ هزار و ۷۷ میلیارد تومان اختصاص داده شده که از این مبلغ هزار و ۶۰۲ میلیارد تومان برای نسخه الکترونیکی هزینه شده است.

دکتررنجبران تاکید کرد: تسویه پرداختی ها در حوزه دولتی و دانشگاهی تا پایان خرداد ماه انجام شده و علی الحساب تیرماه دانشگاه های منتخب به تعداد ۴۵ دانشگاه نیز صورت گرفته است؛ لذا درشرایط فعلی آماده هستیم پرداختی مرداد ماه را نیز ابلاغ اعتبار کنیم.

وی گفت: همچنین تسویه در بحث غیر دولتی و غیر دانشگاهی تا پایان مرداد صورت گرفته و در حال حاضر هیچ موسسه غیر دولتی طرف قرارداد با بیمه سلامت نداریم که مطالبات آنها تا اول شهریور انجام نشده باشد، ضمن اینکه در بحث خسارت متفرقه تا ۶ مهر پرداختی ها تسویه شده است؛ از سوی دیگر در بحث نسخه نویسی و نسخه الکترونیکی پرداختی ها تا انتهای شهریور صورت گرفته است.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران اظهار داشت: دربحث پزشک خانواده شهری و روستایی مطالبات لغایت شهریور، پرداختی ها درحوزه نظام ارجاع صندوق بیمه سلامت و سایر اقشار نیز تا شهریور انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.