تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 شهریور 1400 - 2:48
کد خبر : 412

رشد ۷/۷ درصدی تولید انرژی در نیروگاه شهید سلیمی نکا

رشد ۷/۷ درصدی تولید انرژی در نیروگاه شهید سلیمی نکا
نیروگاه شهید سلیمی نکا در پنج ماه ابتدای امسال بالغ‌بر 4 میلیارد و 835 میلیون و 46 هزار کیلووات ساعت انرژی تولید کرد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با اعلام این خبر افزود: مجموع انرژی خالص نیروگاه در پنج ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۷/۷ درصد افزایش داشت.

محسن نعمتی با اشاره به اینکه در پنج ماه اخیر بالغ‌بر ۵/۷۲ درصد انرژی تولیدشده در واحدهای بخاری و حدود ۵/۲۷ درصد در واحدهای بلوک سیکل ترکیبی به‌دست‌آمده است ابراز داشت: با توجه به‌دشواری و حساسیت بسیار زیاد نگهداری و بهره‌برداری از واحدهای این نیروگاه باگذشت بیش از ۴ دهه کارکرد، به دلیل قدمت و عمر بالای تجهیزات، حفظ آمادگی واحدهای این نیروگاه برای تولید پایدار انرژی کار آسانی نیست و لذا با توجه به نیاز شبکه برق کشور و علیرغم همه محدودیت‌های موجود به‌ویژه در شرایط سخت مقابله با ویروس کرونا، با همدلی و تلاش جهادی و شبانه‌روزی کارکنان نیروگاه، در حال حاضر تمامی واحدهای نیروگاه جهت تولید پایدار برق و گذر از پیک مصرف در مدار تولید قرار دارند.

خاطرنشان می­شود در پنج ماه ابتدای امسال حدود ۴۴ درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه طبق برنامه محقق شد. نیروگاه شهید سلیمی نکا با ۴ واحد بخاری به ظرفیت هرکدام ۴۴۰ مگاوات، دو واحد گازی به ظرفیت هر یک ۶/۱۳۷ مگاوات و یک واحد بخار سیکل ترکیبی با ظرفیت ۱۶۰ مگاوات، بیش از ۴ درصد از برق کشور را تأمین می­کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.