تاریخ انتشار : چهارشنبه 1 آذر 1402 - 14:15
کد خبر : 2379

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی:

نباید بگذاریم فرهنگ مازندران به فراموشی سپرده شود

نباید بگذاریم فرهنگ مازندران به فراموشی سپرده شود
مازندران به‌عنوان یکی از استان‌های ممتاز در حوزه‌ی گردشگری زبانزد خاص و عام است، ولی مزیت و برتری مازندران علاوه بر موارد ذکرشده به فرهنگ غنی و اصالت آن است.

رحمت اله فیروزی پوربادی نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی بازدید از نمایشگاه آثار و تولیدات حوزه هنری مازندران «نمایشگاه بوم و بَر» گفت: مازندران به‌عنوان یکی از استان‌های ممتاز در حوزه‌ی گردشگری زبانزد خاص و عام است، ولی مزیت و برتری مازندران علاوه بر موارد ذکرشده به فرهنگ غنی و اصالت آن است.

وی بابیان اینکه نباید بگذاریم فرهنگ و اصالت بومی مازندران به فراموشی سپرده شود، افزود: تولید آثار فاخر هنری توسط هنرمندان و به نمایش گذاشتن آن در معرض دید همگان با برگزاری نمایشگاه‌هایی ازاین‌دست می‌تواند انتقال‌دهنده‌ی این فرهنگ غنی به نسل‌های آینده شود و به حفظ فرهنگ و تمدن این خطه‌ی پهناور کمک نماید.

فیروزی پوربادی اظهار داشت: مهم‌ترین و اساسی‌ترین رویکرد دستگاه فرهنگی مازندران باید توجه به فرهنگ و هنر غنی استان و احیای هویت بومی سرشار از اعتقاد، ایمان، باور، مهربانی و مؤلفه‌های انسانی باشد.

وی یادآور شد: آئین‌های بومی، فرهنگ و زندگی، اصالت نیاکانی و قومی مهم‌ترین اصالت هر جامعه‌ای را تشکیل می‌دهند و با توجه به توصیه‌های دینی باید تلاش بر پیاده‌سازی فرهنگ اسلامی و ایران و ترویج سبک زندگی مناسب باشد.

نماینده مردم نطنز و قمصر در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ایجاد نوع نگاه جدید در بین جوانان در قالب هنر، نمایش، موسیقی و دیگر ابزارهای هنری می‌تواند زمینه‌ای برای ایجاد سبک زندگی باشد خاطرنشان کرد: پیام مناسب با بسته‌بندی مناسب می‌تواند مخاطبان جوان امروز را جذب کند و هنرمندان در ایجاد این تغییر نگاه تأثیرگذار هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.