تاریخ انتشار : یکشنبه 17 مهر 1401 - 23:33
کد خبر : 1968

مدیرکل پست استان مازندران:

لزوم تخصیص اعتبارات استانی برای تجهیز و نوسازی دفاتر پستی

لزوم تخصیص اعتبارات استانی برای تجهیز و نوسازی دفاتر پستی
محسن بخشی بر لزوم نصب بارکدهای پستی (QR code) برای حذف خود پستچی گری و بالابردن ضریب امنیت استان مازندران تأکید کرد و گفت: خود پستچی گری در دنیا جرم محسوب می‌شود اما در ایران هر ارگانی درب منزل مردم را می‌زند و این میزان امنیت مردم را به حداقل می‌رساند.

به گزارش خبرنگار حامی شمال  از مازندران، محسن بخشی در نشست خبری ویژه روز جهانی پست بابیان اینکه نهم اکتبر مصادف با ۱۷مهرماه روز جهانی پست است و ۱۹۲کشور ازجمله ایران اسلامی عضو اتحادیه جهانی پست مستقر در سوئیس هستند.

مدیرکل پست استان مازندران بابیان اینکه دنیا معتقد است که منشأ خدمات پست از ایران اسلامی استارت زده شد، گفت: درگذشته پست به شیوه سنتی اداره می‌شد اما در دنیای امروز پست حرکت‌های نو را ایجاد کرده است.

وی بابیان اینکه در سال ۱۴۰۰ میزان ترافیک پستی به میزان هر نفر ۷.۱ و در مازندران ۶.۲ بوده است،‌افزود: در برخی کشورهای توسعه‌یافته مثل سوئیس و کانادا ۸۰۰ مرسوله به ازای هر نفر است.

بخشی اظهار داشت: یک رابطه معنادار بین این آمار وجود دارد یعنی این‌که هرچه اینترنت و شبکه‌های مجازی افزایش یابد مانع استفاده مردم از پست نمی‌شود.

بخشی بابیان اینکه خود پستچی گری در دنیا جرم محسوب می‌شود اما در ایران هر ارگانی درب منزل مردم را می‌زند و این میزان امنیت مردم را به حداقل می‌رساند، گفت: در کشورهای توسعه‌یافته، هر نهاد، سازمان و فرد در صورت تغییر مکان موظف است جهت ثبت آدرس جدید به اداره پست محل مراجعه نماید چراکه احراز مکانی برای آن کشور مهم است.

وی با اشاره به اهمیت نصب بارکدهای پستی (QR code) برای حذف خود پستچی گری، خاطرنشان کرد: ازجمله مزایای پلاک‌های هوشمند جدید نسبت به پلاک‌های قدیمی می‌توان به مواردی همچون بارکدهای پستی (QR code) حاوی اطلاعات کدهای پستی واحدهای مسکونی، تجاری، اداری باقابلیت به‌روزرسانی، نبود نیاز به تعویض فیزیکی پلاک نصب‌شده در صورت ایجاد تغییرات در عرصه و اعیان هر ملک، امکان ارائه اطلاعات شهرداری موردنیاز شهروندان نظیر کد نوسازی و خدمات مرتبط با آن، نمایش نشانی پستی صحیح ملک بر اساس آخرین وضعیت بانک اطلاعاتی مرتبط با اسامی به‌روز معابر و اطلاعات توصیفی اداره پست اشاره کرد.

بخشی افزود: پیش‌بینی قابلیت ارسال موقعیت مکانی دقیق با اسکن بارکد مندرج روی پلاک‌های پستی به سامانه‌های مکان‌مبنا ازجمله فروشندگان کالا و خدمات و تاکسی‌های اینترنتی و پیش‌بینی قابلیت استفاده در همه سامانه‌هایی که به نحوی از طریق موقعیت‌های مکانی در حال سرویس‌دهی به شهروندان هستند از دیگر مزایای پلاک‌های هوشمند جدید به شمار می‌رود.

بخشی بابیان اینکه ۶۰۰ هزار مکان در حوزه روستایی هنوز شناخته‌شده نیست و بانک اطلاعاتی از آن وجود ندارد، افزود: به‌زودی تفاهم‌نامه‌ای میان اداره کل امور روستایی استانداری مازندران و پست استان برای تهیه بانک اطلاعاتی حوزه روستاهای استان منعقد خواهد شد.

وی بابیان اینکه در هر شبانه‌روز ۵۰ هزار مرسوله در استان جابجا می‌شود، ادامه داد: در استان مازندران ۳۵ هزار مرسوله وارده و ۱۵ هزار مرسوله صادره داریم.

بخشی بابیان اینکه از مهرماه سال گذشته تا مهرماه امسال ۱۱ میلیون و ۹۴۰ هزار مرسوله در استان جابه‌جاشده است، گفت: درخواست داریم از اعتبارات استانی برای تجهیز و نوسازی ادارات و دفاتر پست استان بهره بگیریم.

وی بابیان اینکه قیمت تمام‌شده پست زیر ۴۰ درصد است چراکه تعرفه بر اساس سازمان تنظیم مقررات رادیویی مصوب و ابلاغ می‌شود، ادامه داد: در مجموعه می‌بایست در ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها و راه‌آهن‌ها باجه پست مستقر شود تا شاهد حذف قاچاق کالا، جلوگیری از سرنگونی اتوبوس‌ها و … باشیم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.