تاریخ انتشار : سه شنبه 2 شهریور 1400 - 2:42
کد خبر : 303

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان مازندران:

یکی از ارکان امر به معروف، مطالبه‌گری از مسئولین است

یکی از ارکان امر به معروف، مطالبه‌گری از مسئولین است
مهندس مهرداد محمدی گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر باید به‌صورت تخصصی و در همه ابعاد و شئون احیا شود، اما اولویت اصلی فعالیت‌های این ستاد در ابتدای امر حوزه مسئولان و حاکمان نظام اسلامی است.

به گزارش روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان مازندران؛ جلسه تشکیل شورای اطلاع‌رسانی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر با حضور مهرداد محمدی دبیر این ستاد و برخی مدیران خبرگزاری‌ها و اصحاب محترم رسانه در دفتر دبیر این ستاد در ساری برگزار شد.

مهرداد محمدی در این نشست بابیان اینکه فعالیت رسمی این ستاد از اوایل دهه ۷۰ و با فرمان رهبر معظم انقلاب آغازشده است، افزود: در دوره تحولی ستاد درصدد هستیم تا امربه‌معروف و نهی از منکر را به‌صورت تخصصی دنبال کنیم، زیرا سبب توجه و اقبال بیشتر عموم مردم جامعه می‌شود.

وی با اشاره به گلایه رهبر معظم انقلاب از کمرنگ شدن امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: در پی آن هستیم این فریضه به‌صورت تخصصی احیاء و به یک ارزش اجتماعی مبدل شود، زیرا شرایط به‌گونه‌ای است که می‌بایست بر اساس نیاز روز جامعه موضوعات را پیگیری کنیم.

این مسئول به برخی از آسیب‌ها و معضلات اولویت‌دار استان از قبیل نزاع و درگیری، اعتیاد، سرقت مسلحانه و طلاق اشاره و خاطرنشان ساخت: بسیاری از این آسیب‌ها را می‌توان با احیای فریضتین امربه‌معروف و نهی از منکر کاهش داد؛ ازاین‌جهت احیای این فریضتین نیازمند یک برنامه‌ریزی منسجم و فعالیت علمی و سنجیده است.

محمدی به نظرسنجی‌های انجام‌شده از سوی ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در خصوص این فریضتین که با همکاری مرکز افکار سنجی دانشگاه تهران انجام‌شده اشاره و عنوان داشت: ۷۲ درصد افراد طی این نظرسنجی اعتقاد داشتند که رفتار خوب یا بد مسئولان اثرگذاری مستقیم در جامعه خواهد داشت و قریب به ۹۴ درصد نیز معتقد بودند امربه‌معروف و نهی از منکر مسئولان موجب خواهد شد که مردم خدمات بهتر و آسان‌تری را از دستگاه‌های اجرایی دریافت نمایند.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان استفاده از ظرفیت نخبگان حوزه و دانشگاه را از برجستگی‌های ستاد مازندران برشمرد و تصریح کرد: آمر به معروف و ناهی از منکر نقش تعیین‌کننده‌ای در میزان احیای این فریضتین در جامعه دارد، بنابراین به‌منظور اثرگذاری بهتر در جامعه می‌بایست مبلغان صالح داشته باشیم.

وی به فعالیت قریب به هزار و ۵۰۰ گروه جهادی امربه‌معروف و نهی از منکر تخصصی در حوزه‌های گوناگون در سراسر کشور اشاره و اظهار داشت: در ماه رمضان سال جاری گروه‌های تخصصی تذکر به مسئولین به همراه تیم‌های نظارت و بازرسی ستاد استان به‌صورت محسوس و نامحسوس به دستگاه‌های خدمات رسان مراجعه و علاوه بر ارزیابی فعالیت‌ها، موارد موردنیاز را به مدیر مجموعه تذکر می‌دادند که این اقدام بازخورد‌های مناسبی را نیز به همراه داشت.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر مازندران حضور رسانه‌ها در کنار ستاد به‌منظور اطلاع‌رسانی دقیق فعالیت‌های انجام‌شده و یا در دست اقدام برای عموم مردم را یک امر کاملاً ضروری عنوان و تصریح کرد: اصحاب محترم رسانه می‌توانند جهت برخورداری از حمایت‌های همه‌جانبه ستاد از اقدامات و فعالیت‌های قانونی خود، درخواست دریافت پروانه فعالیت گروه جهادی تخصصی هنر و رسانه را به ستاد استان ارائه تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن کارسازی لازم در این بخش انجام شود.

این مسئول در پایان یادآور شد: رویکرد ستاد در سال جاری عینیت‌بخشی به شعار گشت ارشاد مسئولین است که ان‌شاءالله با مطالبه گری آحاد مردم بتوانیم در این حوزه توفیقات خوبی را شاهد باشیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.